Opis warsztatu

Dzieci i młodzież nierzadko stają w obliczu różnego rodzaju kryzysów, zarówno tych normatywnych – związanych z naturalnym rozwojem, jak i nienormatywnych, pojawiających się w wyniku niepożądanych zmian życiowych. Bardzo ważną rolę w towarzyszeniu młodym ludziom pełnią wtedy dorośli – rodzice lub opiekunowie oraz nauczyciele i inni specjaliści. Warsztat adresowany do nauczycieli starszych klas szkoły podstawowej będzie skupiał się zarówno na rozpoznawaniu objawów mogących świadczyć o różnego rodzaju trudnościach doświadczanych przez uczniów, jak i poznawaniu możliwości wskazywania i udzielania adekwatnego wsparcia.

Anna Jazłowska – jestem pracownikiem dydaktycznym w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, pracuję również jako psycholog dzieci i młodzieży oraz nauczyciel w szkole specjalnej. Moje zainteresowania badawcze koncentrują się wokół problematyki rodzicielstwa, ze szczególnym uwzględnieniem stresu rodzicielskiego oraz zasobów rodziców. Jestem współautorką artykułów naukowych dotyczących tematyki wychowywania dziecka z niepełnosprawnością. Uczestniczyłam w licznych konferencjach naukowych z zakresu psychologii rodziny. Doświadczenie zdobywałam w różnego rodzaju ośrodkach terapeutycznych, organizacjach pomocowych i stowarzyszeniach oraz przedszkolach i szkołach. Prowadzę treningi umiejętności społecznych i życiowych oraz zajęcia psychoedukacyjne dla dzieci, rodziców i nauczycieli.