OTWARTE KURSY – edycja wiosenna 2024

OTWARTE KURSY

CZYM SA OTWARTE KURSY?

Prowadząca: dr hab. Nina Nowara-Matusik, prof. UŚ

!KURS BĘDZIE ORGANIZOWANY ONLINE!

Opłata za kurs: 350 zł

Co to będzie?

Czy śląski utopek zawsze był złośliwym demonem? Dlaczego meluzyna huczy w kominie? Co Eichendorff myślał o Polakach? Kim był śląski Kopciuszek? I dlaczego świętochłowicka Zgoda napawa grozą?

Na te i inne pytania spróbujemy odpowiedzieć podczas kursu, którego przedmiotem będą różnorakie utwory (bądź ich fragmenty) literatury (niemieckiej i polskiej), tworzonej na Górnym Śląsku lub poświęconej temu regionowi. Kurs będzie składał się z miniwykładów (ok. 20 minut), wprowadzających do wybranego tematu oraz części konwersacyjnej, podczas której porozmawiamy o konkretnych tekstach i poruszanych w nich problemach. Punkt ciężkości będzie spoczywał na dyskusji o tekście literackim, w myśl zasady, że literatura żyje tylko w dialogu…

Wszystkie teksty (w języku polskim, w przypadku kursu w języku niemieckim będziemy pracować na tekstach niemieckojęzycznych) zostaną udostępnione przed rozpoczęciem zajęć przez prowadzącą. Bez ich wcześniejszej lektury raczej się nie obejdzie…

Dla kogo?

Dla nauczycielek i nauczycieli, osób studiujących, uczących się i wszystkich osób zainteresowanych literaturą oraz konwersacją o Górnym Śląsku.

Co będę z tego miała?

Uczestnicy kursu poznają nieco już zapomniane postaci śląskiego folkloru, postaci historyczne związane z Górnym Śląskiem oraz wciąż jeszcze budzące ogromne emocje i kontrowersje miejsca i wydarzenia, przede wszystkim jednak wymienią się swoją wiedzą i doświadczeniami z pozostałymi uczestnikami kursu, dyskutując o tekstach literackich oraz ich wybranych aspektach. Treści oraz teksty prezentowane na zajęciach mogą zostać wykorzystane w ramach zajęć z wiedzy o regionie, ale także znaleźć uniwersalne zastosowanie podczas spotkań o charakterze dyskusyjnym.

dr hab. Nina Nowara-Matusik, prof. UŚ

Germanistka, literaturoznawczyni i tłumaczka. Studiowała germanistykę w Uniwersytecie Śląskim w Katowicach oraz w Uniwersytecie Trewirskim w Niemczech. Mieszka w Bytomiu — to miasto „przeklęte” jest obecnie przedmiotem jej największego zainteresowania.

Harmonogram:

Kurs obejmuje cykl ośmiu spotkań* po 2 godziny akademickie w czwartki od godziny 17:00:

  1. Spotkanie organizacyjno-zapoznawcze*
  2. W wodzie, w lesie, w kopalni, a może w beczce? Śląskiego wodnika miejsca bytowania
  3. Wietrznica, meluzyna, panna ze śląskiego wiatru… O czym mówi nam dzisiaj ta baśniowa istota?
  4. Ty szczigo! O tożsamości śląskiego straszka
  5. O groźnych kobietach i pijanych Polaczkach – Eichendorffowskie światy poetyckie
  6. Czego lub kogo (nie) bała się hrabina Johanna von Schaffgotsch? Dylematy śląskiego Kopciuszka
  7. Zielono mi! Czyli o lesie w krainie węgla
  8. Powojenne obozy na Górnym Śląsku – pamięć i literatura

* pierwsze spotkanie trwa 1 godzinę akademicką, pozostałe spotkania po 2 godziny

Prowadzący: dr Andrzej Tomski

Opłata za kurs: 450 zł

Co to będzie?

Kurs o tym, jakich umiejętności oczekuje się od analityka biznesowego lub systemowego i czym się on zajmuje.

Dla kogo?

Dla osób zainteresowanych karierą w IT i nie tylko:

– kandydatów na analityków biznesowych (biznesowo-systemowych) i członków zespołów deweloperskich.

Co będę z tego miała?

Kurs wyposaży Cię w umiejętności w zakresie m.in.:

– diagramy UML i BPMN,

– elementy inżynierii oprogramowania,

– Confluence, Miro, Jira,

– współczesne narzędzia automatyzacji pracy.

dr Andrzej Tomski

Andrzej Tomski ukończył zastosowania matematyki na Uniwersytecie Jagiellońskim w 2011 roku. Swoje zainteresowania naukowe koncentruje wokół biomatematyki, modelowania matematycznego, zastosowań statystyki i komputerowej analizy danych. Oprócz badań naukowych, za cel pracy w Uniwersytecie Śląskim stawia sobie zachęcanie do wykorzystywania współczesnych metod analizy danych jako realnego zastosowania matematyki.

Harmonogram:

Harmonogram kursu zostanie opublikowany wkrótce

Prowadzący: dr Wojciech Kukuczka

Opłata za kurs: 350 zł

Co to będzie?

Animacja poklatkowa, realizowana metodą klasyczną, to proste i niezwykle wdzięczne medium, pozwalające na realizację zamierzeń artystycznych i użytkowych. Pomimo zastosowania cyfrowych metod rejestracji i konwersji obrazu, animacja zachowuje swój niepowtarzalny manualny charakter, który stanowi o jej sile. W dzisiejszych czasach, jest znakomitą, wyróżniającą się alternatywą dla konwencjonalnych metod tworzenia filmów i wizualizacji 3D.

Podczas tego kursu uzyskasz niezbędne umiejętności, wiedzę oraz narzędzia do pracy z animacją poklatkową. Otrzymasz skondensowaną dawkę wiedzy, którą na każdym etapie kursu, będziesz mógł zastosować podczas praktycznych ćwiczeń. W połowie kursu rozpoczniesz pracę nad autorską animacją, która będzie jego najważniejszym efektem.

Krok po kroku, za pośrednictwem materiałów dydaktycznych, ćwiczeń oraz zadań, przejdziemy wspólnie przez cały proces tworzenia animacji. Uzyskasz kompetencje, które będziesz mógł wykorzystać w pracy z animacją oraz w innych, pokrewnych obszarach swojej aktywności.

Dla kogo?

Kurs jest stworzony z myślą o osobach nieposiadających doświadczenia z zakresu animacji, fotografii czy filmu. Wszystkie wiadomości będą przekazywane w sposób niewymagający od uczestników wiedzy.

Uwaga!

Osoba zapisująca się na kurs powinna posiadać cyfrowy aparat fotograficzny. Przydatne (ale nieobowiązkowe) jest również posiadanie statywu fotograficznego.

Co będę z tego miał_a?

Dzięki udziałowi w kursie zdobędziesz umiejętności i wiedzę z zakresu:

  • obsługi manualnych trybów pracy aparatu fotograficznego,
  • budowy planów zdjęciowych,
  • podstawowych zagadnień związanych z komponowaniem obrazu oraz operowaniem kamerą,
  • zastosowania podstawowych technik animacji obiektów,
  • przygotowywania koncepcji twórczej,
  • tworzenia storyboardu,
  • obsługi programu do montażu,
  • korzystania z bibliotek dźwięków na wolnych licencjach.

dr Wojciech Kukuczka

Absolwent Technikum Fotograficznego, studiów magisterskich Fotografia i Multimedia na ASP Wrocław oraz student AKI Academy of Fine Art w Holandii. Doktor sztuk Pięknych na Wydziale Artystycznym UŚ. Główne obszary jego działania to fotografia, multimedia oraz film.

Uczestnik ponad 70-ciu wystaw fotograficznych, w tym ponad 30-tu indywidualnych. Założyciel Galerii Negatyw, prezes fundacji Wielki Człowiek, kurator wielu wystaw artystycznych.

Stypendia artystyczne: woj. Śląskiego, miasta Wrocław, ASP, UŚ, czterokrotny beneficjent nagrody dla Młodych Twórców Kultury miasta Katowice.

Harmonogram:

Spotkanie 1: piątek, 17:00-20:00

Spotkanie 2: sobota, 10:00-14:00

Spotkanie 3: niedziela (indywidualna praca nad montażem z prowadzącym)

Treści realizowane w trakcie kursu:

  • wprowadzenie do kursu,
  • prezentacja przykładowych animacji,
  • prezentacja podstawowych technik tworzenia animacji,
  • kurs obsługi aparatu fotograficznego (tryby manualne),
  • podstawowe techniki animowania i pracy na planie,
  • realizacja ćwiczenia przez kursanta (prosta animacja),
  • zapoznanie z zaawansowanymi procesami animowania,
  • zapoznanie z technikami operowania kadrem,
  • kurs tworzenia koncepcji, scenariusza, storyboardu,
  • realizacja autorskiej animacji krok po kroku (zdjęcia, udźwiękowienie, montaż, publikacja),
  • podsumowanie kursu.

Prowadząca: dr hab. Joanna Nowińska

Opłata za kurs: 350 zł

Co to będzie?

Kurs „Apokalipsa – od schematu poznawczego do oryginału” ma na celu ukazanie procesu zmiany semantycznej, jaka dokonała się w rozumieniu apokalipsy, a także zapoznanie Uczestników z narzędziami do zgodnego z gatunkiem interpretowania tekstów apokaliptycznych. Przedstawienie korzeni semantycznych pojęcia oraz uwarunkowań historyczno-kulturowych czasu powstania gatunku literackiego o tej nazwie pozwoli na zrozumienie siły i specyfiki elementów, które w późniejszych epokach przyczyniły się do tak drastycznej zmiany semantycznej. Podejście interdyscyplinarne czyni te zagadnienia pasjonującymi, uwrażliwia m.in. na rolę ujęć temporalnych i percepcji zmysłowej. Kurs stanowi odpowiedź na zintensyfikowane poprzez pandemię i wojnę manipulacje pojęciem apokalipsy, ewokujące strach, poszukujące winnych u podstaw istnienia świata, niszczące naturalne ukierunkowanie percepcji człowieka na dobro.

Dla kogo?

Dla wszystkich osób zainteresowanych zagadnieniem apokalipsy

Co będę z tego miała?

  • poszerzę wiedzę na temat korzeni etymologicznych i kulturowych apokalipsy oraz oryginalnego znaczenia pojęcia;
  • poznam hipotezy dotyczące procesu zmiany semantycznej pojęcia apokalipsy oraz uwarunkowań, które go implikowały;
  • zdobędę wiedzę na temat języka, retoryki, obrazowości, multisensoryczności literatury apokaliptycznej;
  • zyskam narzędzia do zgodnej z gatunkiem interpretacji tekstów apokaliptycznych.

 dr hab. Joanna Nowińska

Adiunkt na Wydziale Teologicznym Uniwersytetu Śląskiego, dr hab. teologii w zakresie biblistyki, specjalizacja: apokaliptyka biblijna – badania interdyscyplinarne (narzędzia perswazji w tekstach wyrosłych w kulturze oralnej, specyfika kulturowa, eufonia, multisensoryczność i in.). Pasjonatka metod warsztatowych w dydaktyce, sztuki oraz awangardy.

Harmonogram:

Kurs obejmuje cykl pięciu spotkań po 3 godziny akademickie (3×45 minut) w poniedziałki od godziny 17:00

Prowadząca: dr Edyta Nieduziak

Opłata za kurs: 350 zł

Co to będzie?

To cykl zajęć dla osób zainteresowanych pracą nad swoim rozwojem. Będzie polegała na systematycznym wykonywaniu zadań praktycznych zaproponowanych przez osobę prowadzącą podczas spotkań oraz w trakcie samodzielnej pracy indywidualnej. W zadaniach wykorzystywane będą różne formy ekspresji artystycznej, jednak nie są wymagane ani potrzebne żadne artystyczne umiejętności. Głównym celem zajęć jest stworzenie okazji do pracy nad/z własnymi doświadczeniami, pomoc w bezpośrednim doświadczaniu tworzenia oraz w uczeniu się tego, jak patrzeć, aby zobaczyć w ekspresji artystycznej, zwłaszcza amatorskiej, prywatnej, ukryte własne doświadczenia życiowe.

Dla kogo?

Osoby dorosłe w wieku studenckim, aktywne zawodowo, seniorki i seniorzy

Co będę z tego miała?

Zasadniczą cechą tych zajęć jest praca nad sobą, analiza własnych problemów, doświadczeń, wyzwań przy użyciu różnych form ekspresji artystycznej.

dr Edyta Nieduziak

Doktor nauk humanistycznych, certyfikowany arteterapeuta, pedagog specjalny (oligofrenopedagog), pracownik Instytutu Pedagogiki na Wydziale Nauk Społecznych. Od lat zajmuje się twórczością osób z niepełnosprawnością, posiada także własne doświadczenie artystyczne w zakresie sztuk wizualnych oraz performatywnych, co wykorzystuje w działaniach arteterapeutycznych oraz animacyjnych. Posiada doświadczenie pracy indywidualnej oraz grupowej z uczestnikami zajęć w różnym wieku (zarówno dzieci, jak i dorośli) oraz z różnymi niepełnosprawnościami m.in. niepełnosprawność intelektualna, autyzm, niepełnosprawność sensoryczna.

Prowadząca: dr Olivia Rybak-Karkosz

!KURS BĘDZIE ORGANIZOWANY ONLINE!

Opłata za kurs: 350 zł

Co to będzie?

Celem zajęć jest zapoznanie słuchaczy z filmowym obrazem kryminalistyki. Proces badania śladów został w ostatnich latach bardzo spopularyzowany przez seriale kryminalne. Seriale, które pokazują pracę w laboratorium kryminalistycznym oraz służbę w policji, cieszą się wysoką oglądalnością. Przez to mają duży wpływ na świadomość prawną i postawy obywateli. Zajęcia będą miały charakter analizy wybranych obrazów pod kątem wykrycia błędnego ujawniania śladów czy fałszywego zastosowania wybranej metody, a także ich celem będzie zdemaskowanie uproszczeń i przekłamań.

Dla kogo?

Dla wszystkich osób zainteresowanych weryfikacją utrwalonych przez filmy i seriale stereotypów dotyczących pracy policji i metod wykrywczych.

Co będę z tego miała?

Zapoznasz się z podstawowymi metodami badawczymi, z pracą organów ścigania i ekspertów, a dzięki temu będziesz potrafiła wskazać błędy, uproszczenia i zakłamania stosowane w filmach i serialach kryminalnych.

dr Olivia Rybak-Karkosz

Doktor nauk prawnych, historyk sztuki. Adiunkt w Instytucie Nauk Prawnych w Zespole Badań Kryminalistycznych na Wydziale Prawa i Administracji. W pracy naukowej zajmuje się ekspertyzą pismoznawczą, kryminalistycznymi aspektami przestępstw przeciwko dziełom sztuki, badaniem autentyczności dzieł sztuki, a szczególnie grafiki artystycznej oraz sposobami przedstawiania kryminalistyki w filmach i serialach.

Harmonogram:

Kurs obejmuje cykl pięciu spotkań po 3 godziny akademickie (3×45 minut) w środy od godziny 17:00

Blok I: Media jako źródła kultury prawnej

Blok II: Kryminalistyka w filmie: oględziny miejsca zdarzenia

Blok III: Kryminalistyka w filmie: okazanie

Blok IV: Kryminalistyka w filmie: dowody naukowe.

Blok V: Kryminalistyka w filmie: seryjni mordercy i profilowanie kryminalistyczne

Prowadząca: dr Magdalena Christ

Opłata za kurs: 350 zł

Co to będzie?

Design thinking to metoda twórczego i empatycznego rozwiązywania problemów, której celem jest dostarczanie innowacyjnych rozwiązań i pobudzenie kreatywności. Co pozwala nam osiągnąć ta metoda pracy? Wyliczmy kilka pozytywnych cech metody: praca zespołowa, możliwość wyboru, wykorzystywanie wiedzy w praktyce, poszerzanie kompetencji merytorycznych i społecznych. Dodatkowo – nieograniczone pole dla wyobraźni i doskonała zabawa!

Dla kogo?

Dla wszystkich osób, które w swojej codziennej pracy funkcjonują w zespole – niezależnie od pełnionej w nim roli, oraz dla wszystkich zaangażowanych w realizację projektów opartych na badaniach potrzeb czy skupiających się na opracowaniu rozwiązań, które mają odpowiedzieć na potrzeby zróżnicowanej grupy odbiorczyń i odbiorców.

Co będę z tego miała?

W czasie 5 spotkań uczestnicy zapoznają się ze wszystkimi etapami metody, ale co najważniejsze, sami będą prototypować, tak by zaprzyjaźnić się z metodą DT w praktyce. Wspólnie poszukamy najlepszych rozwiązań i odpowiedzi na pytanie: Jak wprowadzić myślenie projektowe w naszej codziennej pracy?

dr Magdalena Christ – doktorka nauk społecznych w zakresie pedagogiki; adiunktka w Instytucie Pedagogiki na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach; popularyzatorka aktywności przeciwdziałających syndromowi deficytu natury wśród dzieci, młodzieży i dorosłych; akredytowana praktyczka tutoringu, trenerka programu „Odyseja Umysłu”; autorka książki pt. „Indywidualizacja procesu kształcenia uczniów edukacji wczesnoszkolnej. Ujęcie z perspektywy międzyludzkich różnic w zakresie zdolności kierunkowych” oraz kilkudziesięciu artykułów naukowych i popularnonaukowych o tematyce edukacyjnej; entuzjastka pedagogiki alternatywnej, myślenia wizualnego, tutoringu, grywalizacji i innych innowacyjnych metod i form edukacji; realizatorka autorskich modułów w pracy ze studentami z zakresu pedagogiki przygody (outdoor and adventure education), zastosowania teatru cieni w edukacji, indywidualizacji procesu kształcenia, myślenia wizualnego, tutoringu, treningu uważności (Mindfulness), zastosowania metody design thinking w edukacji; autorka profilu na Facebooku o tematyce edukacyjnej: Edukociołek (https://tiny.pl/cqv8x); zdobywczyni Innovative Teaching Award 2023 sojuszu Transform4Europe.

Harmonogram:

Spotkanie 1: 05.06.2024 r., godzina 17:00-19:15

Spotkanie 2: 12.06.2024 r., godzina 17:00-19:15

Spotkanie 3: 19.06.2024 r., godzina 17:00-19:15

Spotkanie 4: 26.06.2024 r., godzina 17:00-19:15

Spotkanie 5: 03.07.2024 r., godzina 17:00-19:15

Kurs obejmuje cykl pięciu spotkań o następującej tematyce:

  1. Do czego służy metoda DT? Jak zastosować ją w praktyce?
  2. Myślenie za pomocą rąk – metoda DT a myślenie wizualne i LEGO Serious Play
  3. Narzędzia i techniki wykorzystywane w metodzie design thinking – empatyzacja
  4. „Problem dobrze sformułowany to problem w połowie rozwiązany” /John Dewey/ – formułowanie problemu i stawianie pytania generatywnego; generowanie pomysłów i sztuka wyboru
  5. Prototypowanie i testowanie

Prowadząca: dr Iwona Wendreńska

Opłata za kurs: 350 zł

Co to będzie?

Podczas kolejnych spotkań poznamy lepiej własne zasoby (zwłaszcza w obszarze kompetencji miękkich). Porównamy nasze wyobrażenia nt. „Dream team” i „sukcesu”. Popracujemy z różnymi narzędziami planowania, mapowania celów. Ustalimy, kto i co nam pomaga/przeszkadza w osiąganiu zakładanych efektów. Sprawdzimy, kim chcemy być w tej grze. Spróbujemy odpowiedzieć na pytanie: Co zrobić, żeby „zapał nie był słomiany”?

Dla kogo?

Dla wszystkich osób, które pracują zespołowo i chcą budować dream team: osób studiujących, nauczycielek i nauczycieli, osób pracujących w firmach prywatnych oraz instytucjach publicznych.

Co będę z tego miał/-a?

Dzięki pełnieniu podczas kursu różnych ról w zespole, wiem, która z nich najbardziej mi odpowiada oraz które z posiadanych kompetencji pomagają mi w realizacji zadań i odnoszeniu indywidualnych/zespołowych sukcesów. Posiadam zestaw narzędzi planowania, mapowania celów i ewaluacji. Znam strategie zarządzania celami prezentowane przez „punktowców” i „przedziałowców”, preferencje dotyczące organizacji pracy osób o różnych stylach uczenia się. Posiadam wiedzę na temat roli inteligencji motywacyjnej w osiąganiu zakładanych efektów. Dysponuję własnymi sposobami radzenia sobie z demotywatorami.

dr Iwona Wendreńska

Nauczycielka akademicka(WNS UŚ), pedagożka specjalna, certyfikowana mentorką i tutorka akademicka. Posiada doświadczenie w pracy trenerskiej i animacyjnej. Prywatnie matka i córka założycieli „Grandpagang” oraz najwierniejsza fanka tego teamu.

Opłata za kurs: 350 zł

Harmonogram:

Harmonogram kursu zostanie podany do wiadomości w późniejszym terminie

Prowadząca: dr Ewelina Kawiak

Opłata za kurs: 350 zł

Co to będzie?

Głównym celem kursu jest zapoznanie osób uczestniczących w kursie z możliwościami, jakie niesie za sobą zastosowanie gier i zabaw na lekcjach matematyki w klasach IV-VIII szkoły podstawowej, a także uświadomienie istotności ich stosowania podczas zajęć edukacyjnych oraz wprowadzania metod aktywizujących i problemowych, do jakich zaliczają się gry dydaktyczne. W trakcie kursu zaprezentowane będą różnego rodzaju gry dydaktyczne o charakterze matematycznym i logicznym, których celem jest przede wszystkim ćwiczenie sprawności matematycznych oraz pobudzanie i rozwijanie myślenia matematycznego uczniów w klasach IV-VIII.

 

Dla kogo?

Dla nauczycielek i nauczycieli matematyki w szkole podstawowej, osób studiujących matematykę ze specjalnością nauczycielską oraz wszystkich tych, którzy interesują się zagadnieniami związanymi z edukacją.

 

Co będę z tego miała?

– zdobędziesz wiedzę na temat znaczenia gier i zabaw w procesie nauczania i uczenia się matematyki;

– będziesz potrafiła posługiwać się terminologią dotyczącą gier i zabaw;

– nauczysz się wykorzystywać w praktyce edukacyjnej wybrane gry i zabawy matematyczne na zajęciach edukacyjnych w klasach IV-VIII;

– będziesz potrafiła indywidualizować działania metodyczne związane ze stosowaniem gier i zabaw matematycznych w pracy z uczniem w klasach IV-VIII;

– nauczysz się tworzyć własne gry dydaktyczne o charakterze matematycznym.

 

dr Ewelina Kawiak

pedagog, diagnosta, terapeuta. Pracownik badawczo-dydaktyczny Instytutu Pedagogiki Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Moje zainteresowania naukowe dotyczą głownie edukacji matematycznej dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym. W szczególności interesuję się nauczaniem matematyki z wykorzystaniem metod problemowych, w tym gier i zabaw, a także trudnościami w uczeniu się matematyki. Pasję naukową z powodzeniem łączę z praktyką dzięki pracy w poradni psychologiczno-pedagogicznej, gdzie zajmuje się diagnozą oraz terapią pedagogiczną.

 

Opłata za kurs: 350 zł

 

Harmonogram:

Harmonogram kursu zostanie podany do wiadomości w późniejszym terminie

Prowadząca: dr hab. Nina Nowara-Matusik, prof. UŚ

!KURS BĘDZIE ORGANIZOWANY ONLINE!

Opłata za kurs: 350 zł

Co to będzie?

Zgodnie z powszechnym wyobrażeniem kobieta w społeczności Górnego Śląska jest silną, a nie słabą płcią. To ona jest głową rodziny, to właśnie jej mąż winien oddać zarobek. Tyle stereotyp, w którym jest też oczywiście dużo prawdy. Czy takie postrzeganie kobiety i kobiecości powielają także teksty literackie, których akcja rozgrywa się na historycznym Górnym Śląsku? Czy może odnajdziemy w nich innego rodzaju wyobrażenia kobiecości? Jakie narracje o kobietach tworzą same kobiety? Jak zatem wyglądają górnośląskie herstorie i co mają nam do powiedzenia takie pisarki jak Valeska Bethusy-Huc, Herta Pohl, Ruth Storm, Katarzyna Groniec, Anna Stronczek czy Magdalena Goik? Przyjrzymy się ich opowieściom, bazując na materiale literatury niemieckiej i polskiej, uzupełniająco także śląskiej.

Kurs będzie składał się z mini-wykładów (ok. 20 minut), wprowadzających do wybranego tematu oraz części konwersacyjnej, podczas której porozmawiamy o konkretnych tekstach i poruszanych w nich problemach. Punkt ciężkości będzie spoczywał na dyskusji o tekście literackim, w myśl zasady, że literatura żyje tylko w dialogu.

Wszystkie teksty – w języku polskim lub śląskim – zostaną udostępnione przez prowadzącą na pierwszych zajęciach.

Spotkania będą odbywać się w trybie online w poniedziałki, w godz. 17.00-18.30.

 

Szczegółowa tematyka:

  1. Spotkanie organizacyjno-zapoznawcze (45 minut) – godz. 17.00-17.45.
  2. O latających żółwiach i zaklętych rycerzach: kobiety w górnośląskich podaniach
  3. O złotorogim jeleniu i skrywanym skarbie: kobiety w górnośląskich baśniach
  4. O winie i powinności: kobiety w literaturze realizmu
  5. O uwikłaniu w historię: kobiety w literaturze powojennej
  6. O Tragedii Górnośląskiej: kobiety w literaturze obozowej
  7. O Małgorzatce, pisarce i matce: kobiety w literaturze (post)modernistycznej
  8. O śląskich Maryjkach: kobiety w literaturze najnowszej

Dla kogo?

Dla nauczycielek i nauczycieli, osób studiujących, uczących się i wszystkich osób zainteresowanych literaturą oraz konwersacją o Górnym Śląsku.

Opis efektów kształcenia: co z tego będę miała?

Uczestnicy kursu poznają literackie obrazy kobiet oraz wyobrażenia kobiecości, występujące w różnorodnych tekstach narracyjnych, pochodzących z różnych epok oraz zapisanych w różnych językach. Przede wszystkim jednak wymienią się wiedzą i doświadczeniami z pozostałymi uczestnikami kursu, dyskutując o możliwościach interpretacyjnych omawianych utworów. Treści oraz teksty prezentowane na zajęciach mogą zostać wykorzystane w ramach zajęć z wiedzy o regionie, ale także znaleźć uniwersalne zastosowanie na spotkaniach o charakterze konwersacyjnym.

dr hab. Nina Nowara-Matusik, prof. UŚ

Germanistka, literaturoznawczyni i tłumaczka. Studiowała germanistykę w Uniwersytecie Śląskim w Katowicach oraz w Uniwersytecie Trewirskim w Niemczech. Autorka projektu „Magiczny Śląsk”, przybliżającego w przekładach fantazyjne oblicza Górnego Śląska: https://wachtyrz.eu/tag/magiczny-slask/

Mieszka w Bytomiu — bytomskie narracje Josefa Wiessalli są obecnie przedmiotem jej największego zainteresowania.

Prowadzący: Krzysztof Szlapa

Opłata za kurs: 350 zł

Co to będzie?

Zapraszam miłośników fotografii artystycznej do udziału w piątej edycji kursu. Tym razem zagadnieniem wiodącym będzie praca z kolorem i/lub trybem monochromatycznym. Nie możesz się zdecydować czy robić zdjęcia czarno-białe czy kolorowe? Na zajęciach poznasz mocne strony obu rozwiązań. Poziom średniozaawansowany zakłada opanowanie techniki i umiejętności, które później wykorzystasz w tworzeniu kreatywnej fotografii w każdym gatunku (portret, martwa natura, akt, przyroda, krajobraz itd.).

W intensywnym programie między innymi:

– Podstawy widzenia w skali szarości na przykładzie systemu strefowego Ansela Adamsa, analiza oświetlenia

– Podstawy widzenia kolorowego na przykładzie koła barw, analiza palety kolorów.

– Psychologia koloru , uwarunkowania kulturowe percepcji barw, budowanie nastroju, symbolika.

– Świadome użycie balansu bieli a temperatura barwowa.

– Światło a kolor. Wpływ pory dnia, światło sztuczne RGB, folie CTO, CTB i efektowe.

– Inspiracje filmowe, analiza kultowych scen pod względem kreatywnych zastosowań koloru.

– Ciekawostki, anegdoty i ploteczki ze świata artystycznej fotografii.

Powyższe zagadnienia najpierw szczegółowo omówię w formie wykładu z bogato ilustrowaną prezentacją a następnie wspólnie będziemy je intensywnie ćwiczyć podczas zajęć praktycznych w studiu i w plenerze. Zastanawiasz się czy ten kurs jest dla Ciebie? Skonsultuj się z prowadzącym!

PS Miłym akcentem na zakończenie zajęć będzie nieoficjalne spotkanie towarzyskie w centrum Katowic dlatego warto zarezerwować sobie wieczór 13.04.

Harmonogram spotkań:

Spotkanie 1 – WYKŁAD 

Spotkanie 2 – STUDIO w SOBOTĘ 11:00 – 15.30 (6 jednostek – 9 łącznie)

Katowice

Spotkanie 3 – PLENER w SOBOTĘ 16.00 – 20.30 (6 jednostki – 15 łącznie)

Katowice

Prowadząca: dr Marcela Gruszczyk

Opłata za kurs: 350 zł

Co to będzie?

Owocność działań edukacyjnych zależy od relacji nauczyciel – uczeń. Kurs ma za zadanie wprowadzić przyszłych nauczycieli w nieco inny klimat współpracy z uczniami, niż jest to czasem zauważalne w szkołach.

Praca podczas kursu będzie opierała się na metodzie warsztatowej, tzn. będziemy ćwiczyć i korzystać z doświadczeń oraz wiedzy grupy. Zaplanowane są dyskusje, praca w grupach, praca indywidualna oraz ćwiczenia na forum.

Dla kogo?

Kurs adresowany jest do osób zainteresowanych szeroko pojętą edukacją.

Co będę z tego miała?

Celem modułu jest uzmysłowienie osobom uczestniczącym w kursie, że nauczyciel ma ogromną moc sprawczą, dlatego w działaniach, jakie podejmuje, powinien uwzględnić osobę ucznia i traktować go w partnerski sposób – zadający pytania, wyrażający własne potrzeby, potrafiący myśleć twórczo i krytycznie zarazem.

dr Marcela Gruszczyk

dr nauk humanistycznych w zakresie historii, wykładowca akademicki, trener i tutor. Adiunkt w Instytucie Historii UŚ. Członek Górnośląskiego Towarzystwa Historycznego. W obszarze aktywności zawodowej prowadzi szkolenia dla nauczycieli i edukatorów z zakresu nowatorskich metod edukacyjnych oraz wykorzystywania narzędzi cyfrowych w edukacji. Koordynator UŚ dla Nauczycieli (od 2016 roku), sekretarz redakcji czasopisma naukowego „Wieki Stare i Nowe”, koordynator merytoryczny Kongresu Oświaty Katowice 2016, 2018, 2019 i 2022, Pełnomocnik Rektora ds. Promocji i Współpracy ze Szkołami w roku akademickim 2018/2019, trener Uniwersytetu Młodego Odkrywcy, UŚ Maturzystów oraz UŚ Młodzieży. Prywatnie mama Huberta i Igi. Miłośniczka dalekich podróży i mikrowypraw, entuzjastka reportaży.

Harmonogram:

Kurs obejmuje cykl pięciu spotkań po 3 godziny akademickie (3×45 min) w czwartki od godziny 17:30.

Tematyka spotkań:

– Zacznij od siebie. O dobrostanie nauczyciela.

– Dialogiczny wymiar relacji nauczyciel – uczeń.

– Wspierająca komunikacja na lekcji i poza nią.

– Dobry klimat wychowawczy.

– Nauczyciele – uczniowie. Dwa spojrzenia na dyscyplinę.

– Personalizacji procesów edukacyjnych

– Konflikty w klasie i ich rozwiązywanie.

Prowadzący: dr Andrzej Tomski

Opłata za kurs: 400 zł

Co to będzie?

Kurs będzie zapoznawał osoby uczestniczące z podstawami języka Java z elementami testowania oprogramowania

Dla kogo?

Dla osób zainteresowanych karierą w IT i nie tylko:

– kandydatów na programistów Java,

– kandydatów na testerów,

– początkujących entuzjastów Javy,

– każdego, kto chce poznać możliwości i składnię Javy

Co będę z tego miała?

Kurs wyposaży Cię w umiejętności w zakresie m.in.:

– środowiska pracy,

– podstawa języka Java,

– programowania obiektowego,

– prostych testów.

dr Andrzej Tomski

Andrzej Tomski ukończył zastosowania matematyki na Uniwersytecie Jagiellońskim w 2011 roku. Swoje zainteresowania naukowe koncentruje wokół biomatematyki, modelowania matematycznego, zastosowań statystyki i komputerowej analizy danych. Oprócz badań naukowych, za cel pracy w Uniwersytecie Śląskim stawia sobie zachęcanie do wykorzystywania współczesnych metod analizy danych jako realnego zastosowania matematyki.

Harmonogram:

Harmonogram kursu zostanie opublikowany wkrótce

Prowadząca: dr Edyta Nieduziak

Opłata za kurs: 350 zł

Co to będzie?

Cykl konwersatoriów prezentujących twórczość osób z niepełnosprawnością
w różnych kontekstach: prezentowania własnej dysfunkcji czy choroby, związków między doświadczeniem biograficznym a twórczością, reprezentacji niepełnosprawności w tekstach kultury, dostosowania instytucji kultury do potrzeb osób z niepełnosprawnością.

Dla kogo?

Osoby dorosłe w wieku studenckim, aktywne zawodowo, seniorki i seniorzy

Co będę z tego miała?

Zakładanym efektem kursu będzie nabycie wiedzy na temat twórczej obecności osób z niepełnosprawnością w przestrzeni publicznej oraz dostępności instytucji kultury dla potrzeb osób z niepełnosprawnością oraz ich rodzin.

dr Edyta Nieduziak

Doktor nauk humanistycznych, certyfikowany arteterapeuta, pedagog specjalny (oligofrenopedagog), pracownik Instytutu Pedagogiki na Wydziale Nauk Społecznych. Od lat zajmuje się twórczością osób z niepełnosprawnością, posiada także własne doświadczenie artystyczne w zakresie sztuk wizualnych oraz performatywnych, co wykorzystuje w działaniach arteterapeutycznych oraz animacyjnych. Posiada doświadczenie pracy indywidualnej oraz grupowej z uczestnikami zajęć w różnym wieku (zarówno dzieci, jak i dorośli) oraz z różnymi niepełnosprawnościami m.in. niepełnosprawność intelektualna, autyzm, niepełnosprawność sensoryczna.

Prowadząca: dr Monika Frania, prof. UŚ

Opłata za kurs: 350 zł

Co to będzie?

Celem kursu jest poszerzenie wiedzy o jednych z najbardziej malowniczych i tajemniczych wyspach Unii Europejskiej, nieskażonych jeszcze masową turystyką. Wspólne odkrywanie 9 portugalskich perełek i hiszpańskiego klejnotu Wysp Kanaryjskich będzie połączeniem pokazu autentycznych zdjęć, podstaw wiedzy o geografii i demografii wysp oraz zjawisk naturalnych tam występujących, a także garścią opowieści z podróży i wskazówek praktycznych z tematyki turystyki indywidualnej w te i inne regiony.

Dla kogo?

Nie możesz polecieć tak daleko, a zawsze marzyłeś/aś? Planujesz samodzielnie wyprawę, ale nie wiesz jak to zrobić? Szukasz inspiracji i pięknych widoków? A może chcesz poznać pasję naukowców po godzinach? Ten kurs jest dla Ciebie! Brak ograniczeń wiekowych. Będzie trochę na poważnie, trochę na wesoło, zarówno dla osób, które podróżują tylko palcem po mapie, jak i zaawansowanych podróżników.

Co będę z tego miał/a?

Zobaczysz fotografię odległych miejsc, o których istnieniu mało słyszałeś/aś. Posłuchasz o polach bananowców, uprawach ananasów, plantacji herbaty, wielorybach i delfinach, pastwiskach bydła w zielonych kalderach i wulkanach. Poznasz ciekawostki, typowe potrawy oraz zwyczaje z 9 wysp Azorów i dowiesz się, dlaczego La Palma nazywana jest piękną wyspą. Zabierzesz ze sobą garść inspiracji, a jeżeli tylko zechcesz również worek wskazówek praktycznych do wykorzystania w kolejnej podróży.

W przyszłości możliwe kolejne cykle spotkań na temat Archipelagu Madery, Archipelagu Malty, wysp chorwackich, Islandii i bardziej popularnych Wysp Kanaryjskich.

dr Monika Frania, prof. UŚ

Doktor nauk humanistycznych (2011). Ukończyła studia magisterskie w zakresie pedagogiki (2005) w Uniwersytecie Śląskim w Katowicach na Wydziale Pedagogiki i Psychologii oraz studia magisterskie na kierunku politologia o specjalności dziennikarstwo i komunikacja społeczna (2007) na Wydziale Nauk Społecznych. Obecnie jest zatrudniona na stanowisku profesora uczelni, a jej badania naukowe skoncentrowane są na zagadnieniach związanych z edukacją cyfrową i medialną, nowymi technologiami i innowacjami w dydaktyce. Laureatka nagrody TRANSFORM4EUROPE Innovative Teaching Award (2022). Współpracuje z praktykami i teoretykami z wielu uczelni europejskich. Prywatnie: podróżniczka „po godzinach” w poszukiwaniu zorzy, wielorybów, pól herbaty i bananowców; kolekcjonerka podróżniczych wspomnień.

Prowadzący: Marcin Rostański

Opłata za kurs: 350 zł

Co to będzie?

Podczas kursu popracujemy na realistycznym przykładzie pracy z danymi dot. uczestników fikcyjnego projektu. Pokażę Państwu przydatne funkcje w programie Excel i dobre praktyki, sprawdzające się w pracy biurowej.

Dla kogo?

Osoby o podstawowej lub znikomej znajomości programu Excel, zainteresowane jego skutecznym wykorzystaniem w pracy. Kurs przyjazny dla osób początkujących.

Co będę z tego miała?

Znajomość praktycznych nawyków w pracy z danymi w programie Excel i przydatnych funkcji, ułatwiających zadania typowe dla pracy biurowej.

Marcin Rostański

Absolwent socjologii, pracownik Biura Karier Uniwersytetu Śląskiego, specjalista ds. badań społecznych. Ukończone studia podyplomowe z zakresu Data Science.

Harmonogram:

Kurs będzie podzielony na 5 spotkań po 2 godziny akademickie (2×45 min). Spotkania będą poświęcone następującym zagadnieniom: podstawowe pojęcia, typy danych, formatowanie warunkowe sprawdzanie poprawności danych, lista dobrych praktyk, używanie funkcji w programie excel, funkcje tekstowe i logiczne, zastosowania funkcji wyszukiwania pionowego oraz alternatywy dla tej funkcji, zaawansowane funkcje zliczające i tworzenie automatycznych raportów za ich pomocą.
Stopień realizacji przewidzianych zadań zostanie dostosowany do przebiegu pracy grupy.

Daty spotkań zostaną opublikowane wkrótce

Spotkanie 1:
Spotkanie 2
Spotkanie 3
Spotkanie 4
Spotkanie 5

Prowadzący: dr Andrzej Tomski

Opłata za kurs: 400 zł

Co to będzie?

Kurs programowania w Pythonie dla początkujących

Dla kogo?

Dla osób zainteresowanych karierą w IT i nie tylko:

– analityków,

– rozpoczynających karierę w programowaniu,

– kandydatów na junior Python developer,

– ludzi chcących zobaczyć korzyści z programowania w swojej pracy

Co będę z tego miała?

Kurs będzie zapoznawał uczestników z podstawami programowania w Python, a zwłaszcza:

– składnią,

– metodykami programowania,

– pytaniami i zadaniami rekrutacyjnymi,

– kulisami wyboru ścieżki zawodowej.

Andrzej Tomski

Ukończył zastosowania matematyki na Uniwersytecie Jagiellońskim w 2011 roku. Swoje zainteresowania naukowe koncentruje wokół biomatematyki, modelowania matematycznego, zastosowań statystyki i komputerowej analizy danych. Oprócz badań naukowych, za cel pracy w Uniwersytecie Śląskim stawia sobie zachęcanie do wykorzystywania współczesnych metod analizy danych jako realnego zastosowania matematyki.

Harmonogram:

Harmonogram kursu zostanie opublikowany wkrótce

Prowadząca: dr Justyna Łapaj-Kucharska

!KURS BĘDZIE ORGANIZOWANY ONLINE!

Opłata za kurs: 350 zł

Co to będzie?

Praktyczny kurs z copywritingu to połączenie formy szkoleniowej z warsztatową. Akcent położony jest na naukę świadomego pisania, dzięki któremu za pomocą tekstu lepiej osiąga się wyznaczone cele. W przypadku copywritingu są to najczęściej cele sprzedażowe i zapewnienie wyższej konwersji, ale podczas kursu nie ograniczamy się jedynie do nauki tworzenia skutecznych opisów produktów i usług, ofert sprzedażowych czy tekstów na stronę www. Kurs obejmuje także psychologiczną analizę person i profili odbiorców, zawiera elementy storytellingu oraz naukę tworzenia treści w social mediach, jak i artykułów blogowych. W przypadku tych dwóch ostatnich celem jest nie tyle sprzedaż bezpośrednia, co tworzenie zaangażowanej społeczności wokół marki i budowanie relacji human 2 human. Sprzedaż zaś, jest miłym skutkiem ubocznym tych działań. Ważnym elementem kursu jest praca z bezpośrednim odniesieniem do działalności i biznesów prowadzonych przez kursantów. Dzięki temu pracujemy na żywym materiale, a wiedza z kursu jest przekładana bezpośrednio na teksty pod konkretne produkty i usługi.

Dla kogo?

Jeżeli jesteś przedsiębiorcą – początkującym lub takim, który już wie, że tylko dobre copy jest w stanie skutecznie podnieść sprzedaż, albo chciałbyś zostać copywriterem – zapraszam Cię serdecznie na kurs.

Co będę z tego miał/a?

Nauczysz się tworzyć treści, które skutecznie trafiają do określonej grupy odbiorców i realizują cele sprzedażowe. Pod okiem doświadczonej copywriterki i wykładowczyni akademickiej, nauczysz się lepiej eksponować wartość swoich produktów i usług i opowiadać o nich z perspektywy swojego odbiorcy, co pozwala szybciej i efektywniej pozyskiwać nowych Klientów. Efektem kursu jest umiejętność tworzenia dowolnego rodzaj treści w różnych obszarach komunikacji z Klientem: tekstów na stronę www, opisów produktów i usług, treści oferty sprzedażowej, postów w social mediach czy artykułów eksperckich.  Tworzenie treści w sposób przemyślany, to oszczędność czasu i pieniędzy, które traci się na budowanie tekstów nie wzbudzających zainteresowania odbiorcy, ani tym bardziej nie przekonujących do zakupu potencjalnych Klientów.

dr Justyna Łapaj-Kucharska

Dr Justyna Łapaj-Kucharska – copywriterka i wykładowczyni akademicka, właścicielka marki Dr_Copywriter. Uzdrawia teksty przedsiębiorców z choroby braku skuteczności i konwersyjnej niewydolności. Uczy świadomego copywritingu i pisania tekstów przekonujących właściwych Klientów do zakupu w oparciu o wartość produktu, a nie marketingowe triki. Tworzy treści dla firm z wybranych branż. Prowadzi szkolenia, warsztaty i konsultacje z copywritingu, a zapracowanym przedsiębiorcom wysyła Copyletter, by nie marnowali więcej czasu na pisanie ofert, których nikt nawet nie przeczyta.

 

Harmonogram:

Terminy spotkań zostaną opublikowane wkrótce

Spotkanie 1 (24 czerwca 2024 roku, 17:00-19:15): 
– Copywriting a Contentwriting – najważniejsze różnice.
– Jakie błędy najczęściej popełniamy w tekstach sprzedażowych?
– Co potrzebujesz wiedzieć o swoim Kliencie, żeby pisać świadome i spersonalizowane teksty?

Spotkanie 2 (27 czerwca 2024 roku, 17:00-20:00): 
– Budowanie skutecznej oferty sprzedażowej krok po kroku
– Jak przebić się do świadomości odbiorcy i pozyskać uwagę Klienta? Zasady tworzenia skutecznych nagłówków i leadów.
– Jak pokazać Klientowi, że rozumiesz jego problem i wiesz, jak mu pomóc?

Spotkanie 3 (2 lipca 2024 roku, 17:00-20:00): 
– Jak świadomie mówić językiem korzyści w opisie produktów i usług?
– Jak umiejętnie korzystać z języka straty w opisie produktów i usług?

Spotkanie 4 (4 lipca 2024 roku, 17:00-20:00): 
– Copywriting to składanie obietnic. Jak robić to właściwie?
– Zrozum i odpowiedz na wątpliwości i obawy Twojego Klienta przed zakupem.
– Magic words – jak zaczarować tekst słowami, by przekonać Klienta do zakupu.
– Podsumowanie oferty.

Prowadzący: dr Andrzej Tomski

Opłata za kurs: 400 zł

Co to będzie?

Kurs będzie zapoznawał osoby uczestniczące z modelowaniem rzeczywistości za pomocą baz danych i wykorzystaniem języka SQL

Dla kogo?

Dla osób zainteresowanych karierą w IT i nie tylko:

– analityków,

– specjalistów ds. baz danych,

– kandydatów na SQL developer,

– kandydatów na administratorów baz.

Co będę z tego miała?

Kurs będzie zapoznawał osoby uczestniczące z modelowaniem rzeczywistości za pomocą baz danych i wykorzystaniem języka SQL, a zwłaszcza:

– znajomością modelowania UML i pisania zapytań w języku SQL (silnik do wyboru spośród MySQL, T-SQL, Oracle),

– kompetencji obecnie niezbędnych w wielu stanowiskach IT,

– możliwości usprawnienia swojej pracy poprzez wykorzystanie bazy danych.

dr Andrzej Tomski

Andrzej Tomski ukończył zastosowania matematyki na Uniwersytecie Jagiellońskim w 2011 roku. Swoje zainteresowania naukowe koncentruje wokół biomatematyki, modelowania matematycznego, zastosowań statystyki i komputerowej analizy danych. Oprócz badań naukowych, za cel pracy w Uniwersytecie Śląskim stawia sobie zachęcanie do wykorzystywania współczesnych metod analizy danych jako realnego zastosowania matematyki.

Harmonogram:

Harmonogram kursu zostanie opublikowany wkrótce

Prowadzący: dr Andrzej Tomski

Opłata za kurs: 450 zł

Co to będzie?

Kurs będzie zapoznawał osoby uczestniczące z modelowaniem rzeczywistości za pomocą baz danych i wykorzystaniem języka SQL

Dla kogo?

Dla osób zainteresowanych karierą w IT i nie tylko:

– analityków,

– specjalistów ds. baz danych,

– kandydatów na SQL developer,

– kandydatów na administratorów baz.

Co będę z tego miała?

Kurs będzie zapoznawał osoby uczestniczące z modelowaniem rzeczywistości za pomocą baz danych i wykorzystaniem języka SQL w celach bardziej zaawansowanych:

kurs rozszerza umiejętności m.in. o zagadnienia:

– procedury składowane i funkcje,

– transakcje i wyzwalacze,

– elementy administracji bazami danych,

– integracja bazy danych z językiem programowania,

– współczesne narzędzia obsługi baz danych.

dr Andrzej Tomski

Andrzej Tomski ukończył zastosowania matematyki na Uniwersytecie Jagiellońskim w 2011 roku. Swoje zainteresowania naukowe koncentruje wokół biomatematyki, modelowania matematycznego, zastosowań statystyki i komputerowej analizy danych. Oprócz badań naukowych, za cel pracy w Uniwersytecie Śląskim stawia sobie zachęcanie do wykorzystywania współczesnych metod analizy danych jako realnego zastosowania matematyki.

Harmonogram:

Harmonogram kursu zostanie opublikowany wkrótce

Prowadząca: dr Iwona Wendreńska

Opłata za kurs: 350 zł

Co to będzie?

Podczas naszych spotkań poznamy specyficzne cechy grup jedno- i wielopokoleniowych oraz zasady pracy w różnych etapach istnienia grupy. Zwrócimy uwagę na procesy grupowe oraz inne czynniki determinujące efektywność pracy z grupą. Weźmiemy udział w różnorodnych formach aktywności grupowej, wykorzystując mniej lub bardziej zaskakujące rekwizyty.

Dla kogo?

Osoby studiujące, nauczycielki i nauczyciele, wychowawczynie, wychowawcy, opiekunki i opiekunowie grup.

Co będę z tego miał/-a?

Po zakończeniu kursu dysponuję bagażem doświadczeń i rozwiązań metodycznych, umożliwiających planowanie oraz realizację spotkań/zajęć w różnych etapach kontaktu z grupą. Posiadam również materiał w wersji elektronicznej, uzupełniający treści realizowane podczas kursu.

dr Iwona Wendreńska

Nauczycielka akademicka(WNS UŚ), pedagożka specjalna, certyfikowana mentorką i tutorka akademicka. Posiada doświadczenie w pracy trenerskiej i animacyjnej. Prywatnie matka i córka założycieli „Grandpagang” oraz najwierniejsza fanka tego teamu.

Harmonogram:

Harmonogram kursu zostanie podany do wiadomości w późniejszym terminie