Oferta

Odpowiadając na zapotrzebowanie placówek oświatowych, przedstawiamy Państwu ofertę szkoleń dla rad pedagogicznych na bieżący rok szkolny. Zawiera ona nowości związane z aktualnymi trendami i kierunkami kształcenia oraz bieżącymi zmianami w przepisach oświatowych, a także starsze propozycje szkoleń i warsztatów, które cieszyły się do tej pory największym zainteresowaniem.

Celem organizowanych przez nas szkoleń jest udzielenie Państwu wsparcia merytorycznego i metodycznego w zakresie doskonalenia kompetencji zawodowych, wskazanie kierunków rozwoju osobistego, zapoznanie Państwa z nowościami w dynamicznie przeobrażającej się rzeczywistości szkolnej oraz pomoc w rozwiązywaniu codziennych problemów pedagogicznych.

Zajęcia odbywają się w formie wykładowej lub warsztatowej. W warsztatach szczególny nacisk kładziemy na praktyczne zastosowanie nowej wiedzy i umiejętności, a także pracę nad konkretnymi problemami danej szkoły, klasy czy osoby. W przypadku szkoleń prowadzonych w formie warsztatowej optymalna liczebność grupy nie powinna przekraczać 35 – 40 osób. Szkolenia odbywają się na terenie Państwa szkoły w dogodnych dla Państwa terminach oraz godzinach.

Blok I: Szkolenia z zakresu rozwoju osobistego i zawodowego, interdyscyplinarnych narzędzi i sposobów pracy nauczyciela oraz zagadnień prawnych –  1 500 zł brutto (135 minut)

Blok II: Szkolenia z zakresu neurodydaktyki – 1 900 zł brutto (135 minut)

Pakiet dwóch szkoleń (szkolenie z bloku I + szkolenie z bloku II) – 2 850 zł

Zapisy przyjmujemy przez cały rok szkolny.

 
Obszary szkoleń dla Nauczycieli

TEMATYKA SZKOLEŃ

Tutoring jest jedną z metod edukacji spersonalizowanej, zorientowaną na rozwój wiedzy, umiejętności i postaw podopiecznego. To skuteczny sposób pracy dydaktyczno-wychowawczej nie tylko z tzw. uczniem zdolnym, ale również zagubionym i poszukującym. Opiera się na zindywidualizowanym podejściu do ucznia, tutor jest jednocześnie nauczycielem i swego rodzaju przewodnikiem, a uczeń jego aktywnym partnerem w sytuacji edukacyjnej. Rolą tutora jest odkrycie przed podopiecznym jego własnych talentów i mocnych stron oraz wspieranie go w rozwoju zgodnie z jego zainteresowaniami, predyspozycjami i możliwościami.

Ramowy plan szkolenia:
– Wprowadzenie do metody tutoringu
– Organizacja tutorungu szkolnego
– Nauczyciel w roli tutora
– Narzędzia pracy tutora
– Rozpoznawanie mocnych stron ucznia i wykorzystywanie ich w pracy tutorskiej
– Planowanie tutoriali i wyznaczanie celów rozwojowych.
– Ewaluacja tutoriali

Metody łamania kodów, przekonań w myśleniu, które utrudniają efektywne działanie i blokują sukcesy nauczycieli i uczniów; trwała i twórcza motywacja siebie oraz podopiecznych do działania; skuteczne poszukiwanie zainteresowań i pasji; budowanie postawy determinacji w dążeniu do celów; radzenie sobie z syndromem „słomianego zapału”; budowanie więzi i zaufania z uczniem; twórcze i efektywne wykorzystywanie pytań w procesie rozwojowym; coachingowe metody radzenia sobie z problemami uczniów i nauczycieli; ożywianie pasji w zawodzie nauczyciela; efektywne sposoby budowania procesu coachingowego.

Nauczyciel nie musi być psychologiem, ale podstawowa wiedza z tego obszaru może okazać się przydatna, jeśli nie niezbędna. Zapraszamy na warsztat w czasie którego uczestnicy będą mogli zapoznać się z informacjami z zakresu psychologii i dowiedzieć się jak wykorzystać je w swojej codziennej pracy. Pierwszym obszarem naszego zainteresowania będzie psychologia rozwojowa – skupimy się na tym, jakie trudności i potrzeby pojawiają się w procesie rozwoju ucznia i co to dla nas – nauczycieli oznacza w praktyce. Dotkniemy także tematyki chorób i zaburzeń psychicznych dzieci i młodzieży. Porozmawiamy również o tym, w jaki sposób działają procesy poznawcze, emocje i motywacja i jak to wykorzystać w rzeczywistości szkolnej.

Współczesne stanowiska na temat przemocy – jej istoty i form, konsekwencji (szkodliwości) i uwarunkowań; globalne i europejskie standardy ochrony dzieci przed przemocą; polskie podstawy formalne przeciwdziałania przemocy wobec dzieci; formalna rola nauczycieli na tle polskiego prawa; procedura Niebieskiej Karty a inne obszary działań nauczycieli wobec problemu przemocy wobec dzieci; jak rozpoznawać przypadki?; jak nauczyciel może działać profilaktycznie wobec przemocy w stosunku do dzieci?

Partycypacja społeczna jako prawo dzieci; dzieci partnerami dorosłych w działaniach i decyzjach – sens i zakres partycypacji dzieci oraz formy jej urzeczywistniania w różnych środowiskach życia dzieci; rozwijanie partycypacji dzieci w szkole – demokratyczna szkoła; bariery upowszechniania partycypacji – dlaczego boimy się dziecka jako partnera w działaniu i decydowaniu?

Znaczenie dobrego rozpoznania w pracy pedagogicznej – na czym polega funkcjonalna diagnoza?; wybrane sposoby poznawania problemów dzieci i młodzieży; „długopis i kartka” czy też i inne narzędzia są przydatne w diagnozowaniu przez nauczyciela?; etyczne aspekty badań dotyczących dzieci; nowoczesne metody diagnozy w pracy z dziećmi i młodzieżą.

Rozwijanie umiejętności przygotowywania i prowadzenia prezentacji oraz wystąpień publicznych, które inspirują, ciekawią i sprawiają, że ludzie chcą nas słuchać oraz mówić do nas i czerpać z naszej wiedzy. Poszerzenie wiedzy z zakresu psychologii uczenia się w obszarze wystąpień publicznych, etyczne wywieranie wpływu na innych, efektywna komunikacja podczas prezentacji, a także metody i techniki nadające dynamiki i angażujące odbiorców prezentacji. Ponadto, techniki radzenia sobie ze stresem podczas przemówień, sztuka utrzymania zainteresowania audytorium przez całe przemówienie i pomysły na wzmocnienie ciekawości uczniów podczas lekcji, wykładów.

W globalnym i zmieniającym się świecie, dziś każdy nauczyciel bez wyjątku może zostać poproszony o poprowadzenie lekcji w języku angielskim. Główną myślą przewodnią naszego warsztatu będzie stwierdzenie „Angielski nie jest barierą – angielski jest TYLKO  narzędziem przekazywania wiedzy”. Nie musisz się specjalnie martwić, czy mówisz perfekcyjnie po angielsku. Twoim zadaniem jest skupienie się na treściach przedmiotu, którego nauczasz i pedagogice. Zajęcia odbywają się w języku polskim. Konieczność znajomości języka angielskiego na poziomie komunikatywnym. 

Zakres tematyczny:
Forma zajęć: 
Koncepcja  English Medium Instruction (EMI)
Specyfika pracy w środowisku międzykulturowym
Znaczenie poprawności  językowej w koncepcji EIM
Relacje nauczyciel – uczeń.

Skuteczna współpraca w zespole  – w sprawie ucznia, ale bez jego obecności i udziału.   
Współpraca z innymi pracownikami, praca zespołowa, budowanie zespołu.  
Co to jest zespół i dlaczego warto tworzyć zespoły.   

Choć nowe technologie zrewolucjonizowały nasze życie codzienne, to kreda, tablica i zeszyt dobrze spełniają swoją funkcję, dlatego jeszcze długo nie znikną ze szkolnej rzeczywistości. Są jednak sytuacje, w których warto sięgnąć po coś nowego. Podczas warsztatów uczestnicy zapoznają się z kilkoma najbardziej przydatnymi (i darmowymi) narzędziami oraz aplikacjami, które oszczędzą czas przygotowania się do lekcji, ułatwią zaangażowanie uczniów w proces uczenia się oraz spowodują, że zyskają miano nauczycieli realizujących nowoczesny model nauczania.

Głos to podstawowe narzędzie pracy nauczyciela, bez niego nie przekaże swojej wiedzy, nie zainteresuje tematem lekcji i nie nawiąże relacji z uczniami . Wpływają na niego mocno specyficzne warunki pracy, a jego nadmierne eksploatowanie prowadzić może do uszkodzenia narządu głosowego, do utraty lub zniszczenia głosu, a nawet do konieczności zmiany zawodu. Takie sytuacje to zwykle skutki nieprawidłowej emisji oraz braku higieny głosu nauczyciela w połączeniu z całym spectrum czynników prowokujących większe obciążenie głosu.

Ramowy program szkolenia:

  1. Moduł teoretyczny „Mówię, więc jestem”
    1. Co, jak i dlaczego, czyli skąd się bierze głos.
    2. Czynniki zewnętrzne i wewnętrzne wypływające na emisję głosu.
    3. Przyczyny wysiłku głosowego w pracy nauczyciela i sposoby jego minimalizowania.
    4. Objawy zaburzeń głosu i choroby zawodowe.
    5. Badamy głos – wizyta u laryngologa i foniatry.
  2. Moduł warsztatowy „Niech Cię usłyszą”
    1. Nauka prawidłowego toru oddechowego i sprawdzenie możliwości oddechowych.
    2. Aktywacja ruchomego aparatu mowy (język, wargi, żuchwa).
    3. Grunt to dobra rozgrzewka (mormorando, otwieranie krtani, mokry pies).
    4. Ćwiczenia wyrazistej artykulacji samogłosek i spółgłosek,
    5. Czy dykcja to fikcja? – ćwiczenia dykcyjne.

W trakcie trwania warsztatów uczestnicy zdobędą wiedzę na temat zwiększenia efektywności procesu uczenia się oraz zapoznają się z metodami szybkiego i skutecznego przyswajania dużych partii materiału. Dowiedzą się jak notować w bardziej interesujący i zapadający w pamięć sposób oraz poprzez praktyczne ćwiczenia poznają nowe sposoby prezentacji materiału nauczania podczas lekcji

Zajęcia mają na celu weryfikację umiejętności właściwej budowy operacyjnych celów lekcji (kształtowania umiejętności operacjonalizacji celów, weryfikacji podstaw programowych kształcenia pod kątem sposobu ich zapisu i zamiany konkretnych jej części na cele operacyjne), doskonalenia umiejętności doboru przez uczących i przygotowania przez nich odpowiednich narzędzi ich weryfikacji (czyli testów). Szkolenie obejmuje m.in. omówienie etapów testowania i typów i rodzajów zadań; wskazanie typowych błędów konstrukcyjnych oraz przedstawienie najważniejszych sugestii wykorzystywania konkretnych typów i rodzajów zadań.

Układ kary i nagrody, niesymetryczne działanie bodźców, eustres i dystres, mobilizacja a dezorganizacja. Płaty przedczołowe w stresie, struktura i funkcje, systemy Go/NoGo, motywacja i działanie demotywujące stresu. Badanie stresu fizjologicznego. Czym jest stres na poziomie energetyki organizmu?

Etapy dojrzewania ośrodkowego układu nerwowego człowieka; wielkość mózgu a problem z urodzeniem się dziecka; nieliniowe zmiany w gęstości korowej w dzieciństwie i młodości; wielkie „wymieranie korowe” i konsekwencje zmian w okresie adolescencji; dojrzewanie kory mózgowej i następstwa procesu mielinizacji; od szukania rozwiązań do wzorców rozwiązania, neurobiologia wiedzy eksperckiej; dojrzały mózg i jego mocne strony i ograniczenia; dlaczego trudno zrozumieć nastolatka?

Odkrycie neuronów lustrzanych i teoria umysłu według Giacomo Rizzolattiego; znaczenie właściwego rozumienia zasad działania mechanizmów lustrzanych w praktyce szkolno-wychowawczej; skalowanie mechanizmów lustrzanych a modele rzeczywistości; mechanizm zapośredniczenia stanów sieci nerwowej; neurobiologia uśmiechu; społeczny dowód słuszności a mechanizmy lustrzane.

Rodzaje pamięci i mechanizmy neurologiczne zapamiętywania; zmiany w sieci neuronalnej prowadzące do utrwalania się śladów pamięciowych, teoria traktorów sieci neuronalnej; trwałość śladów pamięciowych a czas i intensywność odświeżania; pamięć robocza jako nasze okno na świat, pojemność pamięci roboczej i testy pamięci, dlaczego definicje nie mogą być długie?; różne modele pamięci roboczej i ich użyteczność w praktyce; filtry pamięciowe.

Pojęcie memu jako jednostki dziedziczenia pozagenowego, kultura jako przepływ memów, memetyczny „darwinizm”; źródła i znaczenie memotypów, memotyp w ruchy, zmienność i skłonność do modyfikacji, ludzki umysł jako źródło memów; memotyp nauczyciela, stopień kontroli i oceny ze strony uczniów, nauczyciel jako obiekt oceny memotypu; zmiany w mechanizmach przyswajania mememów zachodzące z wiekiem, kiedy umysł rośnie w siłę (umysł 50+), memetyczne wzorce zachowania a poszukiwanie nowości, memetyczny „układ odpornościowy”.

Motoryka mała, ruchy pisarskie ręki, ośrodki ruchów precyzyjnych, mapa czuciowo-ruchowa. Emulatory ruchu, znaczenie doświadczenia, inteligencja kinestetyczna. Kształtowanie kompetencji ruchowych i ich wpływ na przetwarzanie głębokie i myślenie symboliczne. Zasady kreowania potencjału synaptycznego mózgu dziecka do 5 roku życia.

Celem szkolenia jest analiza odpowiedzialności prawnej nauczycieli w ujęciu teoretycznym oraz praktycznym. W gąszczu ciągle zmieniających się przepisów prawa oświatowego, w związku z coraz częściej pojawiającymi się w szkołach atakami na pedagogów i stosowaniem wobec nich przemocy fizycznej, a także w obliczu nagłaśnianych w mediach przykładów niewłaściwych bądź niezgodnych z prawem zachowań nauczycieli warto aby kadra pedagogiczna dokładnie znała zakres odpowiedzialności prawnej jaka wiąże się z ich zawodem.

Okres narodowej kwarantanny sprzyjał nadmiernemu używaniu urządzeń elektronicznych. Część zamkniętych w domach uczniów właściwie nie rozstawała się z komputerem czy smartfonem. Cały świat ich relacji ograniczał się do kontaktów wirtualnych. Chęć oglądania i obserwowania innych, ale także bycia zauważonym i monitorowanym przez pozostałych użytkowników sieci miały dla nich szczególne znaczenie. Równocześnie, ucząc się w domach nie czuli się częścią społeczności szkolnej, ich głębokie relacje z rówieśnikami osłabły, zgłaszali także mniejsze wsparcie ze strony dorosłych. Agresja i przemoc rówieśnicza zmieniły swoje oblicze, przenosząc się ze szkolnych korytarzy do świata wirtualnego. Hejt stał się stałym elementem internetowego krajobrazu.

W czasach globalnej wioski ważne jest kształtowanie równowagi między korzystaniem z nowych technologii a tworzeniem i wzmacnianiem realnych więzi poza Internetem. Troszcząc się o wspomniany balans pozytywnie oddziałujemy na dobrostan fizyczny, psychiczny i społeczny nie tylko uczniów, ale i całej społeczności szkolnej.

Zapraszamy na szkolenie podczas którego porozmawiamy nie tylko o ergonomii korzystania z urządzeń cyfrowych, ale także poruszymy temat hejtu – jak na niego reagować oraz jak uczyć świadomego dbania o wizerunek w Internecie.