Monika Matejuk

Project managerka w Sorikko, specjalistka od tworzenia treści i optymalizacji widoczności marek w ekosystemie dużych modeli językowych (LLM). Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego, autorka pracy magisterskiej o wykorzystaniu AI w content marketingu. Aktualnie bada, na jakiej podstawie LLM-y opisują i rekomendują rozwiązania, produkty czy organizacje, a wnioski przekłada na strategie contentowe „AI-first”. Ma doświadczenie marketingowe i komunikacyjne w projektach dla dużych podmiotów, m.in. dla marek Haier, Candy, Hoover czy Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Zajmuje się tworzeniem cyfrowych treści w ramach agencji Euvic Performance, będącej częścią jednej z największych polskich grup technologicznych. Jej celem jest zwiększanie dopasowania i zrozumiałości oferty tam, gdzie odbiorcy szukają dziś odpowiedzi – w generatywnych wyszukiwarkach i chatach AI.

Od Google do chatGPT – jak zmienia się sposób szukania informacji i co to oznacza dla szkół zawodowych