dr Magdalena Christ

Profesorka Uniwersytetu Śląskiego w Instytucie Pedagogiki na Wydziale Nauk Społecznych; tutorka uczniów szkół średnich w ramach projektu „Uniwersytet Młodych Naukowców” (Wydział Humanistyczny UŚ), studentów w projekcie „Mistrzowie Dydaktyki” (Wydział Nauk Społecznych UŚ) oraz w ramach Indywidualnych Studiów Międzyobszarowych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, Akredytowana Praktyczka Tutoringu; autorka modułu fakultatywnego dla studentek i studentów pedagogiki nt. “Tutoring jako forma edukacji spersonalizowanej”; zdobywczyni Innovative Teaching Award 2023 sojuszu Transform4Europe.

OFERTA DYDAKTYCZNA W RAMACH UŚ DLA NAUCZYCIELI

Prowadząca: dr Magdalena Christ

Harmonogram: 

  1. Wprowadzenie do tutoringu szkolnego – różnice między tutoringiem, mentoringiem i coachingiem; podstawowe rodzaje tutoringu 
  2. Sposoby na zawiązywanie relacji tutorskiej – wybrane przykłady  
  3. Narzędzia wspierające ucznia w określanie celu tutroringu  
  4. Odkrywanie przez ucznia mocnych stron i obszarów do pracy na drodze do realizacji postawionego sobie celu  
  5. Tutoring „Czas Start” – etapy pierwszego spotkania z podopiecznym 
  6. Kontrakt w tutoringu 
  7. Praca na eseju 
  8. Źródła inspiracji dla tutora/tutorki  

Szkolenie ma character warsztatu opartego na zaangażowaniu uczestników i uczestniczek w proponowane ćwiczenia, z elementami miniwykładu i dyskusji.