dr Katarzyna Papaja

dr Katarzyna Papaja

Katarzyna Papaja jest zatrudniona na Wydziale Humanistycznym Uniwersytetu Śląskiego, gdzie w Instytucie Językoznawstwa prowadzi badania naukowe oraz zajęcia z dydaktyki i metodyki nauczania języka angielskiego. Jej zainteresowania naukowe wiążą się z dwujęzycznością, wpływem emocji na uczenie się języka obcego oraz rolą nauczyciela w procesie nauczania języka obcego. Prowadzi szkolenia dla nauczycieli w Regionalnym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli WOM w Katowicach oraz w Instytucie Goethego w Warszawie. Współpracuje także z Centralną Komisją Egzaminacyjną w Warszawie.

 

Katarzyna Papaja jest współautorem Raportu dotyczącego nauczania dwujęzycznego w Polsce (Profile Report – Bilingual Education (English) in Poland oraz publikacji skierowanej do nauczycieli uczących w szkołach dwujęzycznych Zintegrowane Kształcenie Przedmiotowo-Językowe (CLIL) – Wprowadzenie. Jest także stypendystką  DAAD, a jej doświadczenie akademickie jak i pedagogiczne zdobyte w szkołach w Polsce, Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych, Niemczech czy Szwajcarii pozwoliło na wprowadzenie nowoczesnych metod nauczania języka angielskiego jako obcego.