Michał Sajdak

Certyfikowany Etyczny Hacker. Od przeszło 15 lat specjalizuje się w ofensywnym obszarze bezpieczeństwa IT, wykonał setki audytów bezpieczeństwa IT, przeszkolił dziesiątki tysięcy osób. Posiadacz certyfikatów: CISSP (Certified Information Systems Security Professional), CEH (Certified Ethical Hacker) oraz CTT+ (Certified Technical Trainer). Uznany prelegent na konferencjach branżowych: Mega Sekurak Hacking Party, PWNing, WTH, Confidence, Secure, SEMAFOR, Securitybsides, PLNOG, Infoshare, OWASP Day oraz wielu innych. Pomysłodawca, redaktor główny oraz współautor bestsellerowych książek: Bezpieczeństwo aplikacji WWW, a także Wprowadzenie do bezpieczeństwa IT, t. 1 i 2. Założyciel i redaktor portalu sekurak.pl

Najczęstsze cyberataki na użytkowników w polskim Internecie. Pokazy na żywo – ciekawostki – metody ochrony

Spotkanie poświęcone będzie kluczowym zagrożeniom, jakie niesie za sobą rozwój technologii cyfrowych i sztucznej inteligencji w kontekście pracy szkoły oraz bezpieczeństwa uczniów. Poruszone zostaną trzy główne obszary:

  • AI – nowe wyzwania i zagrożenia
    Omówimy zjawiska takie jak deepfake i deepvoice, które mogą prowadzić do dezinformacji, manipulacji wizerunkiem oraz naruszeń godności osobistej.
  • Cyfrowy Kowalski – czy naprawdę dbamy o prywatność w sieci?
    Uczestnicy zastanowią się nad kondycją cyfrowej higieny – zarówno uczniów, jak i nauczycieli. Poruszymy kwestie udostępniania danych, wykorzystywania mediów społecznościowych oraz praktykowania odpowiedzialnych zachowań w środowisku online.
  • Negatywne treści w sieci – jak chronić nasze dzieci?
    Przeanalizujemy zagrożenia, z jakimi dzieci mogą się spotkać w Internecie, takie jak przemoc werbalna, treści promujące zachowania autodestrukcyjne czy manipulacje emocjonalne. Zaprezentowane zostaną metody wsparcia uczniów, współpracy z rodzicami oraz wykorzystania narzędzi filtrujących i edukacyjnych.

Celem spotkania jest wzmocnienie kompetencji nauczycieli w zakresie rozpoznawania zagrożeń cyfrowych oraz budowania bezpiecznego i świadomego środowiska edukacyjnego w dobie nowych technologii.