Małgorzata Łuba

Suicydolożka, psycholożka, trenerka. W ramach swojej działalności „To Be” (2be.edu.pl) oraz we współpracy m.in. z Ośrodkiem Rozwoju Edukacji oraz placówkami doskonalenia nauczycieli i ośrodkami metodycznymi z całej Polski prowadzi szkolenia dla szkół, placówek oświatowych i różnych instytucji pomocowych, jak wspierać młode osoby z problemami emocjonalnymi i psychicznymi. Jest ekspertką Biura ds. Zapobiegania Zachowaniom Samobójczym IPiN w Warszawie (zapobiegajmysamobojstwom.pl) i opracowała rekomendacje dla szkół, dotyczące reagowania w obliczu zagrożenia suicydalnego oraz prowadzi monitoring mediów. Jest członkinią Polskiego Towarzystwa Suicydologicznego  i zespołu roboczego ds. prewencji samobójstw i depresji przy Radzie ds. Zdrowia Publicznego w Ministerstwie Zdrowia. Jest zaangażowana w działania platformy edukacyjno-pomocowej „Życie warte jest rozmowy” (zwjr.pl), w ramach której prowadzi m.in. konsultacje dla szkół, dla rodziców, dla osób po stracie samobójczej oraz szkolenia i webinary. Prowadzi zajęcia dydaktyczne w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie na temat interwencji w kryzysie samobójczym oraz w Menadżerskiej Akademii Nauk Społecznych w Warszawie na temat psychologicznych podstaw zachowań samobójczych, postwencji i samouszkodzeń. Jest współautorką książek: Interwencje po śmierci samobójczej – o znaczeniu i potrzebie działań postwencyjnych w szkole, Standardy postępowania dla nauczycieli dotyczące kontaktu z osobami w kryzysie samobójczym, po próbie samobójczej i w żałobie po śmierci samobójczej, Samouszkodzenia – zrozumieć, aby zapobiec, Interwencja kryzysowa. Wybrane zagadnienia, Młodzi w kryzysie, Pracownia rozwoju zawodowego nauczyciela.

Jak radzić sobie z prowokacyjnym zachowaniem dzieci i nastolatków? O metodzie konstruktywnej konfrontacji i nie tylko

Podczas wykładu dowiesz się:

Co charakteryzuje prowokację, a co inne trudne zachowania dzieci i młodzieży;

Jak unikać pułapki emocjonalnego “ringu bokserskiego” i reagować w sposób przemyślany, prowadzący do pozytywnych zmian;

Jak wykorzystać konkretne strategie, takie jak świadome ignorowanie, zaskoczenie i poczucie humoru, a także konstruktywną konfrontację, aby budować zdrowe relacje i efektywnie radzić sobie z trudnymi zachowaniami dzieci z młodzieży.