Projekty

Spotkanie DIGI PROF – 29.02.2024 r.

SPOTKANIE PARTNERÓW KONSORCJUM DIGI PROF. W dniach 29 lutego – 1 marca br. w Uniwersytecie Śląskim w Katowicach odbyło się spotkanie partnerów konsorcjum międzynarodowego projektu edukacyjnego DIGI-PROF – Transparent Assessment for Online Learning by Digitally Competent Professors. Projekt jest realizowany we współpracy konsorcjum następujących uczelni wyższych: Vytautas Magnus University (Litwa), Universitat Oberta de Catalunya (Hiszpania), Universidade de Aveiro (Portugalia), Duale Hochschule Baden-Württemberg Heilbronn (Niemcy), EDEN Digital Learning Europe (Estonia) oraz Uniwersytet Śląski w Katowicach. Celem projektu DIGI–PROF jest wspieranie nauczycieli i instytucji szkolnictwa wyższego w projektowaniu i wdrażaniu przejrzystej ewaluacji uczenia się online, uznawaniu efektów uczenia, rozwijaniu kompetencji cyfrowych oraz wdrażaniu mikropoświadczeń. Obecnie realizowany

Czytaj więcej »

DIGI PROF Transparent Assessment for Online Learning by Digitally Competent Professors

Międzynarodowy projekt edukacyjny realizowany w konsorcjum: Vytautas Magnus University (Litwa) Universitat Oberta de Catalunya (Hiszpania) Universidade de Aveiro (Portugalia) Uniwersytet Śląski (Polska) Duale Hochschule Baden-Württemberg Heilbronn (Niemcy) EDEN Digital Learning Europe (Estonia) Okres realizacji: od 01.01.2022 do 31.12.2024 Celem projektu DIGI – PROF jest wspieranie nauczycieli i nauczycielek oraz instytucji szkolnictwa wyższego w projektowaniu i wdrażaniu przejrzystej oceny uczenia się online oraz uznawaniu efektów uczenia się poprzez proponowanie metodologii, wytycznych, praktycznych narzędzi i materiałów szkoleniowych w celu rozwijania ich kompetencji cyfrowych. Cel projektu zostanie realizowany poprzez: – przygotowanie wskazówek metodologicznych, narzędzi i materiałów szkoleniowych dla nauczycieli, – rozwinięcie kompetencji nauczycieli w zakresie oceny cyfrowej, –

Czytaj więcej »

Śląska Szkoła Ćwiczeń – projekt edukacyjny dla nauczycielek i nauczycieli wspierający rozwój kompetencji kluczowych

Śląska Szkoła Ćwiczeń Program / oś priorytetowa / działanie: Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój/ Oś priorytetowa II Efektywne Polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji/ Działanie 2.10 Wysoka jakość systemu oświaty – Wsparcie tworzenia sieci szkół ćwiczeń – konkurs. Opis projektu: Celem projektu jest poprawa funkcjonowania i zwiększenie wykorzystania systemu wspomagania szkół w zakresie rozwoju u uczniów kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych tzw. transversal skills niezbędnych na rynku pracy obejmujących matematyczno-przyrodnicze, umiejętności posługiwania się językami obcymi (w tym język polski dla cudzoziemców i osób powracających do Polski oraz ich rodzin), ICT, umiejętność rozumienia (ang. literacy), kreatywność, innowacyjność, przedsiębiorczość, krytyczne myślenie, rozwiązywanie problemów, umiejętność uczenia

Czytaj więcej »

Mistrzowie dydaktyki: program zaawansowany

Okres realizacji projektu: 09.2021–09.2023 Program zaawansowany Mistrzów dydaktyki był przeznaczony dla  nauczycieli akademickich, którzy ukończyli szkolenia zagraniczne na Uniwersytecie w Groningen, Uniwersytecie w Gandawie, Uniwersytecie w Oslo, Uniwersytecie w Aarhus lub University College London, otrzymali certyfikat i chcieli poszerzyć swoje kompetencje w jednej z trzech ścieżek zaproponowanych przez Uniwersytet w Groningen: Advanced Qualifications in Teaching – poszerzenie wiedzy i umiejętności zdobytych podczas kursu podstawowego. Ścieżka obejmuje 3 zjazdy i jest przeznaczona dla wszystkich, którzy chcą podnieść kompetencje dydaktyczne. Planowane jest 9 edycji kursu. Train the Trainer – rozwijanie kompetencji osób zajmujących się doskonaleniem zawodowym nauczycieli akademickich. Ścieżka obejmuje 4 zjazdy i jest przeznaczona dla osób, które

Czytaj więcej »

Mistrzowie dydaktyki

Mistrzowie dydaktyki: program podstawowy Okres realizacji projektu: 28.03.2019–30.09.2023 Głównym celem projektu jest realizacja zadania zleconego przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego obejmująca udział pracowników badawczo-dydaktycznych w szkoleniach z zakresu innowacyjnej dydaktyki akademickiej i tutoringu na europejskich uczelniach oraz wykorzystanie zdobytych umiejętności w ramach zajęć prowadzonych na UŚ. W trakcie trwania projektu  nauczycielki i nauczyciele akademiccy z Uniwersytetu Śląskiego rozwijali kompetencje pedagogiczne w zakresie stosowania w kształceniu nowoczesnych, innowacyjnych metod dydaktycznych, takich jak tutoring. W ramach projektu przewiduje się opracowanie koncepcji i wdrożenie nowych rozwiązań w obszarze tutoringu ukierunkowanych na wsparcie wybitnie zdolnych osób uczących się oraz osób mniej uzdolnionej, które potrzebują wsparcia. Zadania nauczycieli akademickich w ramach realizacji projektu: Szkolenia oraz udział

Czytaj więcej »