Mistrzowie dydaktyki

Mistrzowie dydaktyki: program podstawowy

Okres realizacji projektu: 28.03.2019–30.09.2023

Głównym celem projektu jest realizacja zadania zleconego przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego obejmująca udział pracowników badawczo-dydaktycznych w szkoleniach z zakresu innowacyjnej dydaktyki akademickiej i tutoringu na europejskich uczelniach oraz wykorzystanie zdobytych umiejętności w ramach zajęć prowadzonych na UŚ.

W trakcie trwania projektu  nauczycielki i nauczyciele akademiccy z Uniwersytetu Śląskiego rozwijali kompetencje pedagogiczne w zakresie stosowania w kształceniu nowoczesnych, innowacyjnych metod dydaktycznych, takich jak tutoring. W ramach projektu przewiduje się opracowanie koncepcji i wdrożenie nowych rozwiązań w obszarze tutoringu ukierunkowanych na wsparcie wybitnie zdolnych osób uczących się oraz osób mniej uzdolnionej, które potrzebują wsparcia.

Zadania nauczycieli akademickich w ramach realizacji projektu:

  • Szkolenia oraz udział w zagranicznych wizytach studyjnych na wybranych renomowanych uczelniach europejskich znajdujących się w pierwszej setce rankingu szanghajskiego: Uniwersytet w Gandawie, Uniwersytet w Groningen, Uniwersytet w Aarhus, University College London, Uniwersytet w Oslo.
  • Przeprowadzenie zajęć z wykorzystaniem metody tutoringu ze studentami wybranymi do grupy docelowej przez okres 1 semestru akademickiego (około 5 miesięcy) w wymiarze 60 godzin dydaktycznych.
  • Współpraca przy ewaluacji projektu i przetestowanie wypracowanego przez ekspertów zewnętrznych wstępnego modelu stosowania metody tutoringu.
 
W projekcie wzięło udział prawie 100 nauczycieli i nauczycielek akademickich UŚ.