Spotkanie DIGI PROF – 29.02.2024 r.
SPOTKANIE PARTNERÓW KONSORCJUM DIGI PROF. W dniach 29 lutego – 1 marca br. w Uniwersytecie Śląskim w Katowicach odbyło się spotkanie partnerów konsorcjum międzynarodowego projektu edukacyjnego DIGI-PROF – Transparent Assessment for Online Learning by Digitally Competent Professors. Projekt jest realizowany we współpracy konsorcjum następujących uczelni wyższych: Vytautas Magnus University (Litwa), Universitat Oberta de Catalunya (Hiszpania), Universidade de Aveiro (Portugalia), Duale Hochschule Baden-Württemberg Heilbronn (Niemcy), EDEN Digital Learning Europe (Estonia) oraz Uniwersytet Śląski w Katowicach. Celem projektu DIGI–PROF jest wspieranie nauczycieli i instytucji szkolnictwa wyższego w projektowaniu i wdrażaniu przejrzystej ewaluacji uczenia się online, uznawaniu efektów uczenia, rozwijaniu kompetencji cyfrowych oraz wdrażaniu mikropoświadczeń. Obecnie realizowany
DIGI PROF Transparent Assessment for Online Learning by Digitally Competent Professors
Międzynarodowy projekt edukacyjny realizowany w konsorcjum: Vytautas Magnus University (Litwa) Universitat Oberta de Catalunya (Hiszpania) Universidade de Aveiro (Portugalia) Uniwersytet Śląski (Polska) Duale Hochschule Baden-Württemberg Heilbronn (Niemcy) EDEN Digital Learning Europe (Estonia) Okres realizacji: od 01.01.2022 do 31.12.2024 Celem projektu DIGI – PROF jest wspieranie nauczycieli i nauczycielek oraz instytucji szkolnictwa wyższego w projektowaniu i wdrażaniu przejrzystej oceny uczenia się online oraz uznawaniu efektów uczenia się poprzez proponowanie metodologii, wytycznych, praktycznych narzędzi i materiałów szkoleniowych w celu rozwijania ich kompetencji cyfrowych. Cel projektu zostanie realizowany poprzez: – przygotowanie wskazówek metodologicznych, narzędzi i materiałów szkoleniowych dla nauczycieli, – rozwinięcie kompetencji nauczycieli w zakresie oceny cyfrowej, –
Śląska Szkoła Ćwiczeń – projekt edukacyjny dla nauczycielek i nauczycieli wspierający rozwój kompetencji kluczowych
Śląska Szkoła Ćwiczeń Program / oś priorytetowa / działanie: Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój/ Oś priorytetowa II Efektywne Polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji/ Działanie 2.10 Wysoka jakość systemu oświaty – Wsparcie tworzenia sieci szkół ćwiczeń – konkurs. Opis projektu: Celem projektu jest poprawa funkcjonowania i zwiększenie wykorzystania systemu wspomagania szkół w zakresie rozwoju u uczniów kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych tzw. transversal skills niezbędnych na rynku pracy obejmujących matematyczno-przyrodnicze, umiejętności posługiwania się językami obcymi (w tym język polski dla cudzoziemców i osób powracających do Polski oraz ich rodzin), ICT, umiejętność rozumienia (ang. literacy), kreatywność, innowacyjność, przedsiębiorczość, krytyczne myślenie, rozwiązywanie problemów, umiejętność uczenia
Mistrzowie dydaktyki: program zaawansowany
Okres realizacji projektu: 09.2021–09.2023 Program zaawansowany Mistrzów dydaktyki był przeznaczony dla nauczycieli akademickich, którzy ukończyli szkolenia zagraniczne na Uniwersytecie w Groningen, Uniwersytecie w Gandawie, Uniwersytecie w Oslo, Uniwersytecie w Aarhus lub University College London, otrzymali certyfikat i chcieli poszerzyć swoje kompetencje w jednej z trzech ścieżek zaproponowanych przez Uniwersytet w Groningen: Advanced Qualifications in Teaching – poszerzenie wiedzy i umiejętności zdobytych podczas kursu podstawowego. Ścieżka obejmuje 3 zjazdy i jest przeznaczona dla wszystkich, którzy chcą podnieść kompetencje dydaktyczne. Planowane jest 9 edycji kursu. Train the Trainer – rozwijanie kompetencji osób zajmujących się doskonaleniem zawodowym nauczycieli akademickich. Ścieżka obejmuje 4 zjazdy i jest przeznaczona dla osób, które
Mistrzowie dydaktyki
Mistrzowie dydaktyki: program podstawowy Okres realizacji projektu: 28.03.2019–30.09.2023 Głównym celem projektu jest realizacja zadania zleconego przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego obejmująca udział pracowników badawczo-dydaktycznych w szkoleniach z zakresu innowacyjnej dydaktyki akademickiej i tutoringu na europejskich uczelniach oraz wykorzystanie zdobytych umiejętności w ramach zajęć prowadzonych na UŚ. W trakcie trwania projektu nauczycielki i nauczyciele akademiccy z Uniwersytetu Śląskiego rozwijali kompetencje pedagogiczne w zakresie stosowania w kształceniu nowoczesnych, innowacyjnych metod dydaktycznych, takich jak tutoring. W ramach projektu przewiduje się opracowanie koncepcji i wdrożenie nowych rozwiązań w obszarze tutoringu ukierunkowanych na wsparcie wybitnie zdolnych osób uczących się oraz osób mniej uzdolnionej, które potrzebują wsparcia. Zadania nauczycieli akademickich w ramach realizacji projektu: Szkolenia oraz udział