Profesorka Uniwersytetu Śląskiego w Instytucie Pedagogiki na Wydziale Nauk Społecznych; tutorka uczniów szkół średnich w ramach projektu „Uniwersytet Młodych Naukowców” (Wydział Humanistyczny UŚ), studentów w projekcie „Mistrzowie Dydaktyki” (Wydział Nauk Społecznych UŚ) oraz w ramach Indywidualnych Studiów Międzyobszarowych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, Akredytowana Praktyczka Tutoringu; autorka modułu fakultatywnego dla studentek i studentów pedagogiki nt. “Tutoring jako forma edukacji spersonalizowanej”; zdobywczyni Innovative Teaching Award 2023 sojuszu Transform4Europe.
OFERTA DYDAKTYCZNA W RAMACH UŚ DLA NAUCZYCIELI
Prowadząca: dr Magdalena Christ
Harmonogram:
- Wprowadzenie do tutoringu szkolnego – różnice między tutoringiem, mentoringiem i coachingiem; podstawowe rodzaje tutoringu
- Sposoby na zawiązywanie relacji tutorskiej – wybrane przykłady
- Narzędzia wspierające ucznia w określanie celu tutroringu
- Odkrywanie przez ucznia mocnych stron i obszarów do pracy na drodze do realizacji postawionego sobie celu
- Tutoring „Czas Start” – etapy pierwszego spotkania z podopiecznym
- Kontrakt w tutoringu
- Praca na eseju
- Źródła inspiracji dla tutora/tutorki
Szkolenie ma character warsztatu opartego na zaangażowaniu uczestników i uczestniczek w proponowane ćwiczenia, z elementami miniwykładu i dyskusji.