dr Łukasz Srokowski
Jak budować motywację wewnętrzną i zwiększać poczucie odpowiedzialności uczniów za ich własną naukę
Opis:
warsztat będzie dotyczył tego, w jaki sposób można w codziennej pracy podnosić poziom zaangażowania, motywacji i poczucia odpowiedzialności uczniów za ich naukę. Prowadzący przedstawi metody sprawdzone w szkołach należących do sieci Navigo, ale też innych alternatywnych placówkach, a następnie wraz z uczestnikami/czkami zastanowi się, jak można wykorzystać je w realiach codziennej pracy w szkołach publicznych, szczególnie w sytuacji, w której w klasie są uczniowie i uczennice z Ukrainy z doświadczeniem uchodźczym.
dr Łukasz Srokowski – socjolog, trener, edukator. Twórca grupy Navigo Edukacja, w skład której wchodzą Autorskie Szkoły Podstawowe Navigo we Wrocławiu, Poznaniu oraz Warszawie (www.navigo.szkola.pl) oraz Autorskie Liceum Navigo we Wrocławiu (www.navigoliceum.pl).
Specjalizuje się w innowacyjnych metodach edukacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem tematu wykorzystywania narzędzi cyfrowych w edukacji oraz wzmacniania skuteczności edukacji. Wykładowca MBA na uczelniach w Polsce i za granicą, w latach 2010-2013 prodziekan Wydziału Menedżersko-Ekonomicznego WSH we Wrocławiu. Autor książki Zmienić myślenie o firmie: zarządzanie kulturą organizacyjną w Polsce. Był zaangażowany w realizację projektów Cyfrobezpieczni.pl oraz Laboratorium Dydaktyki Cyfrowej. Przygotował i zrealizował szereg projektów badawczych, sesji doradczych oraz ponad dwa tysiące godzin szkoleń i warsztatów dla nauczycieli w całym kraju. W latach 2003-2012 związany z międzynarodowym programem edukacyjnym Odyseja Umysłu, w okresie 2009-2010 pełnił funkcję prezesa fundacji Odyssey of the Mind Polska, koordynując rozwój programu w całym kraju. Członek Rady Ekspertów THINK-TANK MTTP.