Doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki; adiunkt w Instytucie Pedagogiki na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach; terapeutka w zakresie terapii pedagogicznej, wczesnego wspomagania rozwoju; popularyzatorka aktywności przeciwdziałających syndromowi deficytu natury wśród dzieci, młodzieży i dorosłych; akredytowany praktyk tutoringu, trenerka programu „Odyseja Umysłu”; autorka książki pt. „Indywidualizacja procesu kształcenia uczniów edukacji wczesnoszkolnej. Ujęcie z perspektywy międzyludzkich różnic w zakresie zdolności kierunkowych” oraz kilkudziesięciu artykułów naukowych i popularnonaukowych o tematyce edukacyjnej; entuzjastka pedagogiki alternatywnej, myślenia wizualnego, tutoringu, grywalizacji i innych innowacyjnych metod i form edukacji; realizatorka autorskich modułów w pracy ze studentami z zakresu pedagogiki przygody (outdoor and adventure education), zastosowania teatru cieni w edukacji, indywidualizacji procesu kształcenia, myślenia wizualnego, tutoringu, treningu uważności (Mindfulness), zastosowania metody design thinking w edukacji; autorka profilu na Facebooku o tematyce edukacyjnej: Edukociołek (https://tiny.pl/cqv8x); zdobywczyni Innovative Teaching Award 2023 sojuszu Transform4Europe. Prywatnie mama dwóch dziewczynek, wielbicielka literatury dla dzieci i czekolady; niespokojny duch inspirujący się w życiu słowami „Bądź zmianą, którą chcesz widzieć w świecie” /Gandhi/
- 06.2022r. uzyskanie akredytacji tutorskiej – szkolenie II stopnia – Collegium Wratislaviense (48h szkolenia oraz superwizje)
- Indywidualna współpraca tutorska ze studentkami Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach (łącznie 210h):
– Projekt „Mistrzowie dydaktyki” – (11.2021r.-12.2022r.) – trzy tutoriantki (Sara Piątek, Barbara Górecka, Agnieszka Growchowska)
– Indywidualne Studia Międzyobszarowe – (2021r.-2024r.) – dwie tutoriantki (Klaudia Nowak, Weronika Bochenek)
Przykładowe zrealizowane projekty:
1. Nowak
„Trening uważności w życiu dziecka: charakterystyka zjawiska ze szczególnym uwzględnieniem danych sfer rozwojowych”
„Perfekcjonizm na drodze do sukcesu edukacyjnego – przyjaciel czy wróg?”
2. Bochenek
Miasto kobiet – miasto idealne?
3. Grochowska
„Bajkoterapia we współpracy z osobami z różnymi wyzwaniami zdrowotnymi i rozwojowymi”
4. Piątek
„Nauczycielskie drogowskazy”
5. Górecka
„O nauce odpowiedzialności za proces uczenia się”
„Refleksje tutee – o korzyściach wypływających z doświadczeń w tutoringu” – publikacja tekstu: https://www.edunews.pl/badania-i-debaty/opinie/6098-refleksje-o-korzysciach-wynikajacych-z-tutoringu
- Współpraca tutorska z licealistkami w ramach projektu Uniwersytet Młodych Naukowców (łącznie 120h)
I Edycja od marca do grudnia 2021r. – dwie tutoriantki
II Edycja od marca do października 2022r. – jedna tutoriantka
- Buczek podczas tutoringu rozwojowego, doskonaląc swoje zdolności z zakresu pisania, wzięła udział w dwóch konkursach literackich:
https://ateneumteatr.pl/konkurs-literacki-wyniki/ I Nagroda w kategorii opowiadanie
https://www.planetarium.edu.pl/aktualnosci-szczegoly.html?id=2103&p=1 – była w grupie finalistów
- Opracowanie i realizacja modułu fakultatywnego dla studentów pedagogiki pt. „Tutoring jako forma edukacji spersonalizowanej” – poznanie tutoringu i możliwości jego zastosowania; samorozwój studentów
- Zaangażowanie w opracowanie i realizację dwóch edycji szkoleń z zakresu tutoringu dla nauczycieli akademickich UŚ, prowadzonych przez interdyscyplinarny zespół międzywydziałowy (luty i czerwiec 2022r.)
- współprowadzenie szkolenia dla pracowników UŚ nt. „Tutoring akademicki. Poziom rozszerzony”; część dotycząca pracy na eseju (2023r.)
- wystąpienia na konferencjach oraz prowadzenie warsztatów dotaczanych tutoringu, kierowanych do nauczycieli na różnych szczeblach edukacji