Doktor nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa, anglista, nauczyciel, tłumacz. Pracuje jako adiunkt badawczo-dydaktyczny w Instytucie Językoznawstwa UŚ. Prowadzi zajęcia dla studentów kierunku filologia angielska oraz lingwistyka stosowana. Jest autorem kilkudziesięciu prac naukowych oraz współredaktorem czterech monografii wieloautorskich. W swojej pracy naukowej skupia się na semantyce kognitywnej, zwłaszcza na teorii metafory i metonimii pojęciowej i wykorzystaniu jej w badaniach nad dyskursem religijnym. Posiada wieloletnie doświadczenie w nauczaniu języka angielskiego młodzieży i dorosłych. W pracy dydaktycznej zwolennik spersonalizowanego podejścia do studenta. Kilkakrotnie pełnił funkcję tutora dla studentów Indywidualnych Studiów Międzyobszarowych oraz był koordynatorem w programie Erasmus, sprawując opiekę nad studentami z uczelni zagranicznych, studiującymi na anglistyce. W latach 2021-2022 uczestniczył w projekcie „Mistrzowie Dydaktyki”, w ramach którego ukończył kurs z zakresu tutoringu, zorganizowany przez University College London, a następnie prowadził indywidualny tutoring dla zainteresowanych studentów i studentek z kierunku filologia angielska. W wolnym czasie miłośnik górskich wycieczek i podróży.