dr Katarzyna Sujkowska, prof. UŚ

Językoznawczyni, badaczka, nauczycielka, społeczniczka. Dyrektorka Kolegium Dydaktyki Ogólnouniwersyteckiej Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, prezeska Fundacji Wiedzy i Dialogu Społecznego Agere Aude. Aktualnie koordynuje dwa projekty: Uczelnie Przyszłości, który jest innowacją społeczną realizowaną w ramach FERS oraz SPACES. Student’s path to self-awareness. Social competences in contemporary academia – międzynarodowy projekt realizowany w ramach programu Erasmus+. Autorka i współautorka kilku książek (w tym Inkluzywnego narzędziownika stanowisk, funkcji i zawodów w Uniwersytecie Śląskim w Katowicach (słownika fleksyjno-słowotwórczego), a także kilkudziesięciu artykułów naukowych publikowanych w Polsce i za granicą. Zainteresowania Katarzyny Sujkowskiej związane są przede wszystkim z zagadnieniami dotyczącymi komunikacyjno-genologicznego statusu różnych tekstów perswazyjnych. Zajmują ją także zagadnienia języka inkluzywnego oraz kwestie porozumienia bez przemocy. Katarzyna Sujkowska koordynowała kilkanaście  projektów realizowanych m.in. w ramach Programu POWER współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Erasmus plus oraz grantów Ministra Edukacji i Nauki, czy Ministra Kultury i Sztuki.

Komunikacja inkluzywna. Czy potrzebna? Komu potrzebna? Dlaczego ważna?

W trakcie warsztatów zajmiemy się kluczowymi wyznacznikami komunikacji inkluzowej. Omówimy społeczny wymiar porozumienia bez przemocy.  Zastanowimy się, jakie znaczenie w edukacji ma komunikacja przyjazna, otwierająca się dialog, w której widać rozmówcę – jego potrzeby, wrażliwość, indywidualność.