I Duet Mocy – edycja 2024

II spotkanie: 29 kwietnia 17:00 – 19:00

Temat warsztatu: Sztuczna inteligencja i wyrównywanie szans w edukacji

Prowadząca: dr Joanna Mercik

W kolejnym spotkaniu w ramach cyklu „Duety Mocy” poświęcimy uwagę fenomenowi sztucznej inteligencji (AI), która zyskuje na znaczeniu jako katalizator personalizowanego procesu edukacyjnego. Uczestnicy zostaną zapoznani z metodami wykorzystania AI do efektywnego oceniania oraz adaptacji materiałów dydaktycznych, co jest odpowiedzią na indywidualne potrzeby uczących się. Zostanie podkreślona konieczność etycznego podejścia i zachowania prywatności w kontekście wykorzystywania danych edukacyjnych. Szkolenie przedstawi strategie implementacji narzędzi AI, które są kluczowe dla identyfikacji i wsparcia uczniów o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych. W trakcie warsztatów praktycznych, nauczyciele będą mieli okazję do bezpośredniego eksperymentowania z narzędziami AI. Podkreślimy również istotność ciągłego rozwoju kompetencji w obszarze AI, aby nauczyciele mogli śledzić najnowsze trendy i narzędzia. Szkolenie zakończy się refleksją nad przyszłością AI w edukacji z uwzględnieniem szans i zagrożenie jakie ze sobą niosą.

Joanna Mercik – historyczka, socjolożka, doktor nauk humanistycznych, adiunkt w Instytucie Historii Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Od lat prowadzi badania z zakresu organizacji i funkcjonowania szkolnictwa w PRL, współczesnej dydaktyki historii i public history ze szczególnym uwzględnieniem Games Based Learning. Certyfikowana tutorka, trenerka Centrum Dydaktyki Akademickiej UŚ, członkini Polskiego Towarzystwa Historycznego, od lat współpracuje ze szkołami, instytucjami kultury i nauki w przedmiocie popularyzacji historii. Ukończyła liczne szkolenia i warsztaty z obszaru sztucznej inteligencji oraz TIK.

BEZPŁATNE ZAPISY POD LINKIEM: formularz zgłoszeniowy

I Duet Mocy dr Joanna Mercik

 

I spotkanie: 21 marca 17:00 – 19:00

Temat warsztatu: Włączanie i różnorodność w szkole – zrozumieć, dostrzec, docenić

Prowadząca: dr Sabina Pawlik

Warsztat będzie zbudowany wokół tematyki równości, różnorodności i włączania w szkole. Wspólnie postaramy się odpowiedzieć na pytanie, czym właściwie jest różnorodność oraz, co może wnosić do życia szkolnej wspólnoty. Zastanowimy się również, z jakimi zagrożeniami może się wiązać i jak im przeciwdziałać. Ostatnia część warsztatu dotyczyć będzie zaangażowania młodych ludzi w działania na rzecz budowania szkolnej wspólnoty na zasadach partycypacji.

Sabina Pawlik jest pedagożką specjalną, pracuję w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Pełni funkcję zastępcy dyrektora kierunku Pedagogika oraz koordynatorki ds. dostępności na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego. Współprowadzi również grupę „Neuroróżnorodny UŚ”, dla osób studiujących w spektrum autyzmu. Badawczo interesuję się inkluzyjnym potencjałem sztuki, inkluzją społeczną i edukacyjna, partycypacją i zaangażowaniem społecznym dzieci, również dzieci z różnorodnymi potrzebami.

Formularz zgłoszeniowy formularz online