
Profesor nadzwyczajny na Wydziale Humanistycznym Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Aktywny członek Towarzystwa Studiów Utopijnych i Towarzystwa Studiów Utopijnych. W czasie studiów doktoranckich uczestniczyłem w paryskim Programie Teorii Krytycznej. Artykuły na temat polskiej literatury, teorii literatury i gier wideo publikował w: „Games and Culture”, „Game Studies”, „Journal of Gaming and Virtual Worlds”, „International Journal of Baudrillard Studies”, „Pamiętniku Literackim”, „Tekstach Drugich. obecne badania hermeneutyczne i postfenomenologiczne można umiejscowić na przecięciu teorii literatury, badań nad grami i badań nad utopią. Moje główne zainteresowania to: krytycznie nastawione gry wideo, teoria literatury i filozofia technologii. Moje badania koncentrują się na zagadnieniach reprezentacji, symulakrów, quasi-obiektów i krytyki kapitalizmu w oparciu o hermeneutyczne wykłady gier i literatury. Od 2022 roku realizuję grant „Mapowanie biopolityki gier” z Narodowego Centrum Nauki. W kwietniu 2023 roku założył Centrum Badań nad Grami na Uniwersytecie Śląskim. GSRC to inicjatywa powołana w celu połączenia badaczy z różnych wydziałów i katedr pod wspólnym zainteresowaniem w zakresie badań nad grami. Jako taka, GSRC stanowi inicjatywę interdyscyplinarną, odzwierciedlającą złożoność badań nad grami. GSRC ma również na celu stworzenie platformy promującej lokalne badania nad grami na globalnej arenie badawczej, poprawę widoczności publikacji i inicjatyw naukowych swoich współpracowników oraz budowanie trwałych relacji między tworzeniem gier, edukacją i biznesem. Od października 2024 roku jest wiceprezesem w Instytucie GETES, pracujw nad ustanowieniem globalnych standardów certyfikacji w zakresie szkoleń umiejętności z wykorzystaniem nowych technologii.