
Katarzyna Hernandez
Pedagog, absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego. Od ponad 15 lat zaangażowana w tematykę bezpieczeństwa dzieci i młodzieży online, edukacji cyfrowej i wykorzystywania nowych technologii. Prelegentka na konferencjach krajowych i zagranicznych. Autorka artykułów na temat bezpieczeństwa w sieci i ochrony praw dzieci. Przez wiele lat aktywnie uczestniczyła w organizacji obchodów Dnia Bezpiecznego Internetu w Polsce oraz Międzynarodowej Konferencji „Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w Internecie”. Była także zaangażowana w realizację projektu „Lekcja:Enter”, największego programu edukacji cyfrowej dla szkół. Obecnie kieruje Zespołem Edukacji Cyfrowej i Bezpieczeństwa w Sieci w Biurze Rzeczniczki Praw Dziecka

dr Adrian Kapczyński
Uczeń Profesora Andrzeja Grzywaka, pasjonat informatyki, od ponad 25 lat zawodowo związany informatyką oraz jej zastosowaniami. Nauczyciel, menedżer, futurolog, audytor i konsultant strategiczny oraz ekspert z zakresu biometrii, steganografii oraz zastosowań uczenia maszynowego w cyberbezpieczeństwie. W ramach Politechniki Śląskiej: pracownik naukowo-dydaktyczny Wydziału Matematyki Stosowanej, kierownik studiów podyplomowych “Cyber Science. Zarządzenie cyberbezpieczeństwem” oraz koordynator podobszaru badawczego “Cyberbezpieczeństwo”. Członek zarządu “17 53c – fundacji na rzecz cyberbezpieczeństwa” oraz ekspert ds. cyberbezpieczeństwa oraz inżynierii analizy danych w GK WASKO.

Michał Sajdak
Certyfikowany Etyczny Hacker. Od przeszło 15 lat specjalizuje się w ofensywnym obszarze bezpieczeństwa IT, wykonał setki audytów bezpieczeństwa IT, przeszkolił dziesiątki tysięcy osób. Posiadacz certyfikatów: CISSP (Certified Information Systems Security Professional), CEH (Certified Ethical Hacker) oraz CTT+ (Certified Technical Trainer). Uznany prelegent na konferencjach branżowych: Mega Sekurak Hacking Party, PWNing, WTH, Confidence, Secure, SEMAFOR, Securitybsides, PLNOG, Infoshare, OWASP Day oraz wielu innych. Pomysłodawca, redaktor główny oraz współautor bestsellerowych książek: Bezpieczeństwo aplikacji WWW, a także Wprowadzenie do bezpieczeństwa IT, t. 1 i 2. Założyciel i redaktor portalu sekurak.pl

dr hab. Dariusz Szostek, prof. UŚ
Profesor UŚ, Dyrektor Cyber Science Center, Przewodniczący zespołu cyberbezpieczeństwa KRASP, Rada Naukowa Instytutu Łączności, autor szeregu publikacji z zakresu prawa nowych technologii, w tym z zakresu blockchain, smart contract, AI czy cyberbezpieczeństwa, radca prawny.

dr hab. Katarzyna Ślebarska, prof. UŚ
Psycholog, dyrektor Instytutu Psychologii Uniwersytetu Śląskiego. Laureatka I nagrody Ministra Pracy i Polityki Społecznej w konkursie na najlepsze prace doktorskie (2010) i trzykrotna stypendystka DAAD. Współpracuje z ośrodkami naukowymi w Norymberdze i Hamburgu. Kierownik grantów NCN i NCBiR z zakresu reintegracji zawodowej oraz proaktywnego radzenia sobie w pracy. Członek Polskiego Towarzystwa Psychologicznego i Europejskiego Towarzystwa Psychologii Pracy i Organizacji. Ukończyła całościowe czteroletnie szkolenie w zakresie psychoterapii w Śląskiej Szkole Psychoterapii w Gliwicach oraz posiada certyfikat Asystenta Psychodramy sygnowany przez Polski Instytut Psychodramy i Europejski Instytut Psychodramy. Jej zainteresowania badawcze dotyczą problematyki postawy proaktywnej, poznawczego funkcjonowania i radzenia sobie w miejscu pracy.

dr Dorota Prysak
Doktor nauk humanistycznych, nauczyciel akademicki na Uniwersytecie Śląskim, psycholog, pedagog, pedagog specjalny, oligofrenopedagog, socjoterapeuta, asystent psychodramy, psychoterapeuta, profiler behawioralny, absolwentka studiów podyplomowych w zakresie Porozumienia bez Przemocy (NVC ). Autorka wielu publikacji z zakresu pedagogiki specjalnej. Na co dzień pracuje z osobami z niepełnosprawnością intelektualną, ich rodzinami, opiekunami, nauczycielami, w Zespole Szkół nr 3 Specjalnych w Pszczynie. Założycielka fundacji „Moja Przyszłość. W swoich działaniach koncentruje się na działaniach inkuzyjnych skierowanych zarówno do Osób z niepełnosprawnościami jak i pełnosprawnych.
Ekspertka ds. upowszechniania zasobów w obszarze zdrowia psychicznego w projekcie pn. Budowa skoordynowanego systemu pomocy specjalistycznej opartego na Specjalistycznych Centrach Wspierających Edukację Włączającą.
Kierownik międzynarodowego projektu z funduszu wyszehradzkiego pt. „Struktury niepewności. Edukacja włączająca w krajach Europy Środkowej i Wschodniej, na Uniwersytecie Śląskim.

Joanna Grecka-Otremba
Doktor nauk technicznych, nauczyciel dyplomowany z 24-letnim doświadczeniem dydaktycznym na różnych etapach edukacji. Prowadzone zajęcia obejmują fizykę, matematykę, chemię, informatykę; posiada również kwalifikacje oligofrenopedagogiczne i tyflopedagogiczne. Opiekunka Klubu Młodego Odkrywcy „Młody Naukowiec” przy ZSiP nr 1 w Katowicach, który w 2023 roku uzyskał tytuł Mistrza KMO. Ambasadorka Edukacji Kosmicznej ESERO Polska. Autorka i koordynatorka Ogólnopolskiego Konkursu Przyrodniczego z Elementami Astronomii i Kosmologii „Międzygwiezdny pył”.
Zaangażowana w tworzenie i realizację licznych projektów edukacyjnych z zakresu edukacji matematycznej, przyrodniczej, finansowej, ekologicznej, klimatycznej oraz międzykulturowej. Autorka i koordynatorka projektów europejskich w ramach programów Erasmus+ oraz V4 Mini Grants. Autorka scenariuszy lekcji fizyki w ramach edukacji klimatycznej „Klimatyczne Katowice”. Działa na rzecz popularyzacji nauki oraz aktywnie uczestniczy w pracach Zarządu Polskiego Towarzystwa Fizycznego Oddziału Śląskiego

Małgorzata Szymura
Nauczycielka fizyki z ponad 21-letnim doświadczeniem w pracy z młodzieżą w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych. Laureatka wyróżnienia Rektora Uniwersytetu Śląskiego za popularyzację nauki, trenerka programu Klub Młodego Odkrywcy Centrum Nauki Kopernik, opiekunka KMO „Kamerlik” przy Zespole Szkół w Czerwionce-Leszczynach. Realizatorka nagradzanych projektów edukacyjnych, m.in. w ramach programów Konstruktorzy Marzeń (Boeing) i Projektanci Edukacji (Nowa Era).
Specjalizuje się w nauczaniu metodą dociekania (IBL- Inquiry Based Learning), z którą związana jest m.in. poprzez udział w międzynarodowych projektach dla nauczycieli realizowanych przez Uniwersytet Jagielloński tj. SAILS, 3DIPhE i STAMPEd. Prowadziła badania pedagogiczne oraz prezentowała swoje doświadczenia na konferencjach krajowych i międzynarodowych. Pomysłodawczyni Wojewódzkiego Konkursu „Nowoczesne technologie a energia przyszłości”.

Dobrawa Szlachcikowska
Z wykształcenia mgr chemii. Niegdyś przekonana, że praca w szkole to nie jej droga. Korepetytorka od zawsze, bo choć uczyć uparcie nie chciała, to nauka innych przychodziła łatwo i naturalnie. Obecnie całkowicie oddana szeroko rozumianej edukacji. Pracuje jako koordynatorka projektu Pi-stacja, w ramach którego współtworzyła wideolekcje z chemii, fizyki, biologii i techniki. Obecnie kieruje projektem i nadzoruje produkcję kolejnych wideolekcji, nie rezygnując jednak z pisania i konsultowania scenariuszy i z roli lektora. W ramach tej współpracy prowadziła webinary powtórkowe dla maturzystów i ósmoklasistów, a także jest autorką próbnych egzaminów maturalnych w ramach akcji Próbny egzamin z Pi-stacją, organizowanej od 2020 roku. Prowadziła także: szkolenia dla nauczycieli z wykorzystania nowoczesnych form edukacji, warsztaty dla wolontariuszy fundacji Web-korki, a także szereg szkoleń z wykorzystania zasobów Pi-stacji w szkolnej rzeczywistości i poza nią, a także wprowadzania modelu odwróconej lekcji. Nie rezygnuje jednak z bezpośredniego kontaktu z uczniami. Jest nauczycielką matematyki, fizyki i chemii w Społecznej Szkole Podstawowej w Krotoszynie, specjalizując się w pracy z uczniami z specyficznymi trudnościami w nauce. Przez wiele lat, w ramach własnej działalności, przygotowywała uczniów do egzaminów, głównie maturalnych.

Anna Żertka
Absolwentka Politechniki Śląskiej w Gliwicach. Nauczycielka chemii, biologii i przyrody w szkole podstawowej. Ekspertka metody IBSE. Twórczyni profilu Bio-chemiczne Sketchnotki na Facebooku. Współautorka obudowy metodycznej do chemii, biologii, geografii i fizyki wyd. MAC. Autorka graficznych kart pracy do chemii, biologii, przyrody i geografii wyd. WIR. Autorka kart pracy do projektu “Lekcje w sieci – eksperymentalnie” organizowanego wraz z Centrum Cyfrowe oraz Google. Zaangażowana w liczne projekty edukacyjne i ekologiczne. Należy do grupy Superbelfrzy RP i jest zastępczynią przewodniczącego Polskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Przedmiotów Przyrodniczych.

Maciej Dębski
Założyciel i prezes fundacji Dbam o Mój Zasięg, socjolog problemów społecznych, wykładowca akademicki zatrudniony w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Gdańskiego, edukator społeczny, ekspert w realizacji badań naukowych, ekspert Najwyższej Izby Kontroli, Rzecznika Praw Obywatelskich, Fundator i Prezes Fundacji DBAM O MÓJ Z@SIĘG, autor/współautor publikacji na naukowych z zakresu problemów społecznych (higiena cyfrowa, e-uzależnienia, bezdomność, przemoc w rodzinie, uzależnienia od substancji psychoaktywnych), autor/współautor dokumentów strategicznych, programów lokalnych, pomysłodawca ogólnopolskich badań z zakresu fonoholizmu i problemu cyberprzemocy zrealizowanych wśród 22.000 uczniów oraz 4.000 nauczycieli. W roku 2016 wdrożył eksperyment społeczny odcięcia 100 osób na 72 godziny od wszelkich urządzeń elektronicznych (telefonów komórkowych, tabletów, internetu, gier on-line playstation, telewizji). Pomysłodawca projektów badawczych pr. „Młodzi Cyfrowi” (2017-2019), „Granie na ekranie” (2019-2020), „Zdrowa szkoła. o potrzebach uczniów i nauczycieli” (2022), „Zdrowie psychiczne młodych cyfrowych” (2025). Pomysłodawca i współtwórca materiału edukacyjnego FONOLANDIA, gry terapeutycznej „Klikaj z Głową”, twórca materiałów edukacyjnych dla dzieci, młodzieży i osób dorosłych, pomysłodawca wakacyjnych kolonii offline dla dzieci i młodzieży oraz wyjazdów weekendowych dla osób dorosłych

mgr inż. Irena Polok
Specjalista ds. Edukacji leśnej w Nadleśnictwie Bielsko, absolwentka leśnictwa na Wydziale Leśnym Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie, opiekun Sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli edukacji przyrodniczo-technicznej działającej w RODN „WOM” w Bielsku-Białej z ramienia Nadleśnictwa Bielsko. Specjalizuje się w edukacji przyrodniczo-leśnej dzieci i młodzieży, ze szczególnym uwzględnieniem edukacji terenowej oraz nauczania przez doświadczenie. W swojej pracy szczególną uwagę przywiązuje do promowania idei zrównoważonego rozwoju oraz kształtowania krytycznego myślenia wśród uczestników zajęć.

Monika Bernacka
Absolwentka Wydziału Biologii i Ochrony Środowiska Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Nauczyciel biologii oraz doradca metodyczny z wieloletnim doświadczeniem w pracy dydaktycznej, zaangażowana w rozwijanie kompetencji edukacyjnych. Współtwórczyni Sieci Współpracy i Samokształcenia Nauczycieli Edukacji Przyrodniczo-Technicznej działającej przy RODN „WOM” w Bielsku-Białej, współpracująca z Nadleśnictwem Bielsko.
Jej szczególne zainteresowania zawodowe koncentrują się na budowie i funkcjonowaniu mózgu, ze szczególnym uwzględnieniem wpływu procesów neurobiologicznych na uczenie się, pamięć, motywację i inne aspekty funkcjonowania człowieka. Wiedza z zakresu neurobiologii i neurodydaktyki wykorzystywana jest w codziennej pracy z uczniami poprzez dostosowywanie metod nauczania do naturalnego rytmu pracy mózgu oraz wspieranie rozwoju kompetencji poznawczych.
Jako doradca metodyczny wspiera nauczycieli w doskonaleniu warsztatu pracy, dzieląc się wiedzą na temat skutecznych strategii edukacyjnych, opartych m.in. na aktualnych badaniach naukowych dotyczących funkcjonowania mózgu. Prowadzi konferencje i szkolenia, których celem jest pogłębianie wiedzy pedagogicznej oraz wdrażanie nowoczesnych i efektywnych rozwiązań w edukacji.
Zaangażowana w nieustanny rozwój zawodowy i samokształcenie, otwarta na nową wiedzę i innowacje. Działa na rzecz inspirowania nauczycieli oraz wspierania ich w osiąganiu wyższych rezultatów edukacyjnych.

Paulina Worsztynowicz
Nauczyciel matematyki, twórca treści i projektów edukacyjnych, pasjonat gier planszowych oraz trener MathRiders – matematyki przez zabawę. Od dwóch lat właściciel firmy TUTORI w której pokazuje, że matematykę da się zrozumieć, a nawet polubić. Zaraża swoją kreatywnością i pomysłowością do nauczania matematyki. Współpracuje również z AlphaCamp Radosław Brzózka podczas corocznych obozów naukowych dla przyszłych naukowców.

dr Jacek Francikowski
Adiunkt w Instytucie Biologii, Biotechnologii i Ochrony Środowiska Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, zaangażowany w rozwój nowoczesnej dydaktyki i szeroko rozumianej edukacji. Od lat promuje aktywne metody nauczania i popularyzację nauki. Łączy wiedzę akademicką z pasją edukacyjną, tworząc inspirujące środowisko uczenia się dla młodzieży i nauczycieli.

Jan Olbrycht
Poseł do Parlamentu Europejskiego z okręgu śląskiego. Doktor socjologii Uniwersytetu Jagiellońskiego (1984). Burmistrz Cieszyna (1990-1998), Wiceprezes Związku Miast Polskich. Przewodniczący polskiej delegacji do Kongresu Władz Lokalnych i Regionalnych Rady Europy. Wiceprzewodniczący Rady Gmin i Regionów Europy (1995-1998). W latach 1998-2002 Marszałek Województwa Śląskiego i Członek Zarządu Zgromadzenia Regionów Europy. Wykładowca Akademii Ekonomicznej w Katowicach i Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej (2000-2004). Ekspert Instytutu Spraw Publicznych ds. polityki regionalnej. Członek Komitetu Zagospodarowania Przestrzennego Kraju PAN (2003-2008). Poseł do Parlamentu Europejskiego od 2004 r. Założyciel intergrupy parlamentarnej URBAN. “Eurodeputowany Roku 2007” w kategorii polityka regionalna.

Marta Iwanowska – Polkowska
Z wykształcenia Psycholożka, z powołania Towarzyszka, Coach’yca PCC ICF, Trenerka oraz Facylitatorka Playing BIG wg. Tary Sophi Mohr. Praktyczka Terapii ACT & Job Craftingu. TedxWarsawWomen Speaker.
Miłośniczka żeńskich końcówek w nazwach zawodów. Odważna kobieta. Odważyła się żyć, #nażyćsię niezależnie od tego, jak życie ją poobijało. Autorka książki pt. „Nażyć się. Jak zacząć nażywać się od dziś, pamiętać o tym jutro i już nigdy o sobie nie zapomnieć.” oraz “Kiedy życie mówi sprawdzam. Jak z czułością i odwagą budować swoją rezyliencję w czasach, gdy chcesz wszystko chrzanić”.
Towarzyszy innym w odważnym urzeczywistnianiu swojego JA w karierze & przywództwie. Wspiera kobiety w tym, by śmiało realizowały ideę #bebraveplaybrave i odważnie podejmowały wyzwania zgodne ze swoim JA! Prowadzi programy rozwojowe związane z budowaniem siły i odporności psychicznej, wellbeingu, inteligencji emocjonalnej, radzenia sobie z porażką. Wspiera także liderki & liderów w temacie odważnego przywództwa.
Nagrywa podcast „Urzeczywistnij swoje JA”.
Jest autorką dwóch narzędzi coachingowych kart „Drzwi do JA” oraz kart „Ludzki Rozwój – Ludzka Zmiana”.
Strona: https://manufakturarozwoju.pl/

Monika Szczepanik
Trenerka rozwoju osobistego, której korzenie zanurzone są w Porozumieniu bez Przemocy (NVC), edukatorka, tutorzy, autorka książki „Jak zrozumieć się w rodzinie” Wyd. Natuli Jest założycielką i inicjatorką licznych projektów edukacyjnych i rozwojowych, takich jak Inkubator Empatii, w ramach którego prowadzi wyjazdowe warsztaty dla rodzin, par. Twórczyni trzech Konferencji Empatii i Wioski Rodziców w Katowicach. W swojej pracy skupia się na budowaniu relacji opartych na empatii, wzajemnym zrozumieniu i komunikacji bez przemocy. Jako trenerka prowadzi liczne warsztaty, szkolenia i spotkania dla rodziców, nauczycieli oraz osób pracujących z dziećmi i młodzieżą. Jest autorką wielu artykułów popularyzujących ideę empatycznej komunikacji. Jej książka „Jak zrozumieć się w rodzinie” to praktyczny przewodnik po codziennej komunikacji
w rodzinie – pokazuje, jak rozpoznawać własne potrzeby i emocje, jasno je wyrażać oraz budować bliskość i porozumienie w domu. Publikacja ta stała się ważnym punktem odniesienia dla wszystkich, którzy chcą świadomie rozwijać relacje rodzinne i cieszyć się nimi na co dzień. Trzy lata temu stworzyła w Katowicach autorskie program edukacyjny dla młodzieży Liceum Miejsce. Filary Miejsca to przedmioty obowiązkowe, zajęcia autorskie, tutoring i wyprawy Monika Szczepanik łączy bogate doświadczenie trenerskie z doświadczeniem edukacyjnym. Jej działalność inspiruje do zmiany myślenia o wychowaniu, komunikacji i budowaniu relacji – zarówno w rodzinie, jak i w środowisku edukacyjnym.

dr Marta Margiel
Wiceprezeska Zarządu Fundacji. Doktor nauk humanistycznych, adiunkt na Wydziale Humanistycznym Uniwersytetu Śląskiego. Trenerka i propagatorka idei uczenia przez działanie i doświadczanie w sektorze edukacji formalnej i pozaformalnej. Ewaluatorka projektów edukacyjnych oraz społecznych (m.in. w Komisji Europejskiej i Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji). Inicjatorka i koordynatorka wielu projektów edukacyjnych finansowanych z różnych źródeł (także w sektorze edukacji szkolnej). Autorka materiałów dydaktycznych.

Katarzyna Baca
Członkini Zarządu Fundacji Nauczycielka języka angielskiego. Autorka wielu innowacji pedagogicznych, które z sukcesem i radością wdrażała w szkołach podstawowych i średnich. Dwie z nich: “Wstrzymać nauczycieli, ruszyć uczniów” – wzmacnianie motywacji wewnętrznej i rozwijanie kompetencji miękkich uczniów.” oraz “Pronunciation and Storytelling: from Phonemes to Fluency” – wzmacnianie i ćwiczenie umiejętności mówienia na lekcjach języka angielskiego.”, których celem m.in. było dbanie o dobrostan uczniów, zostały wyróżnione przez Komisję Europejską prestiżową Nagrodą za Innowacyjność w Nauczaniu (EITA – European Innovative Teaching Award) w roku 2023.

dr hab. Jolanta Skutnik, prof. UŚ
Doktor habilitowana w dyscyplinie pedagogika, wykładowczyni na Wydziale Sztuki i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Od początku kariery związana z Cieszynem, naukowo zainteresowana tym, co najważniejsze w kształtowaniu pięknych ludzkich postaw, czyli edukacją kulturalną i edukacją artystyczną.
Autorka publikacji poświęconych zagadnieniom edukacji kulturalnej, edukacji muzealnej, animacji społeczno-kulturalnej, mediacji kulturalnej i artystycznej.
Kierowniczka grantu MNiSW Pracownia badań nad edukacją kulturalną i upowszechnianiem kultury (2009). Wykonawczyni w grantach MKiDN (między innymi Edukacja muzealna. Antologia tłumaczeń) i w programie Edukacja+ (2010). Kierowniczka zadań w międzynarodowym grancie Cross-disciplinary Academic Offer CROCODILE z 2022 roku.
W 2004 roku wyróżniona w konkursie NCK na najlepszą pracę doktorską dotyczącą problematyki kultury za dysertację Wychowawcze funkcje francuskich muzeów sztuki współczesnej. W 2017 roku odznaczona Medalem KEN.

dr Anna Szczerba-Zubek, prof. UŚ
Matematyczka, dyrektorka kierunku matematyka oraz Data Science i sztuczna inteligencja w Uniwersytecie Śląskim w Katowicach, Kierowniczka Podyplomowych Studiów Kwalifikacyjnych Informatyka w szkole ponadpodstawowej oraz Doskonalących Studiów Podyplomowych dla czynnych zawodowo nauczycieli posiadających kwalifikacje do nauczania informatyki, opiekun praktyk pedagogicznych z informatyki, opiekun merytoryczny w zakresie Informatyki w Studenckim Kole Nauczycieli Matematyki i Informatyki a także Juror w Ogólnopolskim Sejmiku Matematyków.
Wykonawczyni w grantach i projektach (np.: „Uniwersytet Młodego Odkrywcy w Śląskim Międzyuczelnianym Centrum Edukacji i Badań Interdyscyplinarnych – UMO SMCEBI”, „Aktywny i Kreatywny Nauczyciel Matematyki i Informatyki”, „Student’s path to selfawareness. Social competences in contemporary academia” i inne). Współpracuje z licznymi szkołami podstawowymi oraz ponadpodstawowymi.
Posiada wieloletnie doświadczenie w kształceniu studentów w szczególności przygotowujące ich do wykonywania zawodu nauczyciela informatyki. Przeprowadziła kilkadziesiąt odczytów i warsztatów dla nauczycieli i uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych.

dr Agnieszka Kania
Polonistka, pracowniczka naukowo-badawcza w Katedrze Polonistycznej Edukacji Nauczycielskiej na Wydziale Polonistyki UJ. Autorka dwóch monografii naukowych oraz kilkudziesięciu artykułów, współautorka podręczników. Pracowała w LO, gdzie realizowała własne programy nauczania. Entuzjastka interdyscyplinarnych projektów naukowo-edukacyjnych, które zrealizowała w Polsce i za granicą. Przez pięć lat kierowała projektem NCBR “Profesjonalny polonista. Praktyka i personalizacja”, znacznie poszerzającym zakres kształcenia przyszłych nauczycieli. Prowadzi szkolenia dla rad pedagogicznych i warsztaty dla młodzieży, propaguje innowacje i refleksję w pracy nauczycielskiej.

Anna Jazłowska
Psycholożka, nauczycielka, kwalifikowana asystentka osoby z niepełnosprawnością, specjalistka z zakresu oligofrenopedagogiki, wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oraz wsparcia osób w spektrum autyzmu. Pracowniczka dydaktyczna w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, obecnie w trakcie przygotowania pracy doktorskiej dotyczącej dobrostanu psychicznego rodziców dzieci z zespołem Downa. Czynna nauczycielka w szkole specjalnej i konsultantka psychologiczna w ośrodku medyczno-terapeutycznym. Zainteresowania badawcze koncentruje wokół problematyki rodzicielstwa ze szczególnym uwzględnieniem stresu rodzicielskiego oraz zasobów rodziców, psychologii edukacji, procesu adaptacji w perspektywie kryzysów normatywnych i nienormatywnych. Autorka prac naukowych, uczestniczka konferencji i projektów wspierających dzieci, rodziców i nauczycieli.

Joanna Kucharewicz
Doktor nauk społecznych w dziedzinie: psychologia. Nauczyciel – psycholog z 30.letnim stażem pracy w placówkach oświatowych. Nauczyciel akademicki na kierunku: psychologia. Biegły psycholog w zakresie psychologii rozwoju człowieka. Zainteresowania badawcze: rozwój człowieka w cyklu życia oraz zagadnienia dotyczące dobrostanu człowieka. Autorka kilkunastu publikacji naukowych.

Justyna Orszulak
Dyrektorka w Szkole Podstawowej nr 1 w Wodzisławiu Śląskim, nauczycielka języka polskiego i etyki. Certyfikowana trenerka w oświacie. Ambasadorka Wiosny Edukacji, członkini grupy Superbelfrzy RP. Koordynatorka grupy nauczycielek – liderek kreatywnej edukacji w Wodzisławiu Śląskim. Członkini zespołu ds. Strategii Rozwoju Oświaty w Wodzisławiu Śląskim 2022-2026. Organizatorka “Podzielnika Edukacyjnego” (2020-2022). Współorganizatorka konferencji WNET – Zacznijmy od edukacji! Pasjonatka metod kreatywnych, pracy projektowej i zmiany przestrzeni szkolnej. Prowadzi na IG i FB stronę @Edu.przestrzenie. Trenerka i Ekspert w programie Destination Imagination Poland – interdyscyplinarnym międzynarodowym programie edukacyjnym rozwijającym kreatywność u dzieci i młodzieży.

Elżbieta Modrzewska
Wicekurator Oświaty – Kuratorium Oświaty w Katowicach. Mgr filologii polskiej Uniwersytetu Śląskiego, absolwentka studiów podyplomowych MBA – Akademii WSB oraz EY Academy of Business, studiów podyplomowych z zakresu Ewaluacji dydaktycznej i egzaminowania na Uniwersytecie Gdańskim oraz Zarządzania w Oświacie. Ukończyła seminarium doktorskie z zakresu Zarządzania Jakością w Akademii WSB.
Trener edukacyjny z 25 letnim stażem, ekspert systemu egzaminów zewnętrznych, koordynatorka i członek zespołów wdrożeniowych wielu projektów edukacyjnych dla kadry kierowniczej i nauczycieli, w tym finansowanych z UE: EduScience, Banki Zadań,E-ocenianie, Klucz do sukcesu oraz projektów związanych z kształceniem zawodowym, służących dostosowaniu oferty edukacyjnej do potrzeb rynku pracy, w tym: Kształcenie dualne, dobry start w branży górniczo-hutniczej, Śląskie. Zawodowcy, Szkoła Przyszłości VR oraz Automotive StrefAcademy.
Autorka artykułów i programów szkoleniowych z zakresu pomiaru dydaktycznego, oceniania i egzaminowania, rozwoju kompetencji kluczowych, edukacji włączającej, zarządzania placówką oświatową oraz neurodydaktyki.
Zainteresowania to: pomiar dydaktyczny, neuroedukacja, ocenianie i egzaminowanie się oraz turystyka rowerowa i narciarstwo.

Damian Bereska
W roku 1988 ukończył Technikum Elektryczne przy Zespole Szkół Mechaniczno-Elektrycznych w Tarnowskich Górach. W roku 1993 kończy studia na Wydziale Automatyki, Elektroniki i Informatyki Politechniki Śląskiej w Gliwicach na kierunku Automatyka i Robotyka, specjalność robotyka. W tym samym roku rozpoczyna pracę na stanowisku asystenta w Zakładzie Robotyki i Automatyzacji Procesów Dyskretnych Instytutu Automatyki. W roku 2002 obronił z wyróżnieniem pracę doktorską pt. “Badania nad korelacją pomiędzy składowymi wektora barwy w cyfrowych obrazach barwnych” uzyskując tytuł doktora nauk technicznych. Od roku 2002 zatrudniony jest na stanowisku adiunkta w Zakładzie Teorii Sterowania, a od 2004 w nowopowstałym Zakładzie Sterowania i Robotyki.

Radosław Gałka
Przedsiębiorca i inwestor z 15letnim doświadczeniem
w transgranicznej rekrutacji na rynku europejskim. Ukończył Politechnikę Wrocławską oraz elitarnąEcole Centrale de Paris (dziś Centrale Supelec). Karierę zawodową rozpoczął we francuskim przedsiębiorstwie high-tech Schlumberger Systems-Gemalto pod koniec lat 90-tych. Odpowiadał za rozwój produktów hardwarowych. W 2003 stworzył pierwszy w Polsce prototyp podpisu elektronicznego oraz wdrażał na polski rynek ScryptoSystem – oprogramowanie do szyfrowania danych na dysku. Jest autorem europejskiego patentu w obszarze kryptografii i kart chipowych do ochrony praw autorskich w sieci.
Utworzył i zarządza trzema agencjami pracy funkcjonującymi w trzech różnych krajach Europy: Poland Wokrforce (2005), Lucrez In Europa (2016) oraz EUworkers (2020). W 2013 współtworzył niemiecką agencję Humanus Personal Service GMBH. W 2014 utworzył europejski portal pracy europa.jobs. Natomiast w 2019 roku zainwestował w globalną platformę pracy Medvocation.com funkcjonującą na rynku medycznym. Jego najnowszym przedsięwzięciem jest rodzinny start-up technologiczny Dig In Vision. Tworzy oprogramowanie wykorzystujące VR, sztuczną inteligencję oraz autorskie algorytmy, które zapewniają wierne odwzorowanie rzeczywistego spawania, umożliwiają prowadzenie szkoleń online i monitorowanie ich w chmurze.

Michał Kłosiński
Profesor nadzwyczajny na Wydziale Humanistycznym Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Aktywny członek Towarzystwa Studiów Utopijnych i Towarzystwa Studiów Utopijnych. W czasie studiów doktoranckich uczestniczyłam w paryskim Programie Teorii Krytycznej. Artykuły na temat polskiej literatury, teorii literatury i gier wideo publikował w: „Games and Culture”, „Game Studies”, „Journal of Gaming and Virtual Worlds”, „International Journal of Baudrillard Studies”, „Pamiętniku Literackim”, „Tekstach Drugich. obecne badania hermeneutyczne i postfenomenologiczne można umiejscowić na przecięciu teorii literatury, badań nad grami i badań nad utopią. Moje główne zainteresowania to: krytycznie nastawione gry wideo, teoria literatury i filozofia technologii. Moje badania koncentrują się na zagadnieniach reprezentacji, symulakrów, quasi-obiektów i krytyki kapitalizmu w oparciu o hermeneutyczne wykłady gier i literatury. Od 2022 roku realizuję grant „Mapowanie biopolityki gier” z Narodowego Centrum Nauki. W kwietniu 2023 roku założył Centrum Badań nad Grami na Uniwersytecie Śląskim. GSRC to inicjatywa powołana w celu połączenia badaczy z różnych wydziałów i katedr pod wspólnym zainteresowaniem w zakresie badań nad grami. Jako taka, GSRC stanowi inicjatywę interdyscyplinarną, odzwierciedlającą złożoność badań nad grami. GSRC ma również na celu stworzenie platformy promującej lokalne badania nad grami na globalnej arenie badawczej, poprawę widoczności publikacji i inicjatyw naukowych swoich współpracowników oraz budowanie trwałych relacji między tworzeniem gier, edukacją i biznesem. Od października 2024 roku jest wiceprezesem w Instytucie GETES, pracujw nad ustanowieniem globalnych standardów certyfikacji w zakresie szkoleń umiejętności z wykorzystaniem nowych technologii.

Romana Musialik
Dyrektor Zespołu Szkół nr 7 w Katowicach, za współpracę i dotychczasowe działania na polu mobilności zagranicznych, otrzymała wyróżnienie w 2024 r. Inspiratora Kariery. Realizowała innowacje pedagogiczną „Dualne kształcenie zarówno teoretyczne, jak i praktyczne u pracodawcy”. Dotyczyła realizacji kształcenia w zawodzie technik automatyk sterowania ruchem kolejowym oraz technik transportu kolejowego we współpracy z PKP PLK z siedzibą w Sosnowcu, z którym podpisano List Intencyjny. podpisano umowę o współpracy z firmą Alstom oraz ze spółką G&K Consulting z siedzibą w Katowicach w zakresie wsparcia merytorycznego szkoły, organizowania wydarzeń podnoszących prestiż zawodów kolejowych. Ponadto szkoła współpracuje z firmami: BMW Bawaria Motors, Fiat Partner, Renault Pietrzak, VW Gazda Group, Japan Motors, Ford Multexim, Porsche Auto Poland, Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacji w Katowicach, Miejskim Przedsiębiorstwie Usług Komunalnych w Świętochłowicach. Uczniowie odbywają staże zagraniczne z ramach projektu Erasmus+ m.in. „Praktyka zagraniczna klucz do sukcesu na rynku pracy” (Grecja wrzesień – październik 2021 r.). W poprzednich latach były to wyjazdy do Niemiec i Włoch. Szkoła uzyskała Akredytację Narodowej Agencji FRSE na lata 2021-2027. Pozyskuje nowoczesne wyposażenie pracowni samochodowych od firm Inter Cars, BMW, Magneti Marelli. Od roku szkolnego 2021/2022 uczniowie na kierunku kierowca mechanik realizują kurs prawa jazdy finansowany przez szkołę.

Sabina Ficek
Od 35 lat zajmuję się edukacją, szczególnie jest mi bliska edukacja zawodowa i doradztwo zawodowe. Przez wiele lat pełniłam funkcję wicedyrektora Rybnickiego Centrum Edukacji Zawodowej, teraz przekazuję swoje doświadczenie nauczycielom w Regionalnym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli i Informacji Pedagogicznej „WOM” w Rybniku.
Dużą satysfakcję dają mi zajęcia z doradztwa zawodowego w szkole podstawowej. Interesuję się innowacyjnymi metodami pracy pedagogicznej, stosuję je w praktyce z uczniami.
Od 15 lat razem z rybnickimi doradcami zawodowymi organizujemy wiele działań, które tworzą Rybnickie Dni Kariery, za które otrzymaliśmy wiele wyróżnień.

Beata Szołtysek
Nauczycielka j. polskiego i filozofii w szkołach średnich z 20-letnim doświadczeniem. Pasjonatka sztuki, regionalizmu i metod nauczania opartych na podejściu holistycznym. Absolwentka studiów podyplomowych z wiedzy o regionie, biegle władająca językiem śląskim, autorka śląskiego dyktanda, prowadząca kurs doskonalący dla nauczycieli regionalistów. Przez 7 lat pracowała jako starszy wizytator i Zastępca Rzecznika Dyscyplinarnego w Kuratorium Oświaty w Katowicach Delegaturze w Rybniku, dzięki czemu wspiera kadry kierownicze oświaty, prowadząc szkolenia w ramach sieci dyrektora w RODN i IP “WOM” w Rybniku jako nauczycielka-konsultantka. Ponadto organizuje seminaria i warsztaty dla nauczycieli j. polskiego, filozofii, promuje pracę metodą projektów w szkole oraz pokazuje niestandardowe możliwości wykorzystania popkultury w nauczaniu literatury. Współtworzy kwartalnik “Dialog Edukacyjny”. Uczestniczyła w programie Erasmus+ w Portugalii i Szwecji, poznając systemy edukacyjne tych krajów i szkoląc się w nieformalnych metodach nauczania opartych o aktywne doświadczanie świata przez uczniów. W tym zakresie poszerzyła swoją wiedzę i umiejętności w Szkole Prototypowania w ramach Programu Ministra Edukacji i Nauki oraz Centrum Nauki Kopernik w Warszawie.

Joanna Żebrowska
Absolwentka Wydziału Inżynieryjno-Ekonomicznego Przemysłu Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu oraz podyplomowych studiów w zakresie żywienia człowieka. Zwyciężczyni głównej nagrody przyznanej przez Komisję Europejską w 2018 roku w konkursie Teacher and Trainer w ramach Europejskich Umiejętności Zawodowych w Wiedniu a także nagrody Eduinpiratora przyznanej przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji w Warszawie. Członkini Rady Dyrektorów Szkolnictwa Branżowego przy MEN-ie oraz Wojewódzkiej Rady Dyrektorów przy Kuratorze Oświaty. Jest nauczycielem przedmiotów zawodowych branży spożywczej
i gastronomicznej z 30 letnim stażem. Od 18 lat -dyrektorem Zespołu Szkół Nr 7
w Tychach.
Jest autorką 15 projektów w ramach Kształcenia i Szkolenia Zawodowego Erasmus+ (i Leonardo da Vinci), na które pozyskała ponad 1 mln euro. Pasjonatka cukiernictwa, autor warsztatów dla młodzieży ”Wariacje karmelowo-czekoladowe”, „Kursu carvingu”, ”Zaczarowany świat słodkiej dekoracji”- które cieszyły się dużą popularnością˛ wśród młodzieży. Zaraża swoich uczniów pasją do cukiernictwa, dekoracji łączenia smaków i struktur.
W życiu osobistym najbardziej jest dumna ze wspaniałej rodziny męża i syna. Uwielbia podróże, ale najbardziej kocha poranną kawę na swoim tarasie podczas weekendowych słonecznych poranków.

Remigiusz Rączka
Polski kucharz, restaurator, nauczyciel i osobowość telewizyjna. Ukończył technikum hotelarskie, a następnie studia na kierunku hotelarstwo i pedagogiczne studia podyplomowe. Jest nauczycielem w Zespole Szkół Ekonomicznych w Wodzisławiu Śląskim. Od 2001 roku jest związany z gastronomią, a od 2008 roku prowadzi audycje telewizyjne i radiowe dotyczące gotowania. W latach 2008–2011 prowadził program pt. Kuchnia po śląsku, emitowany przez TVS, od 2014 jest gospodarzem programu pt. Rączka gotuje, nadawanego przez TVP3 Katowice], a od 2019 roku TVP emituje prowadzony przez niego program pt. Klasztorne smaki Remigiusza Rączki. W latach 2017–2019 m.in. wraz z Adamem Borowiczem występował w porannym magazynie TVP pt. Pytanie na śniadanie.
W latach 2015–2019 brał udział w audycjach radiowych, nadawanych m.in. w Radiu Vanessa, Radiu Katowice oraz Radiu Silesia. Publikował również felietony na łamach „Nowin Wodzisławskich” oraz „Tygodnika Rybnickiego”. W latach 2013–2020 prowadził w Wodzisławiu Śląskim restaurację autorską Rączka Gotuje.
W 2022 roku został odznaczony Brązowym Krzyżem Zasługi za „upowszechnianie tradycji regionalnej”

Aldona Skubiszewska
Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach na kierunku Zarządzanie i marketing. Ukończyła również studia podyplomowe z zakresu zarządzania oświatą, informatyki i technologii informacyjnej, oligofrenopedagogiki, pedagogiki leczniczej oraz surdopedagogiki. Nauczycielka dyplomowana przedmiotów zawodowych. Posiada kwalifikacje doradcy zawodowego.
Od 2011 roku pełni funkcję dyrektora Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących nr 2 w Katowicach. Prowadzi zajęcia na uczelniach wyższych oraz aktywnie działa jako egzaminator w zawodach technik ekonomista i technik rachunkowości. Jest również wiceprzewodniczącą Stowarzyszenia Aktywnych Szkół Ponadpodstawowych.
Aktywnie działa na rzecz rozwoju edukacji – jako liderka w środowisku oświatowym, współpracując z licznymi instytucjami i organizacjami społecznymi oraz angażując się w różnorodne projekty edukacyjne i społeczne. Jej zaangażowanie i osiągnięcia zostały docenione wieloma wyróżnieniami, w tym Złotą Odznaką Honorową za Zasługi dla Województwa Śląskiego, Medalem Komisji Edukacji Narodowej, nagrodą Śląskiego Kuratora Oświaty oraz wielokrotnie nagrodą Prezydenta Miasta Katowice.

Ewa Moc
Ekspert ds. współpracy ze szkolnictwem w PKP Intercity. Jej 35-letnia kariera zawodowa to droga po żelaznych torach. Od kasjerki, przez naczelnika i dyrektora do funkcji, która pozwala jej przekazywać pasje do kolejnictwa kolejnym pokoleniom młodych ludzi.
Jak mawia – jeżeli leży Ci na sercu odbudowa szkolnictwa branżowego – porozmawiajmy! Laureatka oznaczenia resortowego „Zasłużony dla Kolejnictwa”.
Prywatnie szczęśliwa żona i mama trójki dzieci.

dr Agnieszka Twaróg-Kanus
Nauczyciel konsultant ds. edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej w Regionalnym Ośrodku Doskonalenie WOM w Katowicach, adiunkt badawczo-dydaktyczny Uniwersytetu Bielsko-Bialskiego, trenerka TUS, mediatorka, coach, tutor, mentor w edukacji, oligofrenopedagog, podnosząca kwalifikacje w tematyce neuroróżnorodności. Pracuje nurtem Terapii Skoncertowanej na Rozwiązaniach. Autorka i współredaktorka licznych popularnonaukowych i naukowych publikacji i artykułów w tematyce kompetencji nauczycielskich oraz wspomagania procesu kształcenia i wychowania dzieci w wieku wczesnoszkolnym, również uczniów z indywidualnymi potrzebami edukacyjnymi.

dr Halszka Witkowska
Wiceprezes Polskiego Towarzystwa Suicydologicznego, suicydolog, konsultant kryzysowy, Ekspert Biura ds. Zapobiegania Zachowaniom Samobójczym w Instytucie Psychiatrii i Neurologii w Warszawie, Wykładowca na Wydziale Artes Liberales Uniwersytetu Warszawskiego, Pomysłodawczyni i koordynatorka pierwszego w Polsce serwisu edukacyjno-pomocowego dla osób w kryzysie samobójczym i ich bliskich www.zwjr.pl Jest członkiem Zespołu Roboczego ds. prewencji samobójstw i depresji przy Radzie ds. Zdrowia Publicznego w Ministerstwie Zdrowia. Autorka książek „Samobójstwo w kulturze dzisiejszej. Listy samobójców jako gatunek wypowiedzi i fakt kulturowy” oraz wydanej w 2022 roku „Życie mimo wszystko. Rozmowy o samobójstwie”, a także współautorką wydanej w 2024 roku książki „Niewysłuchani. O śmierci samobójczej i tych którzy pozostali” oraz współredaktorką monografii zbiorowej „Autodestrukcja. Sytuacje graniczne we współczesnej kulturze” „Nikt nie chce umierać. Autodestrukcja w perspektywie kulturowej”, „Nie mam siły żyć! Autodestrukcja w kulturze” oraz „Poradnika dla moderatorów i administratorów serwisów internetowych”, a także poradnika „Interwencje po śmierci samobójczej – o znaczeniu i potrzebie działań postwencyjnych w szkole” oraz poradnik „Samouszkodzenia – zrozumieć aby zapobiec”. Ma na swoim koncie szereg publikacji naukowych z zakresu suicydologii, a także liczne wystąpienia na konferencjach oraz w mediach.

Marcin Kręgiel
Od 21 lat związany z edukacją pedagog szkolny i psycholog pracujący z młodzieżą, rodzicami oraz młodymi dorosłymi. Jako nauczyciel specjalista związany z dwiema publicznymi katowickim szkołami ponadpodstawowymi. Ekspert z obszaru zdrowia psychicznego nastolatków. Przy projektach i szkoleniach współpracował z Uniwersytetem Śląskim w Katowicach, Akademią Humanitas w Sosnowcu oraz Instytutem Doskonalenia Nauczycieli Wiedza w Katowicach. Realizował działania dotyczące profilaktyki zdrowia oraz dobrostanu w ramach działań UNICEF w Polsce oraz w ramach projektów Erasmus na Cyprze i w Finlandii. Od wielu lat prowadzi inspirujące międzynarodowe wymiany uczniów z duńską szkołą w Hojer. W współpracy z organizacjami pozarządowymi był konsultantem telefonu wsparcia projektu The Presja oraz prowadził wsparcie psychologiczne dla osób z doświadczeniem migracji i stresu mniejszościowego. Specjalizuje się w tematyce profilaktyki rówieśniczej, promocji zdrowia oraz poradnictwa psychologicznego.

Krzysztof Małceki
Od 3 lat udziałowiec i Partner zarządzający w grupie Euvic Performance. Wcześniej założyciel agencji FFW Communication, a także m.in. w strukturach komunikacyjnych Hewlett Packard Polska (Enterprise PR Manager) oraz Getin Holding i Getin Bank (PR Manager/ rzecznik prasowy). Przedsiębiorca, ekspert komunikacji B2B i korporacyjnej.
W swojej karierze realizował i nadzorował projekty komunikacyjne m.in dla mBank, ING Bank, Velo Bank, Bosch und Siemens Hausgeräte , Grupy Impel, Rockwool, Lenovo, Motorola, Ergo Hestia, Orange, Haier Group, Logitech, Canon, Q Service Castrol – a także dla Dubai Police w ZEA. Absolwent Wydziału Nauk Społecznych UWr. Pasjonat kolarstwa MTB i szosowego, entuzjasta historii lotnictwa.

Jakub Mazurkiewicz
Ukończył studia w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na Uniwersytecie Wrocławskim. Przygodę z mediami zaczynał jako researcher w TVP Wrocław. Przeszedł różnorodne etapy wtajemniczenia w specyfikę zawodu – od stażowania w Gazecie Wyborczej, po redagowanie rubryk technologicznych w „Men’s Health”. Pisał dla magazynów „Cinema”, „Kino”, „Odra” czy „Runner’s” World. Współpracował z TVP Polonia, realizując program „Jesteśmy z PL”, pełnił funkcję korespondenta miejskiego lifestyle’owego w miesięczniku „Aktivist”.
Był team leaderem w pierwszej otwartej telewizji internetowej Lookr.TV stworzonej dla firmy Polkomtel. Zainicjował powstanie serwisu poświęconego social video dla marketerów o nazwie YT360.pl. Współprowadzi blog poświęcony podsferze podcastblog.pl.
Pomagał i pomaga komunikować się m.in. markom: Plus, LOT, GoPro Polska, Lenovo Polska, Motorola Polska, HPE Polska, ROCKWOOL, mBank. Prowadzone przez niego projekty były nagradzane na branżowych konkursach: Webstary, Golden Arrow, Złote Spinacze, Power of Content Marketing, Effie, EB Kreator. Aktualnie pełni rolę dyrektora operacyjnego w strukturach Euvic Digital (Euvic Performance) oraz zarządza zespołem SEO.

Grzegorz Sikorski
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Katowicach, wykładowca akademicki, trener, doradca zawodowy z wieloletnim stażem. Ekspert ds. rynku pracy, stale współpracujący z europejskimi uczelniami, zwłaszcza z Hochschule der Bundesagentur für Arbeit. W czasie pandemii wdrażał pakiety pomocowe dla przedsiębiorców w postaci II filaru Śląskiego Pakietu dla Gospodarki oraz rządowej “Tarczy Antykryzysowej” na łączną kwotę ponad 2 mld zł. Laureat Złotej Odznaki Honorowej za Zasługi dla Województwa Śląskiego.

Bernadeta Sojka-Jany
Ekspertka rynku pracy, Wiceprzewodnicząca Konwentu Dyrektorów Województwa Śląskiego, związana od ponad 25 lat z obszarem aktywizacji zawodowej, doradztwa zawodowego oraz poradnictwa zawodowego dla różnych grup wiekowych. Posiada bogate doświadczenie w kreowaniu i wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań wspierających rozwój kompetencji zawodowych oraz zatrudnienie. Ukończyła studia MBA w zakresie Przemysłu 4.0, a także studia podyplomowe menedżerskie oraz z doradztwa zawodowego, co pozwala łączyć wiedzę z zakresu zarządzania, nowoczesnych technologii i specjalistycznej pomocy zawodowej. Od 14 lat pełni funkcję dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy, gdzie odpowiada za budowanie i realizację strategicznych procesów instytucji, skutecznie dostosowując działania urzędu do dynamicznie zmieniającego się rynku pracy. Jest inicjatorką licznych wydarzeń i projektów, które promują synergię pomiędzy instytucjami publicznymi, podmiotami prywatnymi, placówkami oświatowymi oraz sektorem ekonomii społecznej. Nadrzędnym celem zawodowym jest tworzenia efektywnych mechanizmów wsparcia dla osób poszukujących pracy oraz rozwoju zawodowego, a także budowanie partnerstw na rzecz lokalnego rynku pracy i rozwoju społeczno-gospodarczego regionu.

Elżbieta Modrzewska
Wicekurator Oświaty – Kuratorium Oświaty w Katowicach. Mgr filologii polskiej Uniwersytetu Śląskiego, absolwentka studiów podyplomowych MBA – Akademii WSB oraz EY Academy of Business, studiów podyplomowych z zakresu Ewaluacji dydaktycznej i egzaminowania na Uniwersytecie Gdańskim oraz Zarządzania w Oświacie. Ukończyła seminarium doktorskie z zakresu Zarządzania Jakością w Akademii WSB.
Trener edukacyjny z 25 letnim stażem, ekspert systemu egzaminów zewnętrznych, koordynatorka i członek zespołów wdrożeniowych wielu projektów edukacyjnych dla kadry kierowniczej i nauczycieli, w tym finansowanych z UE: EduScience, Banki Zadań,E-ocenianie, Klucz do sukcesu oraz projektów związanych z kształceniem zawodowym, służących dostosowaniu oferty edukacyjnej do potrzeb rynku pracy, w tym: Kształcenie dualne, dobry start w branży górniczo-hutniczej, Śląskie. Zawodowcy, Szkoła Przyszłości VR oraz Automotive StrefAcademy.
Autorka artykułów i programów szkoleniowych z zakresu pomiaru dydaktycznego, oceniania i egzaminowania, rozwoju kompetencji kluczowych, edukacji włączającej, zarządzania placówką oświatową oraz neurodydaktyki.
Zainteresowania to: pomiar dydaktyczny, neuroedukacja, ocenianie i egzaminowanie się oraz turystyka rowerowa i narciarstwo.

dr Katarzyna Sujkowska, prof. UŚ
Językoznawczyni, badaczka, nauczycielka, społeczniczka. Dyrektorka Kolegium Dydaktyki Ogólnouniwersyteckiej Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, prezeska Fundacji Wiedzy i Dialogu Społecznego Agere Aude. Aktualnie koordynuje dwa projekty: Uczelnie Przyszłości, który jest innowacją społeczną realizowaną w ramach FERS oraz SPACES. Student’s path to self-awareness. Social competences in contemporary academia – międzynarodowy projekt realizowany w ramach programu Erasmus+. Autorka i współautorka kilku książek (w tym Inkluzywnego narzędziownika stanowisk, funkcji i zawodów w Uniwersytecie Śląskim w Katowicach (słownika fleksyjno-słowotwórczego), a także kilkudziesięciu artykułów naukowych publikowanych w Polsce i za granicą. Zainteresowania Katarzyny Sujkowskiej związane są przede wszystkim z zagadnieniami dotyczącymi komunikacyjno-genologicznego statusu różnych tekstów perswazyjnych. Zajmują ją także zagadnienia języka inkluzywnego oraz kwestie porozumienia bez przemocy. Katarzyna Sujkowska koordynowała kilkanaście projektów realizowanych m.in. w ramach Programu POWER współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Erasmus plus oraz grantów Ministra Edukacji i Nauki, czy Ministra Kultury i Sztuki.

Małgorzata Łuba
Suicydolożka, psycholożka, trenerka. W ramach swojej działalności „To Be” (2be.edu.pl) oraz we współpracy m.in. z Ośrodkiem Rozwoju Edukacji oraz placówkami doskonalenia nauczycieli i ośrodkami metodycznymi z całej Polski prowadzi szkolenia dla szkół, placówek oświatowych i różnych instytucji pomocowych, jak wspierać młode osoby z problemami emocjonalnymi i psychicznymi. Jest ekspertką Biura ds. Zapobiegania Zachowaniom Samobójczym IPiN w Warszawie (zapobiegajmysamobojstwom.pl) i opracowała rekomendacje dla szkół, dotyczące reagowania w obliczu zagrożenia suicydalnego oraz prowadzi monitoring mediów. Jest członkinią Polskiego Towarzystwa Suicydologicznego i zespołu roboczego ds. prewencji samobójstw i depresji przy Radzie ds. Zdrowia Publicznego w Ministerstwie Zdrowia. Jest zaangażowana w działania platformy edukacyjno-pomocowej „Życie warte jest rozmowy” (zwjr.pl), w ramach której prowadzi m.in. konsultacje dla szkół, dla rodziców, dla osób po stracie samobójczej oraz szkolenia i webinary. Prowadzi zajęcia dydaktyczne w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie na temat interwencji w kryzysie samobójczym oraz w Menadżerskiej Akademii Nauk Społecznych w Warszawie na temat psychologicznych podstaw zachowań samobójczych, postwencji i samouszkodzeń. Jest współautorką książek: Interwencje po śmierci samobójczej – o znaczeniu i potrzebie działań postwencyjnych w szkole, Standardy postępowania dla nauczycieli dotyczące kontaktu z osobami w kryzysie samobójczym, po próbie samobójczej i w żałobie po śmierci samobójczej, Samouszkodzenia – zrozumieć, aby zapobiec, Interwencja kryzysowa. Wybrane zagadnienia, Młodzi w kryzysie, Pracownia rozwoju zawodowego nauczyciela.

Renata Habryka
Od 30 lat związana ze szkolnictwem zawodowym jako nauczyciel przedmiotów zawodowych ekonomicznych, egzaminator w zawodzie technik ekonomista, starszy wizytator ds. nadzoru pedagogicznego (od 2007 r.). Absolwentka Wydziału Ekonomii Akademii Ekonomicznej w Katowicach, ukończyła studia podyplomowe z zakresu zarządzania i marketingu, strategii podatkowych oraz kurs kwalifikacyjny dla oświatowej kadry kierowniczej z zakresu organizacji i zarządzania oświatą. Aktywnie działała na rzecz edukacji w Stowarzyszeniu Aktywnych Szkół Zawodowych. Od 2019 r. pełni funkcję Przewodniczącej Komisji Dyscyplinarnej dla Nauczycieli przy Wojewodzie Śląskim i kieruje jej pracami. Jako pracownik Kuratorium Oświaty w Katowicach pełniła funkcję wojewódzkiego koordynatora ds. szkolnictwa zawodowego (2007-2009), wojewódzkiego koordynatora ds. państwowych komisji egzaminacyjnych i egzaminów eksternistycznych (2007-2012), przewodniczyła zespołom akredytacyjnym prowadzącym akredytację placówek i ośrodków prowadzących kształcenie ustawiczne w formach pozaszkolnych (2008-2011). Obecnie w Wydziale Nadzoru Pedagogicznego jest koordynatorem ds. szkolnictwa niepublicznego i kształcenia zawodowego oraz wspomaga szkoły kształcące zawodowo. W latach 2017-2024 współorganizowała liczne konferencje poświęcone szkolnictwu zawodowemu tj.: „Doradztwo edukacyjno-zawodowe w kontekście zmian w kształceniu zawodowym”, „Kształcenie zawodowe w przestrzeni gospodarczej i społecznej województwa śląskiego”, „Pracodawca partnerem strategicznym w kształceniu zawodowym”, „Wybór szkoły – o czym warto pamiętać?”, „Śląski Kongres Zawodowy”, „Branżowe Centra Umiejętności – szansą na rozwój kompetencji zawodowych uczniów i nauczycieli”. W ramach organizowanych przez Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli „WOM” w Katowicach Akademii Zawodowców omawiała zagadnienia dot. planowania kariery zawodowej uczniów z uwzględnieniem kształtowania wybranych kompetencji kluczowych. Za szczególne osiągnięcia dla oświaty i wychowania odznaczona Medalem Brązowym za Długoletnią Służbę oraz została uhonorowana Medalem Komisji Edukacji Narodowej (2006).

Beata Zelent

Daniel Kiełpiński
Ekspert w Krajowym Zespole ds. Kształcenia i Szkolenia Zawodowego (EVET), działającym przy Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji (FRSE). Z pasją wspiera rozwój edukacji zawodowej, angażując się w inicjatywy takie jak SkillsPoland – ogólnopolski konkurs umiejętności zawodowych, który staje się przestrzenią do budzenia motywacji, kreatywności i ambicji wśród młodzieży.
Laureat prestiżowego tytułu Zawodowiec Roku 2022 w dziedzinie energetyki, przyznanego przez Ministerstwo Edukacji i Nauki oraz FRSE, za wybitne osiągnięcia w kształceniu zawodowym, innowacyjność i aktywną współpracę z otoczeniem społeczno-gospodarczym. Wyróżniony również tytułem Ekologiczna osobowość roku przez WFOŚiGW w Katowicach za działania na rzecz ochrony środowiska i edukacji klimatycznej.
Autor innowacyjnych programów edukacyjno-warsztatowych, promujących efektywność energetyczną, odpowiedzialność ekologiczną i praktyczne podejście do nauczania. Mentor młodych talentów technicznych, aktywnie zaangażowany w rozwój nowoczesnego szkolnictwa zawodowego oraz promocję dobrych praktyk na styku edukacji, przemysłu i transformacji energetycznej.

Piotr Tokarz
Dyrektor Zespołu Szkół Technicznych w Rybniku, organizator, Olimpiady Wiedzy Górniczej „O Złota Lampkę”. Generalny Honorowy Dyrektor Górniczy. Współautor i realizator projektów Budżetu Obywatelskiego i Partycypacyjnego Miasta Rybnika. Wykładowca Politechniki Śląskiej, nauczyciel przedmiotów zawodowych. Autor innowacji pedagogicznych i rozwiązań technicznych. Członek Śląskiej Rady Edukacji.Autor artykułów naukowych, grantu realizowanego pod egidą Komitetu Badań Naukowych, współautor podręczników i dokumentów programowych MEN. Koordynator i autor wielu projektów realizowanych z funduszy unijnych i strukturalnych, w tym BCU. Organizator Międzynarodowego Turnieju Robotów „Robotic Tournament” – największych zawodów robotycznych w Polsce. Prowadzi zajęcia rozwijające dla młodzieży w ramach Koła Robotów Mobilnych, a uczniowski Robotic Team jest znany na całym świecie.