Zdjęcie Magdaleny Christ


     

     dr Magdalena Christ & Aleksandra Meduna

     Podróż do Lukrolandii – myślenie wizualne, metoda storyline i pierniki

 

 

Opis:

Co ma wspólnego wspieranie rozwoju społeczno-emocjonalnego dzieci w wieku przedszkolnym (w tym dzieci z Ukrainy), ich kreatywności, wyobraźni i sprawności manualnej z myśleniem wizualnym, metodą storyline, piernikami i lukrem królewskim? Uczestnicy warsztatów będą mieli okazję poznać kilka ćwiczeń z zakresu myślenia wizualnego, które pomagają w wyrażaniu i nazywaniu emocji poprzez rysowanie jako uniwersalny język komunikacji (z możliwością przetestowania profesjonalnych markerów, wykorzystywanych przy tworzeniu notatek wizualnych i materiałów dydaktycznych). Wyruszą również w niezwykłą podróż do krainy Lukrolandii wraz z Ciastusiem, Panią Posypką i małymi żółwikami, a także zaprojektują i wykonają własne pierniki. Lukier w dłoń i do dzieła! Odkryjmy wspólnie integrujący grupę przedszkolną pomysł na słodką przygodę edukacyjną.

dr Magdalena Christ – doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki; adiunkt w Instytucie Pedagogiki na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach; terapeutka w zakresie terapii pedagogicznej, wczesnego wspomagania rozwoju; popularyzatorka aktywności przeciwdziałających syndromowi deficytu natury wśród dzieci, młodzieży i dorosłych; akredytowany praktyk tutoringu, trenerka programu „Odyseja Umysłu”; autorka książki pt. „Indywidualizacja procesu kształcenia uczniów edukacji wczesnoszkolnej. Ujęcie z perspektywy międzyludzkich różnic w zakresie zdolności kierunkowych” oraz kilkudziesięciu artykułów naukowych i popularnonaukowych o tematyce edukacyjnej; entuzjastka pedagogiki alternatywnej, myślenia wizualnego, tutoringu i innych innowacyjnych metod i form edukacji; realizatorka autorskich modułów w pracy ze studentami z zakresu pedagogiki przygody (outdoor and adventureeducation), zastosowania teatru cieni w edukacji, indywidualizacji procesu kształcenia, myślenia wizualnego, tutoringu, treningu uważności (Mindfulness), zastosowania metody design thinking w edukacji. Prywatnie mama dwóch dziewczynek, wielbicielka literatury dla dzieci i czekolady; niespokojny duch inspirujący się w życiu słowami „Bądź zmianą, którą chcesz widzieć w świecie” /Gandhi/

Aleksandra Meduna – studentka IV roku pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Głównadowodząca na pokładzie projektu “Ciastki Jak Malowane” (profil na Facebooku: https://tiny.pl/c923j). Autorka cyklu warsztatów pt. “Z pamiętnika małego Piernika” oraz bajek, na bazie których odbywają się zajęcia. Społeczniczka, artystyczna dusza, indywidualistka patrząca na świat i marzenia przez różowe okulary. Sztukę lukrowania poznała 9 lat temu, absolutnie się w niej zakochując. Od tego czasu ciągle doskonali swoje umiejętności, tworząc małe dzieła sztuki, które wywołują masę uśmiechów na twarzach nowych właścicieli. Uwielbia współdziałanie z dziećmi i pracę z piernikami – z połączenia tych dwóch światów, wielkiej pasji i marzeń powstały opowieści z pamiętnika małego Piernika. W warsztatach biorą udział uczniowie edukacji wczesnoszkolnej, jak i grupy w innym wieku z różnego rodzaju instytucji, dla których proponowane aktywności są źródłem  zabawy, radości i twórczej ekspresji.