Małgorzata Przybyła-Kasperek jest profesorem uczelni Instytutu Informatyki na Wydziale Nauk Ścisłych i Technicznych Uniwersytetu Śląskiego. Uzyskała habilitację z informatyki w Instytucie Informatyki Polskiej Akademii Nauk w 2018 roku, doktorat z informatyki w Instytucie Informatyki Uniwersytetu Śląskiego w 2011 roku oraz tytuł magistra matematyki na Wydziale Matematyki, Fizyki i Chemii Uniwersytetu Śląskiego w 2006 roku. Jej badania koncentrują się na metodach sztucznej inteligencji, eksploracji danych, systemach wspomagania decyzji oraz klasyfikacji na podstawie danych rozproszonych.
Małgorzata Przybyła-Kasperek posiada dwudziestoletnie doświadczenie w dydaktyce szkolnictwa wyższego. Przygotowuje i wdraża kursy e-learningowe na platformie Moodle. Jest entuzjastą nauczania spersonalizowanego i projektowego. Brała udział w wielu szkoleniach dotyczących tutoringu oraz projektach realizujących różnorodne formy wsparcia w rozwoju studentów. Uważa, że realizacja interdyscyplinarnych projektów dydaktyczno-badawczych wraz ze studentami jest najwspanialszą formą wzajemnego rozwoju i wsparcia.
Ukończone kursy:
- Tutoring – edukacja spersonalizowana na uniwersytecie
- Mistrzowie dydaktyki – Wdrożenie modelu tutoringu – Aarhus University, Denmark
- Promoting scientific reasoning and epistemological attitude through Research based Teaching – University of Trieste
- Advanced Programme on Teaching and Tutoring – Uniwersytet w Groningen
Udział w projektach:
- Śląska Szkoła Ćwiczeń
- Tutoring dla Najlepszych
- Mistrzowie dydaktyki
- Advanced Programme on Teaching and Tutoring
- Uczelnie Przyszłości – nowe możliwości w zakresie kształcenia
- VINCI Zanurkuj w naukę – Interdyscyplinarna Międzynarodowa Szkoła Letnia na Wydziale Nauk Ścisłych i Technicznych
- Future IT professionals Education in Artificial Intelligence