EDUKATORIUM PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE
27 maja 2025 r. (wtorek)
Uniwersytet Otwarty UŚ
ul. Uniwersytecka 4, Katowice
Współczesna edukacja szkolna jest nierozerwalnie związana z pracą z grupą zróżnicowaną, w której osoby uczące się reprezentują różne poziomy umiejętności, style uczenia się czy potrzeby edukacyjne (związane m.in. ze stopniem sprawności, doświadczeniem migracyjnym czy wybitnymi zdolnościami). Jak w takich warunkach pracować z satysfakcją dla siebie i osób uczących się wykorzystując ocenę funkcjonalną? Na czym ona polega i w jaki sposób ocena funkcjonalna może wspierać indywidualizację procesu nauczania? Między innymi na te pytania poszukamy odpowiedzi w trakcie panelu dyskusyjnego: Ocena funkcjonalna w pracy nauczyciela – perspektywa pracy z grupą zróżnicowaną. W trakcie spotkania paneliści i panelistki podzielą się swoimi doświadczeniami oraz skutecznymi strategiami wykorzystania oceny funkcjonalnej w codziennej pracy nauczycielskiej. Porozmawiamy o tym, jak odejść od sztywnej oceny „słabych wyników” na rzecz zrozumienia barier i możliwości osoby uczącej się, co sprzyja włączającemu i skutecznemu nauczaniu, szczególnie w grupach zróżnicowanych.

Program:
9.45-11.15 – panel dyskusyjny – Ocena funkcjonalna w pracy nauczyciela – perspektywa pracy z grupą zróżnicowaną – poprowadzi prof. Edyta Widawska
11.15 – 11.30 – przerwa kawowa
11.30-13.00 warsztaty
- Warsztat 1. Ocena funkcjonalna w przedszkolu, w pracy z grupą zróżnicowaną – prowadzący dr Radosław Piotrowicz
- Warsztat 2. Ocena funkcjonalna w szkole podstawowej, w pracy z grupą zróżnicowaną – prowadząca dr hab. prof. UAM Beata Jachimczak
- Warsztat 3. Ocena funkcjonalna w szkole ponadpodstawowej, w pracy z grupą zróżnicowaną – prowadząca dr hab. prof. KUL Ewa Domagała-Zyśk
Zapisy TUTAJ