Szkolenia i warsztaty

Szkolenie skierowane przede wszystkim do nowoprzyjętych nauczycieli i nauczycielek akademickich, jak również do wszystkich nauczycieli UŚ, którzy chcą podnieść jakość swoich kompetencji dydaktycznych. Założeniem szkolenia jest idea, że jedynie od początku dobrze, całościowo zaplanowany kurs/ moduł ma szanse spełnić oczekiwania Studentów oraz przynieść zawodową satysfakcję prowadzącemu. Proces projektowania modułu obejmuje celowe i świadome planowanie w celu stworzenia cyklu zajęć, który najlepiej angażuje i wspiera studentów, jednocześnie zapewniając osiągnięcie możliwie najlepszych rezultatów. Proces ten działa równie dobrze w przypadku kursów stacjonarnych, online oraz kursów prowadzonych w formie hybrydowej.

    • Prowadząca: dr Marta Mamet-Michalkiewicz, prof. UŚ
    • Szkolenie jest adresowane dla nauczycielek i nauczycieli akademickich, którzy pragną doskonalić swoje umiejętności w zakresie przemawiania publicznego. Podczas tego intensywnego 6-godzinnego kursu uczestnicy zdobędą praktyczne narzędzia i techniki niezbędne do skutecznego i przekonującego komunikowania się przed audytorium.
    • Założeniem szkolenia jest obok przekazania uczestniczkom i uczestnikom wiedzy z zakresu wystąpień publicznych, stworzenie uczestnikom przestrzeni do praktyki. Szkolenie w dużej mierze posiada charakter warsztatowy.

Prowadząca: dr M. Sułkowska-Janowska, prof. UŚ

Jednym z kluczowych założeń programowania uniwersalnego jest aktywne włączenie Studentek/Studentów w proces uczenia się. Teoretycznie, urzeczywistnienie tego założenia powinno zapewnić sukces i przynieść satysfakcję obu stronom procesu dydaktycznego. W praktyce jednak, w obliczu malejącej motywacji i znikomej aktywności Studentek/Studentów, stanowi coraz bardziej karkołomne wyzwanie. Wyjątkowo skutecznym remedium okazuje się wprowadzenie do procesu dydaktycznego elementów grywalizacji, które zapewnić mają – jak podczas dobrej, wciągającej gry – stan maksymalnego zaangażowania (stan flow). Punkty, rankingi, poziomy, epickość, odgrywanie ról, mapowanie etc. – to tylko niektóre narzędzia pomagające osiągnąć „dydaktyczną immersję”.

    • Celem szkolenia jest zaznajomienie uczestników ze współczesnymi praktykami pracy indywidualnej ze studentem w ramach modelu tutorskiego. Po zakończonym szkoleniu uczestnik będzie potrafił opisać współczesne podejścia do idei edukacji spersonalizowanej, będzie umiał wyjaśnić reguły formalne prowadzenia tutoringu na UŚ, zapozna się z przykładowymi narzędziami tutoringowymi.
    • Szkolenie realizowane w formie krótkiego wykładu wprowadzającego w tematykę szkolenia oraz praktycznych warsztatów. Czas trwania: 6h
    • Informacje o wykonawcach i trenerach realizujących szkolenie
    • dr Dorota Prysak – adiunkt na Wydziale Sztuki i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach; tutor w ramach projektu “Mistrzowie dydaktyki” oraz promotor prac naukowych przygotowywanych przez studentów, Akredytowany Praktyk Tutoringu.
    • Szkolenie skierowane jest do osób, które ukończyły „Wstęp do tutoringu akademickiego” lub inne szkolenie podstawowe, a także dla tych, którzy rozpoczęli już pracę tutorską. Celem szkolenia jest poszerzenie wiedzy i umiejętności nauczycielek/-i akademickich UŚ w zakresie praktyk pracy indywidualnej ze studentem w ramach modelu tutorskiego. W zakresie narzędzi pracy uczestniczki i uczestnicy poznają przede wszystkim metodę eseju oraz rożne typy pytań. Ponadto treści szkolenia będą dotyczyć kwestii komunikacji z tutee, zakłóceń oraz ewaluacji procesu oraz autoewaluacji tutora.  Po zakończonym szkoleniu uczestnik będzie potrafił wskazać cechy eseju tutoringowego, formułować tematy esejów dla podopiecznych, rozwiązywać zakłócenia, a także oceniać skończony cykl tutoringowy oraz własny rozwój tutora.
    • Forma realizacji
    • Szkolenie realizowane w formie zdalnej na platformie MS Teams: zajęcia warsztatowe z elementami miniwykładu.
    • Czas trwania: 12 h dydaktycznych, Miejsce: Platforma MS Teams
    •  Informacje o wykonawcach i trenerach realizujących szkolenie
    • dr Magdalena Christ – adiunkt w Instytucie Pedagogiki na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach; tutorka w ramach projektu „Uniwersytet Młodych Naukowców” (Wydział Humanistyczny UŚ), projektu „Mistrzowie Dydaktyki” (Wydział Nauk Społecznych UŚ) oraz w ramach Indywidualnych Studiów Międzyobszarowych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, Akredytowany Praktyk Tutoringu. Autorka modułu fakultatywnego dla studentek i studentów pedagogiki nt. „Tutoring jako forma edukacji spersonalizowanej”
    • dr hab. Tomasz Kubalica – profesor w Instytucie Filozofii na Wydziale Humanistycznym Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach; tutor w ramach projektu “Mistrzowie dydaktyki” oraz promotor prac naukowych przygotowywanych przez studentów i doktorantów, Akredytowany Praktyk Tutoringu
    • dr Dariusz Olesiński – adiunkt w Instytucie Filozofii na Wydziale Humanistycznym Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach; absolwent Szkoły Tutorów Akademickich organizowanej przez Collegium Wratislaviense, tutor w ramach Indywidualnych Studiów Międzyobszarowych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.
    • dr Justyna Budzik – adiunktka w Instytucie Nauk o Kulturze UŚ, filmoznawczyni, lektorka języka polskiego jako obcego. Absolwentka Szkoły Tutorów Collegium Wratislaviense, tutorka w programie „Mistrzowie Dydaktyki” oraz „Uniwersytet Humanistów”, tutorka w ramach Indywidualnych Studiów Międzyobszarowych, prowadząca warsztaty i szkolenia dla nauczycielek i nauczycieli

Krótki opis celu i zakresu szkolenia

Uczestnicy szkolenia będą mieli okazję zapoznać się bliżej z metodą escape room w wersji edukacyjnej, która – z roku na rok – zyskuje coraz większą popularność wśród nowoczesnych i kreatywnych edukatorów. Przedstawione zostaną przykłady zastosowania trzech odmian: tradycyjnej wersji pokoju zagadek 1:1, wersji miniaturowej tzw. „escape room w pudełku” oraz wersji gry wirtualnej wykorzystującej mechanizmy typu quest cage. Dodatkowo warsztat zostanie również wzbogacony o metodę storytelling, która nazywana jest sztuką budowania relacji w narracji. Uczestnicy spotkania będą wspólnie poszukiwać aspektów związanych z budowaniem wspólnoty, współpracy i działań zespołowych ponad podziałami i różnicami, czemu prezentowane metody niewątpliwie sprzyjają. W pierwszej części szkolenia przedstawione zostaną podstawy teoretyczne i przykłady dobrych praktyk, w drugiej uczestnicy będą zachęcani do podjęcia dyskusji oraz ćwiczeń praktycznych.

Szczegółowe cele szkolenia:

  • poznanie kreatywnych metod i rozwiązań w pracy dydaktycznej nauczyciela akademickiego
  • rozwój umiejętności budowania narracji w twórczych metodach dydaktycznych
  • pogłębienie umiejętności budowania wspólnoty w pracy zespołowej w dydaktyce szkoły wyższej
  • analiza dobrych praktyk w zakresie realizacji metod escape room oraz storytelling wśród studentów wybranych kierunków i podjęcie dyskusji nad implementacją tych rozwiązań w kontekście innych kierunków

Efekty kształcenia i korzyści dla uczestnika:

  • poznanie przykładów kreatywnych rozwiązań metodycznych w dydaktyce szkoły wyższej
  • wymiana dobrych praktyk w zakresie pracy zespołowej studentów

 

Forma realizacji

Szkolenie  może być realizowane w formie kontaktowej lub hybrydowej (pierwszy dzień zdalnie, drugi dzień w kontakcie)

 

Program szkolenia:

Informacje o wykonawcy i trenerach realizujących szkolenie

Monika Frania – doktor nauk humanistycznych (2011). Ukończyła studia magisterskie w zakresie pedagogiki (2005) w Uniwersytecie Śląskim w Katowicach na Wydziale Pedagogiki i Psychologii oraz studia magisterskie na kierunku politologia o specjalności dziennikarstwo i komunikacja społeczna (2007) na Wydziale Nauk Społecznych. Autorka publikacji naukowych o zasięgu krajowym i międzynarodowym, będących owocem badań empirycznych realizowanych w ramach stanowisku adiunkta, a jej eksploracje naukowe skoncentrowane są na zagadnieniach związanych z edukacją cyfrową i medialną, nowymi technologiami i innowacjami w dydaktyce. Przygotowując przyszłych nauczycieli do pracy, stara się przekonywać do kreatywnego podejścia metodycznego.

Laureatka nagrody TRANSFORM4EUROPE Innovative Teaching Award (2022). Współpracuje z praktykami i teoretykami edukacji medialnej i cyfrowej z wielu uczelni europejskich.

    • Celem szkolenia jest przybliżenie osobom uczestniczącym najważniejszych dziś zagadnień związanych z edukacją filmową, czyli filmem w nauczaniu języka i kultury polskiej oraz elementom filmoterapii (rozwojowej, profilaktycznej) na lekcji języka polskiego lub lekcji wychowawczej. Spróbujemy wspólnie udzielić odpowiedzi na pytanie: jak rozmawiać o filmie głębiej i wyjść poza „(nie) podobało mi się”? Najistotniejsze tematy, które zostaną poruszone w czasie szkolenia: migracje, katastrofa klimatyczna i jej zapobieganie oraz spotkanie z Innym.
    • Prowadząca: dr Justyna Budzik
    • Interakcja i komunikacja w zespole są jednymi z kluczowych aspektów procesu dydaktycznego.  Warto rozwijać swoje kompetencje i wymieniać się doświadczeniami w tym zakresie. Zapraszamy nauczycieli/ki oraz nauczycieli/ki akademickich/kie na warsztaty, w ramach których zapoznają się Państwo w praktyce z wybranymi metodami i narzędziami, które można wykorzystać do pracy do pracy z grupą i jej integracji w ramach procesu dydaktycznego. Przedstawione zostaną metody wykorzystujące narzędzia analogowe jak i cyfrowe z wykorzystaniem aplikacji i urządzeń elektronicznych.
    • Prowadzący:
    • dr Jacek Francikowski
    • dr Michał Krzyżowski
  • Warsztaty kierowane są do nauczycielek i nauczycieli akademickich, które/rzy chcą rozwinąć swój warsztat, urozmaicić swoje zajęcia i zaangażować osoby studiujące na poszczególnych etapach procesu uczenia (się).
  • Czas trwania szkolenia 3h
  • Forma zdalna

 

  • Szczegółowe cele warsztatów:
  • Rozpoznanie swojego stylu uczenia oraz podkreślenie znaczenia aktywnych metod w pracy dydaktycznej.
  • Kształtowanie umiejętności usprawniania aktywnego nauczania.
  • Poznanie zasad, narzędzi oraz metod aktywizujących w dydaktyce akademickiej.
  • Poznanie twórczych i kreatywnych rozwiązań w pracy dydaktycznej nauczycielki/nauczyciela akademickiego.

 

  • Efekty uczenia i korzyści dla uczestnika:
  • Uświadomienie sobie własnego stylu uczenia i znaczenia aktywizujących metod pracy w dydaktyce akademickiej.
  • Poznanie sposobów usprawniających aktywne nauczanie.
  • Wzbogacenie warsztatu pracy o aktywizujące metody pracy dydaktycznej.
  • Wymiana dobrych praktyk oraz twórczych rozwiązań w dydaktyce akademickiej.

Prowadząca: dr Mariola Sułkowska-Janowska, prof. UŚ

    • Podczas szkolenia przedstawiciele/ki Fundacji Nauka. To Lubię podzielą się swoimi doświadczeniami w zakresie popularyzacji nauki.
    • Wszak popularyzacji nauki nie chodzi tylko o samo zaciekawienie odbiorców i odbiorczyń oraz zarzucanie tych osób ciekawostkami. To szersze pojęcie, obejmujące również edukację, czyli próbę wytłumaczenia danego zjawiska tak, by druga osoba je zrozumiała.
    • Nauki nie da się promować, jeżeli najpierw nie zadamy sobie pytań: po co to robimy i dla kogo? Nie trzeba być wielkim/ką specjalistą/ką, żeby wiedzieć, że inaczej mówi się do dziecka, inaczej do profesjonalistów/ek, a inaczej do osoby dorosłej, który specjalistką/specjalistą nie jest.
    • Dlatego w kolejnych wystąpieniach o komunikacji naukowej do różnych grup wiekowych opowiedzą przedstawicielki Fundacji Nauka. To Lubię: Małgorzata Gogól-Górecka, Agnieszka Ochman i Anna Leszczyńska-Rożek. Podczas wystąpień podzielą się praktycznymi wskazówkami i ciekawymi informacji na przykładzie projektów Fundacji Nauka. To Lubię.

 

    • Agenda : spotkanie 6 h (w tym przerwy i przerwy kawowe):
    • Tomasz Rożek: „Czym jest popularyzacja nauki i dlaczego jej potrzebujemy?”
    • Małgorzata Gogól-Górecka – komunikowanie do dorosłych (na przykładzie serwisu NTL)
    • komunikowanie do nastolatków (na przykładzie Akademii Superbohaterów)
    • Zakres szkolenia obejmuje kilka kluczowych tematów związanych z kompetencją komunikacyjną ucznia i nauczyciela w kontekście zmieniającej się rzeczywistości społecznej i technologicznej. Pierwszy obszar skupia się na badaniu percepcji umiejętności komunikacyjnych uczniów i nauczycieli z perspektywy klasy w roku 2023. Obejmuje to analizę oczekiwań, trendów i zmian w sposobach komunikacji wśród uczniów i nauczycieli.
    • Prowadząca szkolenie: dr Dagmara Gałajda, Adiunktka w Instytucie Językoznawstwa Uniwersytetu Śląskiego, anglistka, językoznawczyni specjalizująca się w psycholingwistyce i glottodydaktyce, badaczka czynników afektywnych w nauczaniu, dobrostanu ucznia i nauczyciela, cyfrowej mowy ciała, Pokolenia Z, komunikacji w klasie językowej i zarządzania klasą. Entuzjastka nauczania refleksyjnego, edukacji włączającej, mentoringu, tutoringu oraz zastosowania psychologii pozytywnej w klasie. Założycielka i mentorka studenckich grup badawczych, TableTalk, Teacher Wellbeing oraz Digital Body Language (DBL) & Generation Z (Gen Z). Autorka publikacji naukowych i dydaktycznych. Tutorka w Szkole Doktorskiej UŚ i Kolegium Indywidualnych Studiów Międzyobszarowych UŚ.

Cele szkolenia:

Zrozumienie podstaw działania modelu języka GPT.

Poznanie zastosowań Chat GPT w dziedzinach sztuki i twórczości.

Wypracowanie praktycznych umiejętności wykorzystania narzędzia w procesie twórczym.

Program szkolenia:

 

Wprowadzenie do modelu GPT:

  • Historia i ewolucja modeli języka.
  • Podstawy funkcjonowania modelu GPT.
  • Zastosowania w literaturze:

Generowanie opowiadań, poematów i dialogów.

Pomysły na rozpoczęcie pisania.

Korekta i edycja tekstu z pomocą Chat GPT.

Zastosowania w sztukach wizualnych:

  • Inspiracje i koncepcje dla artystów grafików.
  • Generowanie opisów do dzieł sztuki.
  • Muzyka i kompozycja:

Wprowadzenie do generowania tekstów piosenek.

Pomysły na koncepty muzyczne.

Film i animacja:

  • Tworzenie scenariuszy i dialogów z Chat GPT.
  • Generowanie pomysłów na postacie i fabuły.
  • Inne zastosowania w sztuce:

Praktyczne warsztaty:

Ćwiczenia z Chat GPT.

  • Indywidualne projekty uczestników z wykorzystaniem narzędzia.

Dyskusja i pytania:

  • Wady i zalety korzystania z Chat GPT w procesie twórczym.
  • Etyczne aspekty korzystania z AI w sztuce.
  • Otwarte forum dla uczestników.

Korzyści z udziału w szkoleniu:

Uczestnicy szkolenia będą potrafili efektywnie wykorzystać Chat GPT w swojej pracy twórczej, zyskując nowe narzędzia do generowania pomysłów, tworzenia i edycji. Dodatkowo, zdobędą wiedzę na temat możliwości i ograniczeń technologii AI w kontekście sztuki oraz będą mogli podzielić się swoimi doświadczeniami i spostrzeżeniami z innymi uczestnikami.

Zapraszamy do udziału wszystkich artystów, twórców i pasjonatów technologii, którzy chcą poszerzyć swoje horyzonty i odkryć nowe sposoby wyrażania siebie!

Cele szkolenia:

Poznanie potencjału gier i narzędzi cyfrowych w kontekście edukacji akademickiej.

Wypracowanie umiejętności integracji technologii z procesem nauczania i badawczym.

Zrozumienie wyzwań i korzyści zastosowania gier w akademii.

Program szkolenia:

 

Wprowadzenie do cyfrowej rewolucji w edukacji:

  • Krótka historia edukacji cyfrowej.
  • Trendy w nowoczesnych technologiach edukacyjnych.

Gry edukacyjne w akademii:

  • Korzyści pedagogiczne gier.
  • Przykłady udanych gier edukacyjnych w nauczaniu wyższym.
  • Integracja gier z tradycyjnymi metodami nauczania.

Narzędzia cyfrowe wspomagające proces nauczania:

  • Platformy e-learningowe.
  • Narzędzia do współpracy i pracy grupowej.
  • Aplikacje do organizacji pracy i zarządzania czasem.

Gry w badaniach akademickich:

  • Zastosowanie gier w badaniach.
  • Symulacje i wirtualne laboratoria.

Wyzwania i ograniczenia:

 

  • Kwestie etyczne i dostępu do technologii.
  • Jak zapewnić jakość edukacji w środowisku cyfrowym.

Warsztaty praktyczne:

  • Znajdowanie odpowiednich gier i narzędzi dla konkretnych potrzeb dydaktycznych.
  • Tworzenie prostych gier edukacyjnych z użyciem dostępnych narzędzi.

Dyskusja i pytania:

  • Jak przyszłość kształtować się będzie w obszarze gier w edukacji akademickiej?
  • Udostępnianie doświadczeń i najlepszych praktyk między uczestnikami.

Korzyści z udziału w szkoleniu:

Uczestnicy zrozumieją, jak wykorzystać potencjał gier i narzędzi cyfrowych w pracy akademickiej, zarówno w procesie dydaktycznym, jak i badawczym. Zdobędą konkretne umiejętności praktyczne oraz poznają innowacyjne metody nauczania, które mogą wzbogacić ich podejście do edukacji.

Zapraszamy do udziału wykładowców, badaczy oraz wszystkich zainteresowanych zastosowaniem nowoczesnych technologii w edukacji akademickiej!

Cele szkolenia:

 

Zrozumienie, jak działają modele językowe typu GPT.

Poznanie możliwości i ograniczeń Chat GPT w kontekście akademickim.

Nabycie umiejętności wykorzystywania Chat GPT w procesie tworzenia prac pisemnych.

Program szkolenia:

 

Wprowadzenie do Chat GPT:

  • Co to jest model GPT?
  • Jakie są zastosowania Chat GPT poza środowiskiem akademickim?

Zastosowanie Chat GPT w procesie badawczym:

  • Generowanie hipotez i pomysłów na tematy.
  • Wykorzystanie GPT do przeszukiwania literatury i źródeł.

Wsparcie w pisaniu:

 

  • Używanie Chat GPT do tworzenia struktury pracy.
  • Generowanie treści, edycja i korekta z pomocą GPT.
  • Etyka i integralność akademicka:

Jak unikać plagiatu przy korzystaniu z Chat GPT?

  • Ograniczenia i wyzwania związane z używaniem AI w pisaniu.

Wyzwania i pułapki:

  • Czy możemy ufać wszystkiemu, co Chat GPT generuje?
  • Zrozumienie, jak dostrzegać błędy i nieścisłości w generowanych treściach.

Praktyczne warsztaty:

  • Interaktywne ćwiczenia z Chat GPT.
  • Symulacja procesu pisania pracy z pomocą GPT.

Dyskusja i pytania:

  • Jakie są dalsze możliwości rozwoju i zastosowania Chat GPT w środowisku akademickim?
  • Wymiana doświadczeń i spostrzeżeń uczestników.

Korzyści z udziału w szkoleniu:

Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat korzyści i ograniczeń wynikających z korzystania z Chat GPT w kontekście akademickim. Nauczą się, jak skutecznie i etycznie wykorzystywać tę technologię w procesie tworzenia prac pisemnych, zyskując jednocześnie narzędzie do usprawnienia swojej pracy badawczej.

Zapraszamy do udziału studentów, doktorantów, wykładowców oraz wszystkich, którzy chcą wzbogacić swój proces pisania o nowoczesne narzędzia!

    • Prowadząca dr Renata Jankowska, prof. UŚ

Prowadząca: dr M. Sułkowska-Janowska, prof. UŚ

Jednym z kluczowych założeń programowania uniwersalnego jest aktywne włączenie Studentek/Studentów w proces uczenia się. Teoretycznie, urzeczywistnienie tego założenia powinno zapewnić sukces i przynieść satysfakcję obu stronom procesu dydaktycznego. W praktyce jednak, w obliczu malejącej motywacji i znikomej aktywności Studentek/Studentów, stanowi coraz bardziej karkołomne wyzwanie. Wyjątkowo skutecznym remedium okazuje się wprowadzenie do procesu dydaktycznego elementów grywalizacji, które zapewnić mają – jak podczas dobrej, wciągającej gry – stan maksymalnego zaangażowania (stan flow). Punkty, rankingi, poziomy, epickość, odgrywanie ról, mapowanie etc. – to tylko niektóre narzędzia pomagające osiągnąć „dydaktyczną immersję”.

  • Celem szkolenia jest poznanie przez uczestników podstaw teoretycznych myślenia wizualnego oraz wybranych ćwiczeń do zastosowania w pracy ze studentami. Podczas szkolenia uczestnicy zdobędą podstawowe umiejętności z zakresu tworzenia notatek wizualnych będących formą organizacji i prezentacji myśli, pomysłów, którą można wykorzystać do usprawnienia procesu uczenia się oraz w różnych branżach życia zawodowego.

Szczegółowe cele szkolenia:

  • poznanie alfabetu myślenia wizualnego
  • budowanie banku ikon
  • zapoznanie się ze źródłami inspiracji w zakresie myślenia wizualnego
  • przygotowanie do tworzenia notatek wizualnych (sketchnoting)

Informacje o trenerce realizującej szkolenie

dr Magdalena Christ – doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki; adiunkta w Instytucie Pedagogiki na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach; współzałożycielka fundacji „Czas na las”; akredytowany praktyk tutoringu, trenerka programu „Odyseja Umysłu”; autorka kilkudziesięciu artykułów naukowych i popularnonaukowych o tematyce edukacyjnej; entuzjastka pedagogiki alternatywnej, innowacyjnych metod i form edukacji; realizatorka autorskich modułów w pracy ze studentami z zakresu pedagogiki przygody (outdoor and adventure education), zastosowania teatru cieni w edukacji, indywidualizacji procesu kształcenia, myślenia wizualnego i sketchnotingu (autorka i realizatorka modułu fakulatywnego dla studentek i studentów pedagogiki oraz uczestników programu Erasmus pt. “Myślenie wizualne i sketchnoting w edukacji”), tutoringu, treningu uważności (Mindfulness), zastosowania metody design thinking w edukacji.

AI w dydaktyce – szkansa czy wyzwanie?

Cel szkolenia:

Przedstawienie możliwości oraz wyzwań związanych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, ze szczególnym uwzględnieniem modelu Chat GPT w edukacji wyższej. Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat korzystania z AI w różnych aspektach pracy akademickiej, a także dowiedzą się, jak unikać potencjalnych zagrożeń.

Agenda:

  1. Wprowadzenie:
  • Czym jest sztuczna inteligencja?
  • Krótka historia i ewolucja AI.
  1. Chat GPT w pracy seminaryjnej:
  • Jak korzystać z Chat GPT, aby wspomagać dyskusję i badać tematy seminaryjne.
  • Metody weryfikacji informacji uzyskanych za pomocą generatywnej sztucznej inteligencji.
  • Jak unikać plagiatu i zapewnić oryginalność treści.
  1. Chat GPT w pracach pisemnych:
  • Jak efektywnie wykorzystywać Chat GPT w przygotowywaniu esejów, opracowań i innych tekstów.
  • Strategie korzystania z narzędzia, aby dostarczyć wartościową i merytoryczną treść.
  1. Wykorzystanie AI w działaniach społecznych i badawczych:
  • Jak AI może wspierać projektowanie działań społecznych.
  • Możliwości i ograniczenia AI w kontekście badań naukowych.
  1. Gry i narzędzia cyfrowe w pracy akademickiej:
  • Jak integrować gry edukacyjne i interaktywne narzędzia z klasyczną dydaktyką i nauką.
  • Przykłady udanej integracji technologii z nowoczesnymi metodami pracy akademickiej.
  1. Wykorzystanie AI w pracy artystycznej i twórczej.

Korzyści dla uczestników:

Zrozumienie potencjału i ograniczeń AI w edukacji wyższej.

Umiejętność skutecznego wykorzystywania Chat GPT w pracy akademickiej.

Zdobywanie praktycznych wskazówek na temat unikania plagiatu i zapewnienia autentyczności treści.

Poznanie nowoczesnych metod integracji technologii z tradycyjnym nauczaniem.

Dla kogo?

Dla nauczycieli akademickich, studentów, pracowników naukowych oraz wszystkich zainteresowanych wykorzystaniem nowoczesnych technologii w edukacji wyższej.

Metodyka:

Wykład, studia przypadków, warsztaty praktyczne, dyskusje grupowe.

Prowadzący: dr Rafał Prabucki