Doktor nauk humanistycznych (2011). Ukończyła studia magisterskie w zakresie pedagogiki (2005) w Uniwersytecie Śląskim w Katowicach na Wydziale Pedagogiki i Psychologii oraz studia magisterskie na kierunku politologia o specjalności dziennikarstwo i komunikacja społeczna (2007) na Wydziale Nauk Społecznych. Obecnie jest zatrudniona na stanowisku profesora Uniwersytetu Śląskiego w Instytucie Pedagogiki, a jej badania naukowe skoncentrowane są na zagadnieniach związanych z edukacją cyfrową i medialną, nowymi technologiami i innowacjami w dydaktyce. Przygotowując przyszłych nauczycieli do pracy, stara się przekonywać do kreatywnego podejścia metodycznego.
Laureatka nagrody TRANSFORM4EUROPE Innovative Teaching Award (2022). Współpracuje z praktykami i teoretykami edukacji medialnej i cyfrowej z wielu uczelni europejskich. Autorka licznych publikacji, trenerka i realizatorka projektów badawczych krajowych i międzynarodowych.
W latach 2016–2018 była członkiem Komitetu Głównego Ogólnopolskiej Olimpiady Cyfrowej dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych Fundacji Nowoczesna Polska w Warszawie. Popularyzuje naukę wśród szerszego grona odbiorców podczas takich wydarzeń jak: Śląski Festiwal Nauki, Spotkania z Nauką i Życiem Studenckim, Festival Znanosti (Split, Chorwacja).
Z Uniwersytetem Otwartym UŚ współpracuje jako kierownik studiów podyplomowych oferowanych nauczycielom, wykładowca Bloku Kształcenia Nauczycieli (BKN) oraz trenerka Centrum Dydaktyki realizując i oferując szkolenia m.in. z zakresu kreatywnych metod dydaktycznych (storytelling, edukacyjny escape room, self-care jako profilaktyka wypalenia zawodowego) oraz wykłady nt. podróżniczych pasji naukowca po godzinach.
Prywatnie: miłośniczka indywidualnych podróży na krańce Europy w poszukiwaniu wielorybów, zorzy, kalder wypełnionych chmurami, szlaków na klifach oraz lasów pierwotnych, pól bananowców i herbaty.