
Doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki. Absolwent Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach (kierunek: pedagogika). Dyplomowany nauczyciel Kolegium Nauczycielskiego w Bytomiu oraz wieloletni nauczyciel akademicki. Były asystent, potem adiunkt Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, potem w Wyższej Szkole Pedagogicznej im. J. Korczaka w Warszawie, gdzie pełnił przez prawie dziesięć lat funkcję, najpierw Prodziekana, potem Dziekana Wydziału Nauk Społeczno-Pedagogicznych w Katowicach. Starszy wykładowca w Uniwersytecie WSB Merito w Poznaniu. Certyfikowany tutor i mentor akademicki. Autor szeregu publikacji naukowych, wśród których do najważniejszych należą pozycje książkowe: Komputerowa edukacja dzieci z zaburzeniami w czytaniu i pisaniu. Katowice 1997; Filozoficzno-ideologiczny kontekst oświaty polskiej w okresie międzywojennym. Katowice 2007; Współczesna rodzina. Dylematy teorii i praktyki pedagogicznej. Warszawa 2011; Archetypy we współczesnej pedagogice. Przedrozumienie pedagogiczne. Warszawa 2013.
Zainteresowania badawcze:
- paradygmatyczny kontekst edukacji,
- filozoficzno-ideologiczno-światopoglądowy kontekst oświaty,
- e-learning i kształcenie na odległość,
- metodologia badań społecznych,
- mentoring akademicki,
- tendencje edukacyjne w świecie ze szczególnym zwróceniem uwagi na narodowe systemy oświatowe państw Unii Europejskiej,
- pedagogika i filozofia wychowania w Drugiej Rzeczypospolitej,
- prawo oświatowe