Szkoła nie jest ośrodkiem interwencji kryzysowej, psychoterapii ani psychotraumatologii. Jednak każda osoba ucząca buduje relacje z wychowankami, ma wpływ na ich dobrostan psychiczny i obowiązek zainteresowania się ich problemami, w tym kryzysami. Ograniczanie roli nauczyciela wyłącznie do realizowania podstawy programowej, a ucznia do pochłaniania informacji znacząco redukuje podmiotowość obu tych osób. Nikt nie oczekuje od nauczycieli i nauczycielek ukończenia szkolenia z psychoterapii czy studiów podyplomowych z interwencji kryzysowej (chociaż wiele osób tak robi, dzięki czemu pomagają skuteczniej i bezpieczniej). Jednak przynajmniej podstawowy poziom wiedzy i umiejętności z pierwszej pomocy psychologicznej są konieczne w pracy każdego nauczyciela – tym zajmiemy się podczas tego warsztatu

Tomasz Bilicki – pedagog, absolwent kilkuset godzin szkoleń w zakresie leczenia zaburzeń zdrowia psychicznego. Interwencji kryzysowej uczył się na Florydzie w International Critical Incident Stress Foundation a egzamin certyfikacyjny zdał na Uniwersytecie Maryland. Ukończył również studia podyplomowe m.in. z psychologii motywacji (Uniwersytet SWPS) i psychotraumatologii (Uniwersytet Gdański). Uczył się także na Uniwersytetach: Stanforda, w Utrechcie, Medycznym Harvarda. Pracuje z nastolatkami. Prowadził interwencję kryzysową oraz psychoterapię w Punkcie Interwencji Kryzysowej Fundacji Innopolis, Pracowni Wsparcia Psychologicznego PoMoc, Centrum Medycznym “Szpital św. Rodziny” (kontrakt z NFZ – 1. poziom referencyjny), Regionalnym Interwencyjnym Telefonie Zaufania dla Dzieci i Młodzieży. Nauczyciel dyplomowany.